Audi A5 definitivně již letos (spy photos)

Přípravy na produkci nového coupé Audi vrcholí. Jen lehce maskovaná A5 byla přistižena při testování v zasněženém Švédsku.

Audi očividně nechce udělat s připravovanou novinkou krok vedle. Kdysi jsme vám už přinesli špionážní fotografie coupé z Nordschleife, nyní automobilka zkouší „á-pětku“ v extrémních podmínkách na severu Švédska.

Jen pro shrnutí, na samotném počátku tohoto projektu stál koncept Nuvolari, který byl vystavený na autosalonu v Ženevě již v roce 2003. Ačkoli se může zdát, že model má být blízký příbuzný sedanu A4, není to celkem pravda. Velikostí se A5 nebezpečně přiblíží větší „á-šestce“, a to neznamená nic jiného, než že bude své největší rivaly – BMW 3 Coupé a Mercedes CLK - minimálně velikostí převyšovat. Tohle byl očividný záměr, který může v konečném důsledku nemalým podílem rozhodovat o prodejních číslech.

Pod kapotou coupé se objeví zpočátku dva známé šestiválce. Benzín bude zastupovat 3,2-litrový šestiválec FSI s výkonem 188 kW (255 k), naftu zase třílitr common-rail s výkonem 171 kW (233 k). Ale právě motorizace mohou být největším kamenem úrazu. BMW 3 má k dispozici nejen širší paletu motorů, ale také top verze dosahují podstatně vyšších výkonů. Pro příklad můžou sloužit verze 335i (306 k) nebo 335d (286 k). Do budoucna lze ovšem očekávat, že automobilka vyrukuje s ostrými modely S5 a RS5. Když může mít ostrý osmiválec s výkonem 420 koní model RS4, proč by ho nemohli v Ingolstadtu strčit pod kapotu většího coupé?

Na závěr je nutno dodat, že chybět pochopitelně nebude pohon všech kol Quattro – mimochodem i na ten se testovací jezdci ve Švédsku zaměřili. Uvedení na trh je plánováno již na konec letošního roku. Krátce poté bude následovat představení otevřené verze zřejmě s klasickou plátěnou střechou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 ve Švédsku

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Přibližná ilustrace s poněkud nepřesnou liní střechy

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků