Audi A6 2.7T quattro: mohutná dimenze (kompaktní test)

Některé automobilky se už po léta řadí mezi výrobce prestižních vozidel. Dobře víme, které to jsou. Určitě mezi výrobce takových dražších automobilů, kteří si nechají zaplatit i značku, patří ta ingolstadtská, jíž charakterizují čtyři kruhy. A do horní poloviny jejího výrobního spektra pak zcela určitě patří typ A6.
Audi A6 2.7T quattro: mohutná dimenze (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, motor
  2. Spotřeba, systém quattro, srovnání s konkurencí

Vozy Audi měly vždycky tendenci zabrousit trochu i do oblasti sportovnějších vozů. A šestka už sem nepatří, alespoň pokud jde o vzhled. Jde vyloženě o velký konzervativní sedan, který si činí nárok na zaujetí pozice mezi automobily, které už vyloženě působí jako prvek vytváření image jejich majitele.

Vše pro prestiž

Samotný vnější vzhled je poněkud zvláštní, zejména zaoblením zadní části. Působí ovšem impozantně, už svou délkou. Do pěti metrů schází A šestce jen 21 cm, takže mezi její konkurenty musíme počítat především další zástupce německého automobilového průmyslu, jakou jsou Mercedes-Benz řady E nebo BMW řady 5.

Je zajímavé, jak bohatou opční výbavu výrobce nabízí. U mnoha vozů této kategorie se nabízí většina výbavy už v základu, ale v tomto případě se marketingoví odborníci vydali jiným směrem. My jsme měli na test k dispozici vůz s motorem 2,7T quattro v prakticky základním provedení. Což ovšem znamená, že obsahuje mnohé detaily, které u jiných vozidle patří už do příplatkové oblasti. Patří sem zejména všechny airbagy, tedy přední, boční i hlavové, systém ESP, elektronicky řízená klimatizace, palubní počítač, částečně elektricky seřizovatelné sedadlo řidiče atd.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Za peníze toho ovšem můžete mít ještě daleko víc. Například samočinnou převodovku s tiptronicem a možností řadit manuálně (pokud se to tak vůbec dá nazvat) tlačítky na volantu, obě přední sedadla s pamětí, navigační systém, střešní okno, rádio s integrovaným zásobníkem na 6 CD (bylo ve výbavě), tempomat a zhruba padesát dalších položek zvláštní výbavy.

Interiér na přání

I v tomto provedení ovšem chybí posádce ke štěstí jen opravdu málo. Sedí na pohodlných sedadlech, ale přesto bychom nejen vzadu ale i vepředu při takové vnější délce předpokládali o něco delší prostor. Do základní výbavy by ovšem zcela určitě měl být zařazen volant s ovládáním alespoň základních funkcí rádia, při vyšších rychlostech je pohyb ruky na klasické ovládání rádia určitým rizikem. Systém rozmístění ovladačů je už po léta u vozů Audi stejný, takže se není třeba nic nového učit. Ale i dosavadní řidiči třeba Škody Octavia leccos poznají, například páčky blinkrů a stíračů, včetně ovládání počítače.

Střední konzola má místo především pro řídicí panel klimatizace. Výrobce říká, že stačí nastavit celoročně jednu teplotu (klimatizace je dvouzónová) a zařízení samo udržuje žádanou teplotu s tím, že bere v úvahu i sluneční záření. To je pravda jen zčásti, pálící slunce teplotu uvnitř výrazně zvyšuje. Zajímavostí je, že při akceleraci na plný plyn kompresor klimatizace i s tak velkým výkonem motoru vypíná. Nad panelem klimatizace může být navigační systém, ovšem v našich podmínkách zatím nemá žádný smysl.
Že sedíme v drahém voze je patrné ze všech detailů. Z kvalitních ušlechtilých materiálů i opravdu účinně odhlučněného interiéru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zepředu si můžeme A6 splést i s A4, zezadu nikoliv.

Vysoce dimenzovaný agregát

Motor 2,7T je zajímavý především tím, že je přeplňován dvojicí turbodmychadel. To samozřejmě klade vysoké nároky na řídicí elektroniku, ale to vlastně řidiče nemusí vůbec zajímat. Už jen pohled na podél umístěný šestiválec pod kapotou dává jasně najevo, že tady žádný amatérský kutil nic nepořídí. To ostatně platí už dlouhou řadu let.

Stará pravda říká, že objem ničím nenahradíš. V tomto případě došlo ke kombinaci velkého objemu i systému přeplňování. Vezmeme-li v úvahu koeficient přepočítávání přeplňovaných motorů ve sportu, vyjde nám 2671 x 1,7 = 4540. Jde tedy o téměř pětilitrový motor, který v sobě snoubí přednosti právě velkoobjemových agregátů s živostí a velkým točivým momentem turbomotorů. Skutečně tak funguje – točivý moment je k dispozici v obrovském rozsahu otáček, počínaje už hranicí lehce pod 2000. Skutečně také na kterýkoliv z šesti rychlostních stupňů můžeme takto nízko jet a chtít zrychlit. V tomto světle se jeví šestistupňová převodovka téměř zbytečná, pět stupňů by bohatě stačilo a znamenalo by to i snížení výrobních, tudíž i prodejních cen. Takto je třeba o něco častěji řadit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér hýří množstvím větších i menších odkládacích
prostorů. Vzadu by opravdu mohlo být víc místa.

Odstupňování není co vytknout, vůz plynule akceleruje v celém rozsahu otáček. Podle našeho orientačního měření se dostane z 0 na 100 km/h za 7,1 s. Pro zjištění největší rychlosti bohužel nebyly vhodné podmínky, ale jsme přesvědčeni, že skutečnost se blíží deklarované hodnotě technických parametrů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, motor
  2. Spotřeba, systém quattro, srovnání s konkurencí
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi Q5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 62 436 km
Cena: 650 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2007
Stav: 286 034 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 328 183 km
Cena: 200 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2010
Stav: 121 740 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2014
Stav: 97 986 km
Cena: 530 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 94 531 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků