Audi A5 Sportback: první snímky a informace

Také Audi má v plánu dále křížit segmenty a hrát si na průkopníka slepých uliček. Nejnovější pokus má jméno A5 Sportback. (+video)
Audi A5 Sportback: první snímky a informace

Značka Audi nás bude zřejmě v následujících letech zásobit řadou novinek v dosud neobsazených třídách, aby v roce 2015 (a nebo také později...) vyráběla slibovaných 1,5 milionů aut ročně. Svoji produkci tak hodlá navýšit o více než polovinu v porovnání se současným stavem, což v nynějších podmínkách jistě nebude jednoduchý úkol. Mezi nové modely budou patřit například luxusní subkompakt A1, čtyřdvéřové kupé A7, ale také Sportback vycházející ze současného kupé A5.

Včera Audi zveřejnilo první sadu konkrétních informací a první ochutnávku v podobě skicy a snímku detailu zádi tohoto vozu. Do prodejů by mělo Audi A5 Sportback vstoupit hned po své premiéře na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Jeho cena bude začínat na 36 050 eurech za základní provedení 2,0 TDI, v půli příštího roku by však nabídku měla doplnit ještě levnější verze.

Audi svoji připravovanou novinku charakterizuje otřepanou frází jako „kombi s elegantním vzhledem kupé“. Vůz dostane pětidvéřovou karosérii s nízkým profilem se svažující se střechou, jež bude dokonce o 36 mm nižší než u sedanu Audi A4. A5 Sportback se bude vyznačovat dlouhým rozvorem 2 810 mm a krátkými převisy. Interiér komfortně ubytuje čtyři cestující (vida, to pro „kombík“ není právě typické), po sklopení zadních sedadel vznikne prostor s objemem 980 l určený pro zavazadla.

Od letošního podzimu se bude A5 Sportback dodávat se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory, doplněnými takřka výhradně přeplňováním a přímým vstřikováním. Pokud patříte k těm, kteří považují naftu za palivo vhodné jen pro traktory a kamna, sáhnete po čtyřválci 2,0 TFSI s výkonem 211 koní (155 kW) a točivým momentem až 350 Nm, nebo šestiválci 3,2 l o výkonu 265 koní (195 kW), oba přitom budou doplněny proměnným zdvihem ventilů. Základním motorem pro naftomily bude prozatím jednotka 2,0 TDI o výkonu 170 koní a točivém momentu 350 Nm, kombinovaná s šestistupňovou manuální převodovkou a systémem Start/Stop. Výkonnější provedení 2,7 TDI bude disponovat výkonem 190 koní (140 kW) a točivým momentem 400 Nm, na vrcholu pak stane šestiválec 3,0 TDI, jenž se zavděčí nejen výkonem 240 koní (170 kW) a enormním točivým momentem až 500 Nm, ale také trvalým pohonem všech kol.  

Pro zajištění dobrých jízdních vlastností bude Audi A5 Sportback vybaveno zcela nově vyvinutým stabilizačním systémem s elektronicky řízenou „závěrkou“ předního diferenciálu. Novinka přijde též s dynamickým jízdním systémem, jenž bude řidiči nabízet volbu ze tří stupňů nastavení odezvy plynového pedálu, bodů pro řazení automatických převodovek nebo účinku posilovače řízení Servotronic. V kombinaci s příplatkovým operačním systémem MMI bude v nabídce této soustavy ještě čtrvtý stupeň, jenž řidiči umožní volně a dle osobních preferencí přednastavit jednotlivé oblasti samostatně. Další snímky a informace očekáváme koncem léta a budeme je pro vás sledovat.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Sportback. Mnoho toho nevidíme, ale zbytek vozu zřejmě nic nového nepřinese...
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků