Audi A5 Sportback je tady. Známe i základní cenu!

Po nové generaci kupé A5 přišla řada také na Sportback. Do prodeje vstoupí začátkem příštího roku.

Automobilka Audi to má v posledních měsících pořádně nabité. Loni ve Frankfurtu představila novou generaci modelu A4, následně A4 Allroad, mastodonta SQ7 se zcela novým čtyřlitrovým osmiválcem, pak zase nejmenší Q2 s litrovým tříválcem, a takto bude trend pokračovat i nadále. Další novinka je ostatně tady – model A5 Sportback.

Verzi Sportback prodávalo Audi už u minulé generace modelu A5, nyní už jsme tedy věděli, co očekávat. Ve srovnání s výchozím kupé narostl rozvor o šedesát milimetrů (nyní má 2824 mm), přibyl druhý pár dveří a zůstalo zachováno zadní výklopné víko, koncepce tedy spojuje eleganci kupé s praktičností liftbacku. Vůz stojí na modulární platformě MLB evo a v porovnání s předchůdcem je až o 85 kilogramů lehčí.

Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

Jinak se ale samozřejmě jedná „pouze“ o nataženou A5 kupé, což poznáte především v interiéru. Přístrojová deska podléhá nejnovějšímu trendu vozů Audi a známe ji už ze sedanu a kombi A4. Konvenčních tlačítek je minimum, ubylo také analogových přístrojů. Kupříkladu přístrojový štít může být digitální (Virtual cockpit) a zobrazuje i navádění navigace. Moderní, perfektně provedené, snadno ovladatelné…

Ani v případě motorů nečekejte překvapení. Paleta zahrnuje dva motory TFSI a tři turbodiesely s výkonem od 140 do 210 kW. Audi říká, že mezigeneračně klesla spotřeba až o 22 procent za současného zvýšení výkonu o 17 procent. Standardem je pohon předních kol, u dvou verzí je k dispozici také tradiční čtyřkolka quattro. Poprvé se u modelu A5 Sportback objevuje také pohon na zemní plyn – verze g-tron má motor 2.0 TFSI o výkonu 125 kW.

Audi A5 Coupé pokračuje v odhalování. Teď ukazuje diodová světla

Audi A5 Coupé pokračuje v odhalování. Teď ukazuje diodová světla

Vrcholem nabídky je verze S5 Sportback s třílitrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 N.m. Takto konfigurovaný vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a může jet rychlostí až 250 km/h. Je elektronicky omezená, Sportback by tedy uměl i mnohem více.

Vůz si odbude světovou premiéru na blížícím se autosalonu v Paříži a do prodeje v Evropě vstoupí začátkem příštího roku. Na české ceny je zatím brzo, známe už však ty německé. Základní verze vychází na 37.800 eur, v přepočtu tedy zhruba 1,02 milionu korun, S5 Sportback stojí nejméně 62.500 eur (asi 1,69 milionu korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

 

bazar

Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Audi A3 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 57 337 km
Cena: 276 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2014
Stav: 97 986 km
Cena: 530 000 Kč
Audi A2 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 146 656 km
Cena: 76 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 211 026 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 228 872 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků