Audi A5 Coupé: Spojka místo diferenciálu a dalších 7 zajímavých věcí

Po nové A4 s karoseriemi sedan a kombi přichází kupé označené jako Audi A5 Coupé. Prohlédli jsme si ho těsně po světové premiéře na vlastní oči.
Seznam kapitol
  1. Druhá v pořadí, Design, Interiér, Prostor
  2. Motory, Technické údaje, Snižování hmotnosti, Vstup na trh

Nové Audi A4 se představilo minulý rok a jak jsme se přesvědčili při testu sedanu, je to pohodlné a na běžné cestování velmi příjemné auto. Praktičtěji změření zákazníci mají k dispozici také kombi, příznivci oplastovaných karoserií už dostali rovněž allroad a teď přišla řada na ty, kteří preferují méně praktičnosti, ale lepší vzhled. Audi odhalilo novou A5 Coupé.

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Za touto novinkou jsme se vypravili do Ingolstadtu, kde ve čtvrtek večer proběhla světová premiéra. Základní fakta jsme si řekli těsně poté, teď přišel čas na podrobnější představení. Co byste měli o nové A5 vědět?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi odhalilo klasickou variantu a rovnou přidala také vrcholné šestiválcové S5 Coupé. Ale nebojte se, nezůstane pouze u této varianty. Už se chystá také RS5 Coupé

1. Je druhá v pořadí

Aktuálně představené Audi A5 Coupé je druhým kupé s technikou A4 v pořadí. První generace se ukázala v roce 2007, když se Audi konečně rozhoupalo k výrobě dalšího podobného kupé, které po odchodu Audi Coupé B3 deset let v nabídce chybělo. Celkem se Audi A5 dostalo se svou produkcí na číslo 320 000 exemplářů. 

Novinka je oproti první generaci delší a má větší rozvor náprav. Audi slibuje také úsporu hmotnosti až o 60 kg a lepší aerodynamiku. Přesné rozdíly základních údajů obou generací najdete níže v tabulce.

  Nové Audi A5 Coupé Staré Audi A5 Coupé Nové Audi S5 Coupé
Délka [mm] 4673 4626 4692
Šířka [mm] 1846 1854 1846
Výška [mm] 1371 1372 1368
Rozvor náprav [mm] 2764 2751 2765

2. Povedený design a lepší aerodynamika

Druhá generace Audi A5 nepřinesla žádnou designovou revoluci. Na první pohled auto vypadá jako facelift předchozí A5, což je taková vrozená vlastnost všech Audi obecně. Ale když se na vůz podíváte blíže, objevíte celou řadu nových detailů. To nejvýraznější nabízí přední část s moc pěkně zakulacenou kapotou a výraznými diodovými světlomety. Standardem ovšem budou xenonová světla, diodové svítilny dostanete na přání. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design představuje evoluci, ale na to jsme u Audi už zvyklí. Nicméně nová A5 je opravdu velmi pohledné kupé 

Jinak je nová A5 Coupé dynamicky tvarovaná a všechno do sebe precizně zapadá. Audi ukázalo během premiéry dva exempláře sportovní verze S5 Coupé a jednu civilní variantu. Všechna vystavená auta stála na obrovský dvacetipalcových kolech, která vzhledu jednoznačně přidají. Uvidíme, jak se s nimi popasuje podvozek. „Esko“ přidá na karoserii obvyklé věci typu agresivnějšího předního nárazníku, zadního difuzoru, dvou dvojitých koncovek výfuku nebo malého spoileru.

Galerie: Audi A5 a S5 Coupé teď už konečně oficiálně

Galerie: Audi A5 a S5 Coupé teď už konečně oficiálně

Kromě povedeného designu přinesly tvary karoserie této generace také lepší aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu je u této novinky 0,25, což má být nejlepší hodnota v segmentu a obecně to je hodnota patřící mezi to nejlepší, co je aktuálně na trhu k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je totžný s tím, co známe z nové A4. Opět tu najdeme dva velké displeje a přehledně rozmístěné ovladače. Na fotkách vidíte kabinu z vrcholného S5 Coupé

3. Interiér známe

Interiér také nepřináší žádná velká překvapení. Na prezentaci jsme vyrazili v Audi A4 Avant, takže jsme si mohli naplno vyzkoušet, že je přední část kabiny v podstatě stejná, což se dalo čekat. Neznamená to ale nic negativního, protože současná A4 je co do kvality zpracování i přehlednosti jedno z nejlepších aut na trhu. Přirozeně tu nemůže chybět velký displej místo přístrojového štítu a druhý „tabletový“ displej na palubní desce.

A5 Coupé odveze čtyři pasažéry, přičemž ti zadní se dočkají solidního prostoru pro kolena a samozřejmě omezeného místa pro hlavu. Vzhledem ke kategorii kupé to nemusíme brát jako nějakou zásadní nevýhodu. Zavazadelník nabídne 465 litrů a zadní opěradla můžete sklopit. Vypadá to, že A5 umí být i docela praktický automobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejné uspořádání „přístrojového štítu“ jsme viděli v R8; zavazadelník nabídne 465 litrů. Je tedy o deset litrů objemnější 

4. Po všech stránkách prostornější

Audi A5 Coupé nabídne prostornější interiér. Délka kabiny narostla přesně o sedmnáct milimetrů, prostor pro kolena ve druhé řadě je větší o 23 mm a zvětšoval se také prostor pro hlavu. Vpředu narostl o 12 mm, vzadu je rozdíl 6 mm. Nejvíce se ale změnila šířka interiéru, která se v úrovni loktů zvětšila téměř o čtyři centimetry (přesně řečeno o 38 mm) vpředu, v úrovni ramen je Audi A5 Coupé prostornější o 26 mm. Větší je i zavazadelník, který nabídne celkem 465 litrů, respektive o deset litrů více ve srovnání s předchozí Audi A5 Coupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Druhá v pořadí, Design, Interiér, Prostor
  2. Motory, Technické údaje, Snižování hmotnosti, Vstup na trh
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků