Audi A5 definitivně již letos (spy photos)

Přípravy na produkci nového coupé Audi vrcholí. Jen lehce maskovaná A5 byla přistižena při testování v zasněženém Švédsku.

Audi očividně nechce udělat s připravovanou novinkou krok vedle. Kdysi jsme vám už přinesli špionážní fotografie coupé z Nordschleife, nyní automobilka zkouší „á-pětku“ v extrémních podmínkách na severu Švédska.

Jen pro shrnutí, na samotném počátku tohoto projektu stál koncept Nuvolari, který byl vystavený na autosalonu v Ženevě již v roce 2003. Ačkoli se může zdát, že model má být blízký příbuzný sedanu A4, není to celkem pravda. Velikostí se A5 nebezpečně přiblíží větší „á-šestce“, a to neznamená nic jiného, než že bude své největší rivaly – BMW 3 Coupé a Mercedes CLK - minimálně velikostí převyšovat. Tohle byl očividný záměr, který může v konečném důsledku nemalým podílem rozhodovat o prodejních číslech.

Pod kapotou coupé se objeví zpočátku dva známé šestiválce. Benzín bude zastupovat 3,2-litrový šestiválec FSI s výkonem 188 kW (255 k), naftu zase třílitr common-rail s výkonem 171 kW (233 k). Ale právě motorizace mohou být největším kamenem úrazu. BMW 3 má k dispozici nejen širší paletu motorů, ale také top verze dosahují podstatně vyšších výkonů. Pro příklad můžou sloužit verze 335i (306 k) nebo 335d (286 k). Do budoucna lze ovšem očekávat, že automobilka vyrukuje s ostrými modely S5 a RS5. Když může mít ostrý osmiválec s výkonem 420 koní model RS4, proč by ho nemohli v Ingolstadtu strčit pod kapotu většího coupé?

Na závěr je nutno dodat, že chybět pochopitelně nebude pohon všech kol Quattro – mimochodem i na ten se testovací jezdci ve Švédsku zaměřili. Uvedení na trh je plánováno již na konec letošního roku. Krátce poté bude následovat představení otevřené verze zřejmě s klasickou plátěnou střechou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 ve Švédsku

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Přibližná ilustrace s poněkud nepřesnou liní střechy

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků