Audi A6 a A8 Security: nové nedobytné pevnosti

Je mnoho lidí, pro které je bezpečnost na prvním místě. Pro ty, kteří nechtějí nechávat nic na náhodě, představilo Audi ve Frankfurtu modely A6 a A8 pod názvem Security.

A6 sice není tak „odolná“ jako limuzína A8, i tak stojí zato zmínit, na čem inženýři od Audi zapracovali. Tento obrněný sedan vyšší střední třídy pohání známý 4,2-litrový benzínový osmiválec o výkonu 246 kW (335 koní), výborná trakce je zajištěna pohonem všech kol Quattro. Zvenku je A6 schopné čelit ručním zbraním do kalibru 0,44 Magnum. Na přání je možné vozidlo vybavit systémem rozeznávajícím nebezpečný plyn, který v případe potřeby automaticky uzavře vstup vzduchu do kabiny zvenku a přepne na vnitřní cirkulaci. Zabudovaný bezpečnostní komunikační systém Intercom umožňuje komunikovat posádce s okolím bez potřeby otevírat dveře nebo okna. Pro případy, kdy útočník střílí na kola vozu, je A6 vybaveno pneumatikami Run-flat, na kterých je možné i po defektu jezdit rychlostí 80 km/h až do vzdálenosti 100 km.

Model A8 Security je na tom v oblasti ochrany posádky ještě lépe. Disponuje jedinečným pyrotechnickým systémem, který v případě nebezpečí odjistí zámky na dveřích a umožní posádce rychle vystoupit. Kdyby náhodou při útoku začalo hořet v motorovém prostoru, je zde připraven automatický hasící systém. Karoserie a skla jsou extrémně odolná, dokáží čelit výstřelům ze zbraní ráže až 7,62 mm. Taktéž přibyla ochrana podvozku, ten nyní odolává i výbuchům ručních granátů pod vozidlem. Na zpětných zrcátkách zvenku přibyly LED diody, které svým blikáním oznamují jiným stav ohrožení, na přáni může být doinstalováno průzkumné světlo. A8 je poháněná dvanáctiválcem o objemu 6 litrů s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 580 Nm, který je posílán na všechna čtyři kola přes 6-ti stupňový Tiptronic.

Při koupi vozu dostanou zákazníci speciální bezpečnostní trénink, který je dostatečně poučí, jak se ve vozidle zachovat v případě ohrožení.

 

 

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků