Audi A6 Allroad: fotografie a informace o sériovém vozu

Audi A6 Allroad spolu s modely RS4 ve verzi Avant a kabrio debutoval na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Pod kapotou najdete šestiválce 3,2 FSI, 2,7 TDI, 3,0 TDI, top-verze dostala benzinový osmiválec 4,2 FSI. Podívejte se, co nová generace Allroadu přináší.
Audi A6 Allroad: fotografie a informace o sériovém vozu

Nové Audi A6 Allroad vychází z klasického kombíku modelové řady A6, ale má řadu drobných i podstatných změn. První z nich je plechový ochranný kryt podvozku, který je částečně vidět pod předním nárazníkem. Díky drobnému profilování vzadu má také funkci difuzoru. Mezi další změny patří zvětšená zpětná zrcátka, střešní lyžiny, rozšířené blatníky, ochranné lišty dveří a masivní koncovky výfuku.

Pětimístný vůz má celkovou délku 4,93 m a rozvor 2,83 m. Variabilní zavazadlový prostor má v základu objem 565 l, po sklopení zadních sedadel se zavazadelník zvětší až na 1 660 l.

Benzínové motory jsou k dispozici dva: 3,2 FSI V6 s výkonem 188 kW (255 k) a maximálním kroutícím momentem 330 Nm; silnější zážehový agregát je 4,2 FSI V8 (257 kW/350 k a 440 Nm). Verze se šestiválcem akceleruje z nuly na stovku za 7,2 s, nejvyšší rychlost je 242 km/h a průměrná udávaná spotřeba bude 11,2 litrů naturalu 95 na 100 km. Top verze s osmiválcem spolkne stovku za 6,3 s, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a udávaná spotřeba je také 11,2 l na 100 km.

U dieselových variant se nedočkáme žádného převratu, v nabídce jsou dva známé šestiválce 2,7 TDI (132 kW/180 k a 380 Nm) a 3,0 TDI (171 kW/233 k a 450 Nm). Slabší nafťák má nejvyšší rychlost 215 km/h, stovku atakuje za 9,3 s a udávanou kombinovanou spotřebu má 8,7 l na 100 km. Třílitrový vznětový šestiválec zrychlí z 0 km/h na 100 km/h za 7,5 s, nejvyšší rychlost je 231 km/h a průměrná spotřeba činí 8,4 l.

Zákazník si bude moci zvolit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem Tiptronic. Síla pohonné jednotky se standardně přenáší na všechna čtyři kola pomocí systému Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Šestiválce budou mít v základu 17palcová kola, osmiválec dostane 18palcové disky s pneumatikami 245/45. Pohodlnou jízdu a dostupnost v terénu zajistí pneumatické odpružení vozu s možností hned pěti poloh. Řidiči dále pomáhají systémy, jako ABS s EBD, kontrola trakce a moderní ESP.

K vybavení a komfortu A6 Allroad také patří palubní multifunkční systém MMI, automatická klimatizace, elektromechanická parkovací brzda, zpětná parkovací kamera, adaptivní světlomety nebo vstup bez klíče (keyless entry).

 Audi A6 Allroad

Tip: Živé fotografie z představení nového Audi Allroad najdete v našem fotospeciálu z ženevského autosalonu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků