Audi A6 Allroad: fotografie a informace o sériovém vozu

Audi A6 Allroad spolu s modely RS4 ve verzi Avant a kabrio debutoval na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Pod kapotou najdete šestiválce 3,2 FSI, 2,7 TDI, 3,0 TDI, top-verze dostala benzinový osmiválec 4,2 FSI. Podívejte se, co nová generace Allroadu přináší.
Audi A6 Allroad: fotografie a informace o sériovém vozu

Nové Audi A6 Allroad vychází z klasického kombíku modelové řady A6, ale má řadu drobných i podstatných změn. První z nich je plechový ochranný kryt podvozku, který je částečně vidět pod předním nárazníkem. Díky drobnému profilování vzadu má také funkci difuzoru. Mezi další změny patří zvětšená zpětná zrcátka, střešní lyžiny, rozšířené blatníky, ochranné lišty dveří a masivní koncovky výfuku.

Pětimístný vůz má celkovou délku 4,93 m a rozvor 2,83 m. Variabilní zavazadlový prostor má v základu objem 565 l, po sklopení zadních sedadel se zavazadelník zvětší až na 1 660 l.

Benzínové motory jsou k dispozici dva: 3,2 FSI V6 s výkonem 188 kW (255 k) a maximálním kroutícím momentem 330 Nm; silnější zážehový agregát je 4,2 FSI V8 (257 kW/350 k a 440 Nm). Verze se šestiválcem akceleruje z nuly na stovku za 7,2 s, nejvyšší rychlost je 242 km/h a průměrná udávaná spotřeba bude 11,2 litrů naturalu 95 na 100 km. Top verze s osmiválcem spolkne stovku za 6,3 s, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a udávaná spotřeba je také 11,2 l na 100 km.

U dieselových variant se nedočkáme žádného převratu, v nabídce jsou dva známé šestiválce 2,7 TDI (132 kW/180 k a 380 Nm) a 3,0 TDI (171 kW/233 k a 450 Nm). Slabší nafťák má nejvyšší rychlost 215 km/h, stovku atakuje za 9,3 s a udávanou kombinovanou spotřebu má 8,7 l na 100 km. Třílitrový vznětový šestiválec zrychlí z 0 km/h na 100 km/h za 7,5 s, nejvyšší rychlost je 231 km/h a průměrná spotřeba činí 8,4 l.

Zákazník si bude moci zvolit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem Tiptronic. Síla pohonné jednotky se standardně přenáší na všechna čtyři kola pomocí systému Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Šestiválce budou mít v základu 17palcová kola, osmiválec dostane 18palcové disky s pneumatikami 245/45. Pohodlnou jízdu a dostupnost v terénu zajistí pneumatické odpružení vozu s možností hned pěti poloh. Řidiči dále pomáhají systémy, jako ABS s EBD, kontrola trakce a moderní ESP.

K vybavení a komfortu A6 Allroad také patří palubní multifunkční systém MMI, automatická klimatizace, elektromechanická parkovací brzda, zpětná parkovací kamera, adaptivní světlomety nebo vstup bez klíče (keyless entry).

 Audi A6 Allroad

Tip: Živé fotografie z představení nového Audi Allroad najdete v našem fotospeciálu z ženevského autosalonu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků