Audi A6 4.2 V8 quattro

Pomineme-li model S6 je A6 4.2 V8 quattro nejsilnější v řadě A6. Vůz pod jehož kapotou se bije výkonný osmiválec s pětiventilovou technikou se dodává v obou karosářských variantách, tedy jako sedan nebo kombi.
Audi A6 4.2 V8 quattro
Pomineme-li model S6 je A6 4.2 V8 quattro nejsilnější vozem v řadě A6.
Model, pod jehož kapotou je uložen výkonný osmiválec s pětiventilovou technikou, se dodává v obou karosářských variantách, tedy jako sedan nebo kombi.

Motor 4.2 V8 je vybaven náročnou pětiventilovou technikou, která mu spolu s třístupňovým řízením délky sacího potrubí zaručuje vynikající průběh točivého momentu a hospodárný provoz.

Excelentní jízdní vlastnosti, dané systémem pohonu všech kol, umocňuje i moderní elektronický stabilizační program ESP. O přenos výkonu se stará pětistupňová samočinná převodovka tiptronic s možností manuální volby rychlostních stupňů.

U Audi A6 4.2 V8 na první pohled zaujmou nové světlomety, pozměněná příď vozu a sportovně vyklenuté lemy podběhů. Vůz má širší rozchod vpředu i vzadu a pro nezávislé zavěšení všech kol bylo použito lehkého aluminia. Hliníkové třmeny brzd výrazně snižují hmotnost neodpružených částí, což se příznivě projeví na jízdních vlastnostech.

Verze Audi A6 Avant mají vzadu vzduchové pružiny, které zaručují stále stejné chování vozu bez ohledu na užitečné zatížení. Vzduchové odpružení je vybavené systémem pro udržování konstantní světlé výšky vozu.

V interiéru najdeme luxusní vykládání ušlechtilým dřevem, čalounění kvalitní kůží, středová loketní opěrka vpředu, do standardní výbavy vozu patří i citlivý alarm systém, chránící vůz proti odcizení. Čtyřdveřové sedany mají vzadu výrazněji dělená samostatná sedadla.

Bezpečnostní výbava zahrnuje např. dvojici čelních airbagů, dva boční airbagy, umístěné v bocích předních opěradel a pyrotechnické předpínače všech tříbodových samonavíjecích pásů. Na přání je možné získat boční airbagy také pro zadní sedadla. Výrazným bezpečnostním prvkem je i systém SIDEGUARD - průběžný hlavový airbag, účinně chránící pasažéry na předních i zadních sedadlech při nárazech ze strany.

Audi A6 4.2 V8 quattro stojí na českém trhu ve verzi sedan 2 199 800 Kč verze Avant (kombi) pak příjde na 2 281 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků