Kapitoly článku:
S hospodárností je to už horší
S dynamickými vlastnostmi souvisí pochopitelně spotřeba a ta se dá způsobem jízdy ovlivnit ve velice širokém spektru. Pořád se ale pohybuje ve velmi vysokých hodnotách. Ve městě se ani při sebevětší snaze není možné dostat pod 12,5 l/100 km, spíš je ale běžná hodnota na 13,0 l. Mimo město průměr poněkud klesá, ale nesmíte se nechat unést možností důkladně šlápnout na plyn. Pak se opět potkáváte s ciframi v rozmezí 13 – 15 l/100 km. Suma sumárum: při opatrné jízdě se snahou udržet veškeré touhy po bleskové akceleraci na uzdě ukazuje počítač dlouhodobý průměr 13,0 l/100 km. Slabou útěchou může být, že motor se spokojí i s benzinem oktanového čísla 91.
Volná tlačítka dávají tušit, že výbava může být daleko bohatší. Nad panelu
rádia zeje otvor, který pohltí do zásobníku pět cédéček. | Přístrojová výbava
je bohatá, včetně nepříliš obvyklého voltmetru. Mezi otáčkoměrem
a rychloměrem zůstal malý displej palubního počítače.
Quattro funguje dokonale
Systém pohonu všech kol má Audi po Subaru nejpropracovanější. Říká mu tradičně quattro a funguje skvěle. První dojem řidiče je takový, že auto neobyčejně ochotně zatáčí v jakékoliv rychlosti. Jako u všech čtyřkolek je v nižších rychlostech náznakově nedotáčivé, později naopak přetáčivé. Jestliže bychom chtěli o nějakém voze říci, že sedí jako přibitý, pak tady. Vynikajícícm jízdním vlastnostem pomáhají i velká kola a široké pneumatiky s rozměrem 245/45-ZR 17, v tomto případě Dunlop SP Sport 9090. I při neobyčejně vysokých rychlostech nejde vůz do smyku a stále jede přes kola. Zkoušet hranici, kdy se vůz utrhne, v běžných podmínkách prostě nejde. Museli bychom vyvinout takovou rychlost, která je na silnici pro všechny nebezpečná. A to je v záloze ještě ESP. Kontrolka zabliká jen při přejezdech nerovností nebo na prachu. Jinak jsou jízdní vlastnosti skutečně dimenzované tak, že za normálních okolností se žádné kolo neprotočí. Dokonce ani na mokré vozovce při opravdu vysokých rychlostech ESP nesepne, vůz se spíš posune smykem všemi čtyřmi koly.
Zavazadlový prostor trpí neduhem většiny sedanů – vstupní
otvor je příliš malý. | I čalounění kufru skrývá další účelná zákoutí,
v jednom z nich je uložena i praktická síťka.
Dynamice odpovídá podvozek, pohodlný, ale přitom dostatečně měkký. Podařilo se najít vynikající kompromis obou požadavků.
Nehleďte na peníze, reprezentujte
Audi A 6 je pohodlný a komfortní automobil velkých rozměrů, který se přesto dobře ovládá. Bohatá přístrojová výbava, světlomety s xenonovými výbojkami a další detaily už jen pohodlí dokreslují. Tak velký výkon a točivý moment jsou příjemné, ale vzhledem ke spotřebě v běžných provozních podmínkách – opatrně řečeno – možná až zbytečné. Při pohledu na pořizovací i provozní náklady je jasné, že vlastnictví takového vozu není možné hodnotit z hlediska hospodárnosti. Význam vozu Audi A6 2,7T quattro je v image, prestiži a reprezentativnosti. V těchto polohách se už příliš o tom, zda se takové auto vyplatí či nikoliv, nehovoří.
Podél uložený agregát V6 je pozoruhodný zejména dvěma
turbodmychadly. | Xenonové výbojky jsou pouze v tlumených
světlech, dálková obstarávají halogenové žárovky, takže
plné osvětlení je žlutobíle dvoubarevné. Za příplatek je
možné mít xenonová i dálková světla.
Vlastnosti |
Audi A6 2,7T quattro |
BMW 535i |
Mercedes Benz E320 |
Motor |
Počet válců/ventilů |
6/24 |
8/32 |
6/18 |
Objem cm3 |
2671 |
3496 |
3199 |
Výkon kW/k |
184/250 |
180/245 |
165/224 |
Točivý moment N.m |
350 |
345 |
315 |
Rozměry a hmotnosti |
Délka mm |
4796 |
4775 |
4820 |
Šířka mm |
1810 |
1800 |
1800 |
Výška mm |
1453 |
1440 |
1440 |
Zavazadlový prostor dm3 |
435 |
460 |
520 |
Pohotovostní hmotnost kg |
1680 |
1630 |
1585 |
Jízdní výkony |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
6,8 |
6,9 |
7,9 |
Největší rychlost (km/h) |
248 |
250 |
238 |
Kombinovaná spotřeba dle EU (l/100 km) |
11,6 |
11,8 |
10,3 |
Ceny |
Základní (Kč) |
1 580 000 |
1 622 400 |
1 485 000 |
Testovaného vozu (Kč) |
1 677 001* |
- |
- |
* Příplatková výbava: metalický lak, rádio Symphony, el. seřizovatelná bederní opěrka, loketní opěrka vpředu, tempomat