Byli jsme se podívat na odhalení nového Audi A5 Coupé

Byli jsme se podívat na odhalení nového Audi A5 Coupé

Jak je vidět, designová revoluce se nekonala

Jak je vidět, designová revoluce se nekonala

Automobilka ukázala rovnou sportovní S5 Coupé...

Automobilka ukázala rovnou sportovní S5 Coupé...

...ale došlo také na klasickou variantu

...ale došlo také na klasickou variantu

Na pohled vypadá tohle kupé opravdu velmi dobře

Na pohled vypadá tohle kupé opravdu velmi dobře

Ve výbavě najdeme i diodová světla, standardem ale budou xenony

Ve výbavě najdeme i diodová světla, standardem ale budou xenony

Sportovní S5 Coupé má agresivnější nárazník..

Sportovní S5 Coupé má agresivnější nárazník..

...ale jinak je to celkem nenápadný automobil

...ale jinak je to celkem nenápadný automobil

Časem se dočkáme i RS5

Časem se dočkáme i RS5

Interiér známe z nové A4

Interiér známe z nové A4

Palubní deska je identická

Palubní deska je identická

Kvalitní multimediální systém nemůže chybět

Kvalitní multimediální systém nemůže chybět

Přístrojový štít obsadil další displej. Tuhle grafiku jsme viděli v R8

Přístrojový štít obsadil další displej. Tuhle grafiku jsme viděli v R8

Ostatní ovladače také už dobře známe

Ostatní ovladače také už dobře známe

Zavazadelník je o deset litrů větší než dříve

Zavazadelník je o deset litrů větší než dříve

S5 samozřejmě poznáte také podle označení ve výrazné masce

S5 samozřejmě poznáte také podle označení ve výrazné masce

Nechybí ani dvě dvojité koncovky výfuku

Nechybí ani dvě dvojité koncovky výfuku

Dozadu se nastěhoval decentní spoiler

Dozadu se nastěhoval decentní spoiler

Nabídka bude pro začátek zahrnovat pět možností

Nabídka bude pro začátek zahrnovat pět možností

U dieselů lze vybírat mezi 2.0 TDI (190 k) a výkonnějším šestiválcem

U dieselů lze vybírat mezi 2.0 TDI (190 k) a výkonnějším šestiválcem

Benzinová část nabídky obsahuje dvě verze 2.0 TFSI a vrcholné S5

Benzinová část nabídky obsahuje dvě verze 2.0 TFSI a vrcholné S5

Časem dorazí do nabídky ještě vrcholný diesel 3.0 TDI o výkonu 287 koní

Časem dorazí do nabídky ještě vrcholný diesel 3.0 TDI o výkonu 287 koní

Design nové A5 Coupé se velmi povedl

Design nové A5 Coupé se velmi povedl

Vystavená auta se prezentovala na obrovských dvacetipalcových kolech

Vystavená auta se prezentovala na obrovských dvacetipalcových kolech

Audi A5 Coupé dostalo také bezrámové dveře

Audi A5 Coupé dostalo také bezrámové dveře

Kromě jiného se snižovala i hmotnost. Celkově až o 60 kg

Kromě jiného se snižovala i hmotnost. Celkově až o 60 kg

Šestiválcové čtyřkolky dostanou mezinápravový diferenciál

Šestiválcové čtyřkolky dostanou mezinápravový diferenciál

Pokud sáhnete po čtyřválcové čtyřkolce, dostanete mezinápravovou spojku

Pokud sáhnete po čtyřválcové čtyřkolce, dostanete mezinápravovou spojku

Jako první se dočkají němečtí zákazníci. První objednávky bude možné podat v červenci

Jako první se dočkají němečtí zákazníci. První objednávky bude možné podat v červenci

Kolik bude tato paráda stát, to se dozvíme až později

Kolik bude tato paráda stát, to se dozvíme až později

Také S5 se prezentovala na dvacetipalcových kolech

Také S5 se prezentovala na dvacetipalcových kolech

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Světová premiéra Audi A5 Coupé

Jak je vidět, designová revoluce se nekonala
Automobilka ukázala rovnou sportovní S5 Coupé...
...ale došlo také na klasickou variantu
Na pohled vypadá tohle kupé opravdu velmi dobře
47
Fotogalerie

Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

Po nové A4 s karoseriemi sedan a kombi přichází kupé označené jako Audi A5 Coupé. Prohlédli jsme si ho těsně po světové premiéře na vlastní oči.

Kapitoly článku:


Nové Audi A4 se představilo minulý rok a jak jsme se přesvědčili při testu sedanu, je to pohodlné a na běžné cestování velmi příjemné auto. Praktičtěji změření zákazníci mají k dispozici také kombi, příznivci oplastovaných karoserií už dostali rovněž allroad a teď přišla řada na ty, kteří preferují méně praktičnosti, ale lepší vzhled. Audi odhalilo novou A5 Coupé.

Za touto novinkou jsme se vypravili do Ingolstadtu, kde ve čtvrtek večer proběhla světová premiéra. Základní fakta jsme si řekli těsně poté, teď přišel čas na podrobnější představení. Co byste měli o nové A5 vědět?

_DSC1084.jpg_DSC1085.jpg_DSC1068.jpg_DSC1105.jpg_DSC1104.jpg_DSC1107.jpg
Audi odhalilo klasickou variantu a rovnou přidala také vrcholné šestiválcové S5 Coupé. Ale nebojte se, nezůstane pouze u této varianty. Už se chystá také RS5 Coupé

1. Je druhá v pořadí

Aktuálně představené Audi A5 Coupé je druhým kupé s technikou A4 v pořadí. První generace se ukázala v roce 2007, když se Audi konečně rozhoupalo k výrobě dalšího podobného kupé, které po odchodu Audi Coupé B3 deset let v nabídce chybělo. Celkem se Audi A5 dostalo se svou produkcí na číslo 320 000 exemplářů. 

Novinka je oproti první generaci delší a má větší rozvor náprav. Audi slibuje také úsporu hmotnosti až o 60 kg a lepší aerodynamiku. Přesné rozdíly základních údajů obou generací najdete níže v tabulce.

  Nové Audi A5 Coupé Staré Audi A5 Coupé Nové Audi S5 Coupé
Délka [mm] 4673 4626 4692
Šířka [mm] 1846 1854 1846
Výška [mm] 1371 1372 1368
Rozvor náprav [mm] 2764 2751 2765

2. Povedený design a lepší aerodynamika

Druhá generace Audi A5 nepřinesla žádnou designovou revoluci. Na první pohled auto vypadá jako facelift předchozí A5, což je taková vrozená vlastnost všech Audi obecně. Ale když se na vůz podíváte blíže, objevíte celou řadu nových detailů. To nejvýraznější nabízí přední část s moc pěkně zakulacenou kapotou a výraznými diodovými světlomety. Standardem ovšem budou xenonová světla, diodové svítilny dostanete na přání. 

_DSC1060.jpg_DSC1058.jpg_DSC1059.jpg
Design představuje evoluci, ale na to jsme u Audi už zvyklí. Nicméně nová A5 je opravdu velmi pohledné kupé 

Jinak je nová A5 Coupé dynamicky tvarovaná a všechno do sebe precizně zapadá. Audi ukázalo během premiéry dva exempláře sportovní verze S5 Coupé a jednu civilní variantu. Všechna vystavená auta stála na obrovský dvacetipalcových kolech, která vzhledu jednoznačně přidají. Uvidíme, jak se s nimi popasuje podvozek. „Esko“ přidá na karoserii obvyklé věci typu agresivnějšího předního nárazníku, zadního difuzoru, dvou dvojitých koncovek výfuku nebo malého spoileru.

Kromě povedeného designu přinesly tvary karoserie této generace také lepší aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu je u této novinky 0,25, což má být nejlepší hodnota v segmentu a obecně to je hodnota patřící mezi to nejlepší, co je aktuálně na trhu k dispozici.

_DSC1070.jpg_DSC1074.jpg_DSC1073.jpg
Interiér je totžný s tím, co známe z nové A4. Opět tu najdeme dva velké displeje a přehledně rozmístěné ovladače. Na fotkách vidíte kabinu z vrcholného S5 Coupé

3. Interiér známe

Interiér také nepřináší žádná velká překvapení. Na prezentaci jsme vyrazili v Audi A4 Avant, takže jsme si mohli naplno vyzkoušet, že je přední část kabiny v podstatě stejná, což se dalo čekat. Neznamená to ale nic negativního, protože současná A4 je co do kvality zpracování i přehlednosti jedno z nejlepších aut na trhu. Přirozeně tu nemůže chybět velký displej místo přístrojového štítu a druhý „tabletový“ displej na palubní desce.

A5 Coupé odveze čtyři pasažéry, přičemž ti zadní se dočkají solidního prostoru pro kolena a samozřejmě omezeného místa pro hlavu. Vzhledem ke kategorii kupé to nemusíme brát jako nějakou zásadní nevýhodu. Zavazadelník nabídne 465 litrů a zadní opěradla můžete sklopit. Vypadá to, že A5 umí být i docela praktický automobil.

_DSC1071.jpg_DSC1072.jpg_DSC1069.jpg
Stejné uspořádání „přístrojového štítu“ jsme viděli v R8; zavazadelník nabídne 465 litrů. Je tedy o deset litrů objemnější 

4. Po všech stránkách prostornější

Audi A5 Coupé nabídne prostornější interiér. Délka kabiny narostla přesně o sedmnáct milimetrů, prostor pro kolena ve druhé řadě je větší o 23 mm a zvětšoval se také prostor pro hlavu. Vpředu narostl o 12 mm, vzadu je rozdíl 6 mm. Nejvíce se ale změnila šířka interiéru, která se v úrovni loktů zvětšila téměř o čtyři centimetry (přesně řečeno o 38 mm) vpředu, v úrovni ramen je Audi A5 Coupé prostornější o 26 mm. Větší je i zavazadelník, který nabídne celkem 465 litrů, respektive o deset litrů více ve srovnání s předchozí Audi A5 Coupé.

_DSC1079.jpg_DSC1080.jpg_DSC1081.jpg

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud