Audi A6 a A8 Security: nové nedobytné pevnosti

Je mnoho lidí, pro které je bezpečnost na prvním místě. Pro ty, kteří nechtějí nechávat nic na náhodě, představilo Audi ve Frankfurtu modely A6 a A8 pod názvem Security.

A6 sice není tak „odolná“ jako limuzína A8, i tak stojí zato zmínit, na čem inženýři od Audi zapracovali. Tento obrněný sedan vyšší střední třídy pohání známý 4,2-litrový benzínový osmiválec o výkonu 246 kW (335 koní), výborná trakce je zajištěna pohonem všech kol Quattro. Zvenku je A6 schopné čelit ručním zbraním do kalibru 0,44 Magnum. Na přání je možné vozidlo vybavit systémem rozeznávajícím nebezpečný plyn, který v případe potřeby automaticky uzavře vstup vzduchu do kabiny zvenku a přepne na vnitřní cirkulaci. Zabudovaný bezpečnostní komunikační systém Intercom umožňuje komunikovat posádce s okolím bez potřeby otevírat dveře nebo okna. Pro případy, kdy útočník střílí na kola vozu, je A6 vybaveno pneumatikami Run-flat, na kterých je možné i po defektu jezdit rychlostí 80 km/h až do vzdálenosti 100 km.

Model A8 Security je na tom v oblasti ochrany posádky ještě lépe. Disponuje jedinečným pyrotechnickým systémem, který v případě nebezpečí odjistí zámky na dveřích a umožní posádce rychle vystoupit. Kdyby náhodou při útoku začalo hořet v motorovém prostoru, je zde připraven automatický hasící systém. Karoserie a skla jsou extrémně odolná, dokáží čelit výstřelům ze zbraní ráže až 7,62 mm. Taktéž přibyla ochrana podvozku, ten nyní odolává i výbuchům ručních granátů pod vozidlem. Na zpětných zrcátkách zvenku přibyly LED diody, které svým blikáním oznamují jiným stav ohrožení, na přáni může být doinstalováno průzkumné světlo. A8 je poháněná dvanáctiválcem o objemu 6 litrů s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 580 Nm, který je posílán na všechna čtyři kola přes 6-ti stupňový Tiptronic.

Při koupi vozu dostanou zákazníci speciální bezpečnostní trénink, který je dostatečně poučí, jak se ve vozidle zachovat v případě ohrožení.

 

 

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků