Audi A5 s čerstvým faceliftem pro rok 2012

Ingolstadtští připravili modernizaci řady Audi A5, jež zasáhne všechny verze, tedy Sportback, Coupe i Cabriolet. (+ 53x foto)

Značka Audi se rozhodla kompletně omladit svoji typovou řadu A5, přičemž jejím cílem bylo osvěžit vzhled vozů zvenčí i uvnitř, zlepšit jízdní vlastnosti a výkony a snížit spotřebu paliva. V modelovém roce 2012 budou proto všechny vozy Audi A5 opatřeny výhradně přímovstřikovými motory, soustavou start/stop a regenerativním brzděním. Představitelé Audi tvrdí, že se jim i díky těmto prvkům podařilo napříč všemi variantami u řady A5 snížit průměrnou spotřebu o 11 % a emise CO2 až o 22 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pro modelový rok 2012 byla modernizována kompletní řada Audi A6

Základním motorem pro všechny verze omlazené řady Audi A5 se stává zážehový čtyřválec 1,8 TFSI s výkonem 170 koní (125 kW). Díky dílčím vylepšením se u něj ve verzi Coupe podařilo snížit průměrnou spotřebu na 5,7 l/100 km, což je o 21 % méně než dosud. Větší verze 2,0 TFSI s výkonem 211 koní (155 kW) zůstává beze změn, v nabídce pro Audi A5 se ale objevil kompresorový třílitr TFSI naladěný na výkon 272 koní (200 kW), jenž ve verzi posílené až na 333 koní (245 kW) nahrazuje ve vozech S5 původní osmiválec 4,2 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Změny se týkají jak kupé a kabrioletu...

Vznětové motory jsou připraveny také, základní čtyřválec 2,0 TDI dává 177 koní (130 kW) a v karoserií kupé má jezdit v průměru za 4,7 l/100 km. Následují dvě varianty šestiválce 3,0 TDI, jenž ve slabším naladění dosahuje výkonu 204 koní (150 kW) (jako Coupe s převodovkou Multitronic se spokojí s průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km) a v tom silnějším pak plných 245 koní (180 kW). Později by nabídku měl doplnit nový „superhospodárný“ diesel, který má z Audi A5 udělat první sériové kupé plnící emisní normu Euro VI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... tak i čtyřdveřového Sportbacku

Konstruktéři z Ingolstadtu provedli na podvozku řady Audi A5 řadu úprav pro zlepšení jízdních vlastností. Patří mezi ně nové elektromechanické řízení, přepracované nastavení tlumičů a odlišné silentbloky na prvcích zadních závěsů, jež mají přispět k přesnějšímu vedení vozu. Standardem jsou sedmnáctipalcové líté ráfky, za příplatek však podběhy karoserie pojmou i ráfky dvacetipalcové.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se modifikace omezily především na přední sdružené svítilny s technologií LED a přepracovanou masku chladiče (zůstává na první pohled jednodílná). Přední nárazník dostal větší vstupy pro vzduch k chladičům, zadní nárazník je zcela nový a sdružené svítilny vzadu mohou mít za příplatek průběžné pásky LED. Při pohledu do útrob karoserie patří mezi nejvýznamnější změny zavedení třímístné zadní lavice pro Audi A5 Sportback. Všimneme si také nového volantu a voliče převodovky, nicméně změnami prošly také přístrojový štít a středová konzole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce je nová škála druhů a barevných kombinací čalounění, novými příplatkovými prvky se stávají vylepšený palubní systém MMI s trojrozměrným zobrazováním, připojení WLAN a navigace Google Earth. Přes celou řadu vylepšení se cena jednotlivých modelů řady Audi A5 zvýšila pouze minimálně. V Německu startuje základní Audi A5 1,8 TFSI v přepočtu na 814 000 Kč, což znamená navýšení přibližně o 5 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků