Audi A6 Avant: klasická karoserie, nový naftový motor

Audi představilo očekávanou karosářskou verzi kombi odvozenou od modelu A6. Po stránce designu se revoluce nekoná, zajímavé věci se ovšem udály pod kapotou.

Design Audi A6 Avant se striktně drží současného trendu, který tato automobilka aplikuje u všech svých modelů napříč všemi segmenty. Zezadu tak vypadá nová „á-šestka“ podobně jako její menší sourozenec A4 Avant. Na délku vůz měří 4930 mm a zavazadelník pojme v základním uspořádání 565 litrů. Sklopením zadních opěradel vznikne rovná plocha a prostor o objemu 1680 litrů.

Podobně jako u Volkswagenu Passat, také u Audi A6 Avant najdeme „vychytávku“ v podobě bezdotykového otevírání víka zavazadelníku. Jednoduše strčíte nohu pod zadní nárazník do těch správných míst a víko se samo otevře. Jinak je výbava logicky stejná jako u sedanu. Nechybí vyhřívané sedačky, barevný head-up displej nebo výborný (a také velmi drahý) audiosystém Bang&Olufsen.

Nabídka motorizací obsahuje veskrze známé jednotky. Pro zájemce o benzín jsou připraveny šestiválce 2.8 V6 o výkonu 204 koní a 3.0 TFSI s výkonem 300 koní. Paleta dieselových agregátů začíná na čtyřválci 2.0 TDI (177 k), přičemž ten jako jediný může mít manuální převodovku, a pokračuje šestiválci 3.0 TDI naladěnými na 204 nebo 245 koní.

Žhavou novinkou je vrcholné, dvakrát přeplňované třílitrové TDI s výkonem 313 koní. Stovku s ním zvládne Audi A6 Avant za 5,4 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Prodej Audi A6 Avant se rozeběhne koncem léta. Přesné ceny zatím známy nejsou. Pouze se ví, že základní verze bude u našich západních sousedů stát necelých 41 000 euro. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků