Audi A6 (2015) vstoupilo na český trh. Nová Q7 přijde za půl roku

Na český trh bylo oficiálně uvedeno modernizované Audi A6. Automobilka slibuje nižší produkci emisí, vyšší výkony a lepší výbavu.
Audi A6 (2015) vstoupilo na český trh. Nová Q7 přijde za půl roku

Model A6 je pro Audi obecně velmi důležitý a dvojnásob to platí, pokud se budeme bavit o působení této automobilky na českém trhu. V České republice jde totiž o nejprodávanější model značky. Letos evidují statistiky prozatím 519 exemplářů. Mimochodem 94 % z nich bylo pořízeno s pohonem quattro a 93 % mělo pod kapotou naftový motor. Aktuálně byla na český trh uvedena modernizovaná verze.

Audi A6 dostalo facelift a pružiny z plastu

Audi A6 dostalo facelift a pružiny z plastu

Tu poznáte podle přepracované přídě, která navazuje na Audi TT nové generace. Hlavní dominantou zde mohou být světla Matrix LED poprvé představené spolu s faceliftem vrcholné A8. Drobné úpravy najdete také vzadu. Standardem pro Audi A6 jsou xenonová světla a sedmnáctipalcová litá kola.

V interiéru se žádná velká revoluce nekonala, ale pořídit si můžete například nový multimediální systém MMI Navigation plus s novým procesorem nabízejícím lepší grafiku a celkově vyšší rychlost. Jako doplněk pak Audi přidalo systém Audi connect, který vám zpřístupní další aplikace.

Test Audi RS 6 Avant: zatraceně schopné kombi  

Test Audi RS 6 Avant: zatraceně schopné kombi  

Díky faceliftu splňují všechny motory normu Euro 6 a produkce emisí se snížila až o 22 %. Do nabídky se nastěhovaly dvě úsporné verze ultra, kdy ta benzinová používá motor 1.8 TFSI a naftová má pod kapotou čtyřválec 2.0 TDI. V prvním případě činí hodnota produkce emisí 133 gramů CO2, v tom druhém slibují tabulky 109 gramů CO2 na kilometr jízdy. Audi dík těmto hodnotám očekává vyšší zájem ze strany fleetových zákazníků.

Modernizace také přinesla zvýšený výkon vrcholného naftového šestiválce (320 vs. 313 koní), z nabídky zmizela bezstupňová převodovka Multitronic, která byla nahrazena převodovkou S tronic. Osmiválcový čtyřlitr pak dostal systém vypínání válců.

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…  

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…  

Zajímavou novinku skrývá podvozek. Audi začíná používat pružiny vyrobené z kompozitu. V praxi se má tímto ušetřit hmotnost, vlastnosti nové pružiny jsou ale údajně stejné jako u klasické kovové pružiny. Pro začátek tuto věc dostanete pouze v kombinaci s modelem A6 Avant 2.0 TDI ultra. Důvodem je kapacita výroby kompozitních pružin, která není schopna pokrýt celou nabídku.

Cena omlazeného Audi A6 statuje částkou 1 043 900 Kč za sedan osazený osmnáctistovkou TFSI (140 kW / 190 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Kombi ve stejné specifikaci vyjde na 1 110 900 Kč.

Bude takto vypadat Audi Q7 nastupující generace?  

Bude takto vypadat Audi Q7 nastupující generace?  

Za pozornost ale určitě stojí také další plány automobilky Audi. Hned začátkem příštího roku vstoupí na český trh omlazená A1 a Q3, hlavní novinka ovšem dorazí zhruba v polovině roku. Řeč je samozřejmě o nastupující generaci Audi Q7, která se představí už v lednu v Detroitu. Příští rok pak Audi uzavře další velmi důležitou novinkou. Na český trh dorazí nová generaci Audi A4.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků