Audi A5 Sportback: první snímky a informace

Také Audi má v plánu dále křížit segmenty a hrát si na průkopníka slepých uliček. Nejnovější pokus má jméno A5 Sportback. (+video)
Audi A5 Sportback: první snímky a informace

Značka Audi nás bude zřejmě v následujících letech zásobit řadou novinek v dosud neobsazených třídách, aby v roce 2015 (a nebo také později...) vyráběla slibovaných 1,5 milionů aut ročně. Svoji produkci tak hodlá navýšit o více než polovinu v porovnání se současným stavem, což v nynějších podmínkách jistě nebude jednoduchý úkol. Mezi nové modely budou patřit například luxusní subkompakt A1, čtyřdvéřové kupé A7, ale také Sportback vycházející ze současného kupé A5.

Včera Audi zveřejnilo první sadu konkrétních informací a první ochutnávku v podobě skicy a snímku detailu zádi tohoto vozu. Do prodejů by mělo Audi A5 Sportback vstoupit hned po své premiéře na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Jeho cena bude začínat na 36 050 eurech za základní provedení 2,0 TDI, v půli příštího roku by však nabídku měla doplnit ještě levnější verze.

Audi svoji připravovanou novinku charakterizuje otřepanou frází jako „kombi s elegantním vzhledem kupé“. Vůz dostane pětidvéřovou karosérii s nízkým profilem se svažující se střechou, jež bude dokonce o 36 mm nižší než u sedanu Audi A4. A5 Sportback se bude vyznačovat dlouhým rozvorem 2 810 mm a krátkými převisy. Interiér komfortně ubytuje čtyři cestující (vida, to pro „kombík“ není právě typické), po sklopení zadních sedadel vznikne prostor s objemem 980 l určený pro zavazadla.

Od letošního podzimu se bude A5 Sportback dodávat se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory, doplněnými takřka výhradně přeplňováním a přímým vstřikováním. Pokud patříte k těm, kteří považují naftu za palivo vhodné jen pro traktory a kamna, sáhnete po čtyřválci 2,0 TFSI s výkonem 211 koní (155 kW) a točivým momentem až 350 Nm, nebo šestiválci 3,2 l o výkonu 265 koní (195 kW), oba přitom budou doplněny proměnným zdvihem ventilů. Základním motorem pro naftomily bude prozatím jednotka 2,0 TDI o výkonu 170 koní a točivém momentu 350 Nm, kombinovaná s šestistupňovou manuální převodovkou a systémem Start/Stop. Výkonnější provedení 2,7 TDI bude disponovat výkonem 190 koní (140 kW) a točivým momentem 400 Nm, na vrcholu pak stane šestiválec 3,0 TDI, jenž se zavděčí nejen výkonem 240 koní (170 kW) a enormním točivým momentem až 500 Nm, ale také trvalým pohonem všech kol.  

Pro zajištění dobrých jízdních vlastností bude Audi A5 Sportback vybaveno zcela nově vyvinutým stabilizačním systémem s elektronicky řízenou „závěrkou“ předního diferenciálu. Novinka přijde též s dynamickým jízdním systémem, jenž bude řidiči nabízet volbu ze tří stupňů nastavení odezvy plynového pedálu, bodů pro řazení automatických převodovek nebo účinku posilovače řízení Servotronic. V kombinaci s příplatkovým operačním systémem MMI bude v nabídce této soustavy ještě čtrvtý stupeň, jenž řidiči umožní volně a dle osobních preferencí přednastavit jednotlivé oblasti samostatně. Další snímky a informace očekáváme koncem léta a budeme je pro vás sledovat.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Sportback. Mnoho toho nevidíme, ale zbytek vozu zřejmě nic nového nepřinese...

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 630 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků