Audi A6 4.2 V8 quattro

Pomineme-li model S6 je A6 4.2 V8 quattro nejsilnější v řadě A6. Vůz pod jehož kapotou se bije výkonný osmiválec s pětiventilovou technikou se dodává v obou karosářských variantách, tedy jako sedan nebo kombi.
Audi A6 4.2 V8 quattro
Pomineme-li model S6 je A6 4.2 V8 quattro nejsilnější vozem v řadě A6.
Model, pod jehož kapotou je uložen výkonný osmiválec s pětiventilovou technikou, se dodává v obou karosářských variantách, tedy jako sedan nebo kombi.

Motor 4.2 V8 je vybaven náročnou pětiventilovou technikou, která mu spolu s třístupňovým řízením délky sacího potrubí zaručuje vynikající průběh točivého momentu a hospodárný provoz.

Excelentní jízdní vlastnosti, dané systémem pohonu všech kol, umocňuje i moderní elektronický stabilizační program ESP. O přenos výkonu se stará pětistupňová samočinná převodovka tiptronic s možností manuální volby rychlostních stupňů.

U Audi A6 4.2 V8 na první pohled zaujmou nové světlomety, pozměněná příď vozu a sportovně vyklenuté lemy podběhů. Vůz má širší rozchod vpředu i vzadu a pro nezávislé zavěšení všech kol bylo použito lehkého aluminia. Hliníkové třmeny brzd výrazně snižují hmotnost neodpružených částí, což se příznivě projeví na jízdních vlastnostech.

Verze Audi A6 Avant mají vzadu vzduchové pružiny, které zaručují stále stejné chování vozu bez ohledu na užitečné zatížení. Vzduchové odpružení je vybavené systémem pro udržování konstantní světlé výšky vozu.

V interiéru najdeme luxusní vykládání ušlechtilým dřevem, čalounění kvalitní kůží, středová loketní opěrka vpředu, do standardní výbavy vozu patří i citlivý alarm systém, chránící vůz proti odcizení. Čtyřdveřové sedany mají vzadu výrazněji dělená samostatná sedadla.

Bezpečnostní výbava zahrnuje např. dvojici čelních airbagů, dva boční airbagy, umístěné v bocích předních opěradel a pyrotechnické předpínače všech tříbodových samonavíjecích pásů. Na přání je možné získat boční airbagy také pro zadní sedadla. Výrazným bezpečnostním prvkem je i systém SIDEGUARD - průběžný hlavový airbag, účinně chránící pasažéry na předních i zadních sedadlech při nárazech ze strany.

Audi A6 4.2 V8 quattro stojí na českém trhu ve verzi sedan 2 199 800 Kč verze Avant (kombi) pak příjde na 2 281 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků