Audi A5 a S5: nové informace a fotografie

Premiéru si zcela nová A5 odbude již za pár dní v Ženevě. Přesto Audi již nyní zveřejnilo detailní přehled motorů a další fotografie.

První novou informací je, že první provedení očakávaného kupé dorazí k zákazníkům již na začátku června. Co je ale důležitější, Audi zveřejnilo nabídku motorů, se kterými se A5 vydá do boje o zákazníky. Jistě to není nabídka konečná a v budoucnu se dočkáme jejího dalšího rozšíření.

Benzínovým základem bude agregát 1,8 TFSI s výkonem 125 kW (170 k), pro náročnejší nebude v nabídce chybět šestivalec 3,2 l FSI s výkonem nově naladěným na 195 kW (265 k). S ním zvládne kupé stovku za 6,1 sekundy a dosáhne omzené rychlosti 250 km/h.

Dieselové motory bude zatím zastupovat dvojice šestiválců. Slabší s objemem 2,7 l dosahuje maximálního výkonu 140 kW (190 k) a A5 s ním zvládne stovku za 7,6 s, pričemž maximální rychlost sa zastaví na hodnotě 250 km/h. Pro velké vyznavače nafty je připravený třílitr s výkonem 176 kW (240 k) a točivým momentem 500 Nm. S ním je A5 překvapivě rychlá – stovku pokoří za 5,9 sekundy a omezovač ji zastaví na klasicky německých 250 km/h.

Motory bude možné kombinovat s obvyklými šestistupňovými manuálními převodovkami a chybět nebudou ani automaty Tiptronic se stejným počtem převodových stupňů. Motory 3,2 FSI a 2,7 TDI budou navíc nabízeny i s převodovkami s plynule měnitelným převodem, kterým u Audi říkají Multitronic.

Vrcholem nabídky bude pochopitelně model S5 s atmosférickým osmiválcem 4,2 l FSI pod kapotou. Motor však bude naladěný na výkon „jen“ 260 kW (354 k) a ne na 420 koní jako v případe modelu RS4, což tvrdily první spekulace. Ostatně je to logické, Audi si nechává prostor pro ostrou verzi RS5. S5 sprintuje na stovku za 5,1 s a také ji omezovač „zachytí“ při rychlosti 250 km/h.

Další informace budou zveřejněny v průběhu blížícího se autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi S5

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 98 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků