Audi A5 a S5: nové informace a fotografie

Premiéru si zcela nová A5 odbude již za pár dní v Ženevě. Přesto Audi již nyní zveřejnilo detailní přehled motorů a další fotografie.

První novou informací je, že první provedení očakávaného kupé dorazí k zákazníkům již na začátku června. Co je ale důležitější, Audi zveřejnilo nabídku motorů, se kterými se A5 vydá do boje o zákazníky. Jistě to není nabídka konečná a v budoucnu se dočkáme jejího dalšího rozšíření.

Benzínovým základem bude agregát 1,8 TFSI s výkonem 125 kW (170 k), pro náročnejší nebude v nabídce chybět šestivalec 3,2 l FSI s výkonem nově naladěným na 195 kW (265 k). S ním zvládne kupé stovku za 6,1 sekundy a dosáhne omzené rychlosti 250 km/h.

Dieselové motory bude zatím zastupovat dvojice šestiválců. Slabší s objemem 2,7 l dosahuje maximálního výkonu 140 kW (190 k) a A5 s ním zvládne stovku za 7,6 s, pričemž maximální rychlost sa zastaví na hodnotě 250 km/h. Pro velké vyznavače nafty je připravený třílitr s výkonem 176 kW (240 k) a točivým momentem 500 Nm. S ním je A5 překvapivě rychlá – stovku pokoří za 5,9 sekundy a omezovač ji zastaví na klasicky německých 250 km/h.

Motory bude možné kombinovat s obvyklými šestistupňovými manuálními převodovkami a chybět nebudou ani automaty Tiptronic se stejným počtem převodových stupňů. Motory 3,2 FSI a 2,7 TDI budou navíc nabízeny i s převodovkami s plynule měnitelným převodem, kterým u Audi říkají Multitronic.

Vrcholem nabídky bude pochopitelně model S5 s atmosférickým osmiválcem 4,2 l FSI pod kapotou. Motor však bude naladěný na výkon „jen“ 260 kW (354 k) a ne na 420 koní jako v případe modelu RS4, což tvrdily první spekulace. Ostatně je to logické, Audi si nechává prostor pro ostrou verzi RS5. S5 sprintuje na stovku za 5,1 s a také ji omezovač „zachytí“ při rychlosti 250 km/h.

Další informace budou zveřejněny v průběhu blížícího se autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi S5

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků