Audi A6 a A8 Security: nové nedobytné pevnosti

Je mnoho lidí, pro které je bezpečnost na prvním místě. Pro ty, kteří nechtějí nechávat nic na náhodě, představilo Audi ve Frankfurtu modely A6 a A8 pod názvem Security.

A6 sice není tak „odolná“ jako limuzína A8, i tak stojí zato zmínit, na čem inženýři od Audi zapracovali. Tento obrněný sedan vyšší střední třídy pohání známý 4,2-litrový benzínový osmiválec o výkonu 246 kW (335 koní), výborná trakce je zajištěna pohonem všech kol Quattro. Zvenku je A6 schopné čelit ručním zbraním do kalibru 0,44 Magnum. Na přání je možné vozidlo vybavit systémem rozeznávajícím nebezpečný plyn, který v případe potřeby automaticky uzavře vstup vzduchu do kabiny zvenku a přepne na vnitřní cirkulaci. Zabudovaný bezpečnostní komunikační systém Intercom umožňuje komunikovat posádce s okolím bez potřeby otevírat dveře nebo okna. Pro případy, kdy útočník střílí na kola vozu, je A6 vybaveno pneumatikami Run-flat, na kterých je možné i po defektu jezdit rychlostí 80 km/h až do vzdálenosti 100 km.

Model A8 Security je na tom v oblasti ochrany posádky ještě lépe. Disponuje jedinečným pyrotechnickým systémem, který v případě nebezpečí odjistí zámky na dveřích a umožní posádce rychle vystoupit. Kdyby náhodou při útoku začalo hořet v motorovém prostoru, je zde připraven automatický hasící systém. Karoserie a skla jsou extrémně odolná, dokáží čelit výstřelům ze zbraní ráže až 7,62 mm. Taktéž přibyla ochrana podvozku, ten nyní odolává i výbuchům ručních granátů pod vozidlem. Na zpětných zrcátkách zvenku přibyly LED diody, které svým blikáním oznamují jiným stav ohrožení, na přáni může být doinstalováno průzkumné světlo. A8 je poháněná dvanáctiválcem o objemu 6 litrů s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 580 Nm, který je posílán na všechna čtyři kola přes 6-ti stupňový Tiptronic.

Při koupi vozu dostanou zákazníci speciální bezpečnostní trénink, který je dostatečně poučí, jak se ve vozidle zachovat v případě ohrožení.

 

 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků