Audi A6 Avant: klasická karoserie, nový naftový motor

Audi představilo očekávanou karosářskou verzi kombi odvozenou od modelu A6. Po stránce designu se revoluce nekoná, zajímavé věci se ovšem udály pod kapotou.

Design Audi A6 Avant se striktně drží současného trendu, který tato automobilka aplikuje u všech svých modelů napříč všemi segmenty. Zezadu tak vypadá nová „á-šestka“ podobně jako její menší sourozenec A4 Avant. Na délku vůz měří 4930 mm a zavazadelník pojme v základním uspořádání 565 litrů. Sklopením zadních opěradel vznikne rovná plocha a prostor o objemu 1680 litrů.

Podobně jako u Volkswagenu Passat, také u Audi A6 Avant najdeme „vychytávku“ v podobě bezdotykového otevírání víka zavazadelníku. Jednoduše strčíte nohu pod zadní nárazník do těch správných míst a víko se samo otevře. Jinak je výbava logicky stejná jako u sedanu. Nechybí vyhřívané sedačky, barevný head-up displej nebo výborný (a také velmi drahý) audiosystém Bang&Olufsen.

Nabídka motorizací obsahuje veskrze známé jednotky. Pro zájemce o benzín jsou připraveny šestiválce 2.8 V6 o výkonu 204 koní a 3.0 TFSI s výkonem 300 koní. Paleta dieselových agregátů začíná na čtyřválci 2.0 TDI (177 k), přičemž ten jako jediný může mít manuální převodovku, a pokračuje šestiválci 3.0 TDI naladěnými na 204 nebo 245 koní.

Žhavou novinkou je vrcholné, dvakrát přeplňované třílitrové TDI s výkonem 313 koní. Stovku s ním zvládne Audi A6 Avant za 5,4 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Prodej Audi A6 Avant se rozeběhne koncem léta. Přesné ceny zatím známy nejsou. Pouze se ví, že základní verze bude u našich západních sousedů stát necelých 41 000 euro. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky