Audi A5 Sportback je tady. Známe i základní cenu!

Po nové generaci kupé A5 přišla řada také na Sportback. Do prodeje vstoupí začátkem příštího roku.

Automobilka Audi to má v posledních měsících pořádně nabité. Loni ve Frankfurtu představila novou generaci modelu A4, následně A4 Allroad, mastodonta SQ7 se zcela novým čtyřlitrovým osmiválcem, pak zase nejmenší Q2 s litrovým tříválcem, a takto bude trend pokračovat i nadále. Další novinka je ostatně tady – model A5 Sportback.

Verzi Sportback prodávalo Audi už u minulé generace modelu A5, nyní už jsme tedy věděli, co očekávat. Ve srovnání s výchozím kupé narostl rozvor o šedesát milimetrů (nyní má 2824 mm), přibyl druhý pár dveří a zůstalo zachováno zadní výklopné víko, koncepce tedy spojuje eleganci kupé s praktičností liftbacku. Vůz stojí na modulární platformě MLB evo a v porovnání s předchůdcem je až o 85 kilogramů lehčí.

Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

Jinak se ale samozřejmě jedná „pouze“ o nataženou A5 kupé, což poznáte především v interiéru. Přístrojová deska podléhá nejnovějšímu trendu vozů Audi a známe ji už ze sedanu a kombi A4. Konvenčních tlačítek je minimum, ubylo také analogových přístrojů. Kupříkladu přístrojový štít může být digitální (Virtual cockpit) a zobrazuje i navádění navigace. Moderní, perfektně provedené, snadno ovladatelné…

Ani v případě motorů nečekejte překvapení. Paleta zahrnuje dva motory TFSI a tři turbodiesely s výkonem od 140 do 210 kW. Audi říká, že mezigeneračně klesla spotřeba až o 22 procent za současného zvýšení výkonu o 17 procent. Standardem je pohon předních kol, u dvou verzí je k dispozici také tradiční čtyřkolka quattro. Poprvé se u modelu A5 Sportback objevuje také pohon na zemní plyn – verze g-tron má motor 2.0 TFSI o výkonu 125 kW.

Audi A5 Coupé pokračuje v odhalování. Teď ukazuje diodová světla

Audi A5 Coupé pokračuje v odhalování. Teď ukazuje diodová světla

Vrcholem nabídky je verze S5 Sportback s třílitrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 N.m. Takto konfigurovaný vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a může jet rychlostí až 250 km/h. Je elektronicky omezená, Sportback by tedy uměl i mnohem více.

Vůz si odbude světovou premiéru na blížícím se autosalonu v Paříži a do prodeje v Evropě vstoupí začátkem příštího roku. Na české ceny je zatím brzo, známe už však ty německé. Základní verze vychází na 37.800 eur, v přepočtu tedy zhruba 1,02 milionu korun, S5 Sportback stojí nejméně 62.500 eur (asi 1,69 milionu korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků