Audi A6 Avant už má české ceny. Zatím nabídne jen motory TDI

Po uvedení sedanu A6 na český trh se už v ceníku Audi konečně objevuje také praktičtější kombi Avant. Víme, kolik si za prostornější kufr připlatíte a jaké maličkosti dostává kombík ve standardní výbavě navíc.

Jak už víme, nové Audi A6 Avant se v případě velikosti zavazadlového prostoru neliší od svého předchůdce. Zájemcům o více praktičnosti tak nabídne celkem 565 litrů objemu v základním uspořádání a 1680 litrů po sklopení zadních opěradel. Zvětšen je ovšem vstupní otvor pro snazší náklad zavazadel.

Za velký kufr a pro někoho i stylovější karoserii si nakonec připlatíte zpravidla 67 tisíc korun oproti standardní limuzíně. Nová A6 Avant totiž startuje na cenovce 1.612.900 korun, a to ve verzi 45 TDI quattro, která značí třílitrový vznětový šestiválec o výkonu 170 kW (231 koní), spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou a samozřejmě pohonem všech kol.

Nové Audi A6 Avant oficiálně. Zabilo dvě mouchy jednou ranou

Nové Audi A6 Avant oficiálně. Zabilo dvě mouchy jednou ranou

Dráž poté vyjde varianta 50 TDI quattro, která používá stejný motor, ovšem naladěný na 210 kW (286 koní). Zde cena začíná na 1.697.900 korunách, načež pohon všech kol i automatická převodovka zůstávají.  

V porovnání se sedanem dostává Avant ve standardu navíc elektricky ovládané víko kufru, střešní ližiny a praktičtější zadní opěradlo dělené a sklopné v poměru 40:20:40. Jinak nechybí parkovací senzory vpředu i vzadu, diodové světlomety, 17palcová kola, vyhřívaná přední sedadla, tempomat, systém upozornění opuštění jízdního pruhu, multifunkční kožený volant, navigace, rádio s osmi reproduktory nebo dvouzónová automatická klimatizace.

Testuje se v ČR autonomní řízení? Audi A6 Avant s lidarem to naznačuje

Testuje se v ČR autonomní řízení? Audi A6 Avant s lidarem to naznačuje

Vyšší linie výbav pojmenované Sport a Design jsou v obou případech příplatkem 65 tisíc korun ke zmíněným základním cenám. Obsahují například různé designy 18palcových kol, ostřejší stylové prvky na náraznících vozu, hliníkové dekory uvnitř, ambientní osvětlení nebo sportovnější či pohodlnější elektronicky nastavitelné sedačky.

Prozatímní nabídku motorů by měl v budoucnu rozšířit i benzinový třílitrový šestiválec ve verzi 55 TFSI quattro s výkonem 250 kW (340 koní) a rovněž dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 150 kW (204 koní) ve verzi 40 TDI.

Audi A6 Avant - parametry zatím nabízených motorů
Verze 45 TDI quattro 50 TDI quattro
Typ pohonu 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 170/3250-4750 210/3500-4000
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-3250 520/2250-3000
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neuvedeno zatím neuvedeno
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5-5,8 5,5-5,8
Základní cena [Kč] 1.612.900 1.697.900
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků