Audi A5 Sportback je venku, zcela

Včera jsme vám slibovali podrobné představení nového Sportbacku A5 od Audi. Tady je, i s desítkami nových fotografií.

Nové Audi A5 Sportback bude jedním z klíčových modelů, jež by měly naplnit ambiciózní firemní strategii počítající v roce 2015 s prodejem půl druhého milionu automobilů, což je bezmála o polovinu více než nyní. Mezi novinkami se postupně objeví i exkluzivní malý model A1 či prestižní „čtyřdvéřové kupé“ A7, cestu k výšinám ale nyní symbolizuje právě nové provedení modelu A5.

Audi od minulého týdne postupně uvolňuje o A5 Sportback dílčí informace, což vyvrcholilo oficiálním uvedením kompletní fotogalerie a většiny specifikací. Poslední detaily pak budou doplněny v rámci autosalonu ve Frankfurtu letos v září, kde se novinka poprvé představí veřejnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi A5 Sportback se vyznačuje protáhlou karosérií, jež by v sobě měla kloubit praktičnost kombíku s elegancí kupé a komfortem sedanu. Půjde tak o třetí karosářskou verzi řady A5, jež doplní stávající kupé a kabriolet. Například v porovnání se sedanem A4 je Sportback o 36 mm nižší a disponuje krátkými převisy a rozvorem prodlouženým na 2 810 mm, dojem sportovího vozu podpoří i použití bezrámových bočních oken. Novinka má nabídnout zavazadelník s objemem až 980 litrů, v základním uspořádání pak usadí čtveřici cestujících.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A5 Sportback bude zprvu nabízen s pěticí pohonných jednotek. Vyznavači benzínové klasiky mohou vybírat mezi čtyřválcem 2,0 TSI o výkonu 211 koní (155 kW) a točivém momentu 350 Nm a šestiválcem 3,2 l s výkonem 265 koní (195 kW).

Řidiči - počtáři pak budou volit mezi základním čtyřválcem 2,0 TDI s výkonem 170 koní (125 kW), točivým momentem 350 Nm a průměrnou spotřebou 5,2 l/100 km osazeným šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou a systémem start/stop, stodevadesátikoňovým šestiválcem 2,7 TDI (140 kW, 400 Nm) a osvědčeným třílitrem, jenž nabízí solidních 240 koní (170 kW) a točivý moment až 500 Nm. Oba zážehové motory disponují systémem proměnného ozdvihu ventilů Audi Valvelift a trvalým pohonem všech kol quattro, ten je přitom mezi vznětovými jednotkami kombinován pouze s jednotkou 3,0 TDI.

Veškeré nabízené motory plní emisní normu Euro V a jsou doplněny systémem rekuperace elektrické energie při brzdění zatím neznámého typu, očekávat lze ale - podobně jako u BMW - pouze maximální zapojení alternátoru při brzdění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zajištění precizních jízdních vlastností bude použit zcela nový stabilizační systém s elektronickou závěrou předního diferenciálu (u vozů s pohonem předních kol). Samozřejmostí bude soustava pro dynamickou regulaci vlastností, jež nabídne řidiči volbu ze tří přednastavených módů, jež ovlivňují momenty řazení sedmistupňové převodovky S tronic či Multitronicu, odezvu plynového pedálu nebo účinek posilovače řízení. V případě vybavení multimediálním systémem MMI si bude moci řidič podle svých požadavků navolit ještě režim čtvrtý. Celý tento systém bude dodáván za příplatek a v jednom paketu se sportovním diferenciálem a adaptivními tlumiči pérování.

Automobilka začne nový A5 Sportback prodávat záhy po jeho oficiální premiéře ve Frankfurtu a to za ceny od 33 650 Eur za základní provedení s vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI. Výrobce však slibuje uvést na trh koncem letošního roku ještě levnější variantu. Máme se tedy ještě na co těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Sportback
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků