Audi A6 a A8 Security: nové nedobytné pevnosti

Je mnoho lidí, pro které je bezpečnost na prvním místě. Pro ty, kteří nechtějí nechávat nic na náhodě, představilo Audi ve Frankfurtu modely A6 a A8 pod názvem Security.

A6 sice není tak „odolná“ jako limuzína A8, i tak stojí zato zmínit, na čem inženýři od Audi zapracovali. Tento obrněný sedan vyšší střední třídy pohání známý 4,2-litrový benzínový osmiválec o výkonu 246 kW (335 koní), výborná trakce je zajištěna pohonem všech kol Quattro. Zvenku je A6 schopné čelit ručním zbraním do kalibru 0,44 Magnum. Na přání je možné vozidlo vybavit systémem rozeznávajícím nebezpečný plyn, který v případe potřeby automaticky uzavře vstup vzduchu do kabiny zvenku a přepne na vnitřní cirkulaci. Zabudovaný bezpečnostní komunikační systém Intercom umožňuje komunikovat posádce s okolím bez potřeby otevírat dveře nebo okna. Pro případy, kdy útočník střílí na kola vozu, je A6 vybaveno pneumatikami Run-flat, na kterých je možné i po defektu jezdit rychlostí 80 km/h až do vzdálenosti 100 km.

Model A8 Security je na tom v oblasti ochrany posádky ještě lépe. Disponuje jedinečným pyrotechnickým systémem, který v případě nebezpečí odjistí zámky na dveřích a umožní posádce rychle vystoupit. Kdyby náhodou při útoku začalo hořet v motorovém prostoru, je zde připraven automatický hasící systém. Karoserie a skla jsou extrémně odolná, dokáží čelit výstřelům ze zbraní ráže až 7,62 mm. Taktéž přibyla ochrana podvozku, ten nyní odolává i výbuchům ručních granátů pod vozidlem. Na zpětných zrcátkách zvenku přibyly LED diody, které svým blikáním oznamují jiným stav ohrožení, na přáni může být doinstalováno průzkumné světlo. A8 je poháněná dvanáctiválcem o objemu 6 litrů s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 580 Nm, který je posílán na všechna čtyři kola přes 6-ti stupňový Tiptronic.

Při koupi vozu dostanou zákazníci speciální bezpečnostní trénink, který je dostatečně poučí, jak se ve vozidle zachovat v případě ohrožení.

 

 

 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 171 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků