Audi A5 a S5: nové informace a fotografie

Premiéru si zcela nová A5 odbude již za pár dní v Ženevě. Přesto Audi již nyní zveřejnilo detailní přehled motorů a další fotografie.

První novou informací je, že první provedení očakávaného kupé dorazí k zákazníkům již na začátku června. Co je ale důležitější, Audi zveřejnilo nabídku motorů, se kterými se A5 vydá do boje o zákazníky. Jistě to není nabídka konečná a v budoucnu se dočkáme jejího dalšího rozšíření.

Benzínovým základem bude agregát 1,8 TFSI s výkonem 125 kW (170 k), pro náročnejší nebude v nabídce chybět šestivalec 3,2 l FSI s výkonem nově naladěným na 195 kW (265 k). S ním zvládne kupé stovku za 6,1 sekundy a dosáhne omzené rychlosti 250 km/h.

Dieselové motory bude zatím zastupovat dvojice šestiválců. Slabší s objemem 2,7 l dosahuje maximálního výkonu 140 kW (190 k) a A5 s ním zvládne stovku za 7,6 s, pričemž maximální rychlost sa zastaví na hodnotě 250 km/h. Pro velké vyznavače nafty je připravený třílitr s výkonem 176 kW (240 k) a točivým momentem 500 Nm. S ním je A5 překvapivě rychlá – stovku pokoří za 5,9 sekundy a omezovač ji zastaví na klasicky německých 250 km/h.

Motory bude možné kombinovat s obvyklými šestistupňovými manuálními převodovkami a chybět nebudou ani automaty Tiptronic se stejným počtem převodových stupňů. Motory 3,2 FSI a 2,7 TDI budou navíc nabízeny i s převodovkami s plynule měnitelným převodem, kterým u Audi říkají Multitronic.

Vrcholem nabídky bude pochopitelně model S5 s atmosférickým osmiválcem 4,2 l FSI pod kapotou. Motor však bude naladěný na výkon „jen“ 260 kW (354 k) a ne na 420 koní jako v případe modelu RS4, což tvrdily první spekulace. Ostatně je to logické, Audi si nechává prostor pro ostrou verzi RS5. S5 sprintuje na stovku za 5,1 s a také ji omezovač „zachytí“ při rychlosti 250 km/h.

Další informace budou zveřejněny v průběhu blížícího se autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi S5

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků