Audi A5 a S5 Cabrio konečně odhalena

Automobilka Audi s předstihem představila takřka všechny detaily o otevřené verzi modelu A5/S5.

O jeho přípravách jsme vás informovali třeba zde. Otevřené provedení typu A5, resp. sportovní verze S5, se má přitom světu živě ukázat teprve v lednu. Kabriolety od Audi jsou populární od dob několika generací typu 80, takže každý nástupce bývá ostře sledován. Dvoudvéřová řada A5/S5 je přitom pro konverzi na kabriolet ideální a od počátku se s ní počítalo. Výroba započne na začátku příštího roku a prodeje budou spuštěny v půli roku 2009 pro modelový rok 2010.

Základní provedení A5 Cabrio dostane přeplňovaný a dobře známý zážehový čtyřválec TFSI s objemem 1,8 l a výkonem 160 koní. Jeho základní cena by měla činit 37 500 Euro. O 20 koní více nabízí základní provedení motoru 2,0 TFSI, díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s a dosáhne rychlosti 219 km/h. Silnější verze téže jednotky dává 211 koní, na zrychlení je o 1,4 s rychlejší a pokoří hranici 240 km/h. Následuje vidlicový šestiválec 3,2 FSI V6, rovněž přímovstřikový, ale atmosféricky plněný. Jeho výkon však dosahuje hodnoty 265 koní, Audi A5 s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nejvyšší rychlost se nadostřel přiblíží hranici 250 km/h.

Přeplňovaný dvoulitr v základním naladění vykazuje průměrnou spotřebu 7,4 l/100 km, zatímco jeho výkonnější verze je o více než půl litru hospodárnější. Šestiválec průměrně spotřebuje 8,6 l/100 km, ale pro milovníky málo četného tankování jsou určeny spíše vznětové jednotky. Jsou to oba vidlicové šestiválce TDI, slabší z nich má objem 2,7 l a výkon 190 koní, ten silnější je „třílitr“ s výkonem 240 koní. Jejich předností je však spotřeba nafty, která je v kombinovaném režimu 6,3, resp. 6,8 l/100 km. Na výběr bude ze tří převodovek, jež jsou dostupné pro určité motorizacem. Standardem u většiny z nich bude šestistupňová skříň s manuálním řazením, v nabídce se objeví též plynulá automatická převodovka nebo sedmistupňový S Tronic.  

Nejadrenalinovějším provedením však bude jistě sportovně střižené Audi S5 Cabrio. To disponuje novým přeplňovaným motorem 3,0 TFSI V6, naladěným na výkon 333 koní a točivý moment plných 440 Nm. Vyznačuje se stálým pohonem všech kol quattro, sportovním pérováním, litými koly s průměrem 18 palců a řadou detailních úprav, jež mají za úkol na první pohled odlišit krále modelové řady. Z 0 na 100 km/h totiž zrychlí za 5,6 s, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h a kombinovaná spotřeba byla stanovena na 9,6 l/100 km. Vzhledem k potenciálu této pokrokové jednotky však bude třeba pro dosažení této spotřeby jistě mnoho sebezapření. Cena modelu S5 Cabrio dosud stanovena nebyla.

Na rozdíl od většiny konkurentů zůstává nová otevřená „audina“ věrna plátěné střeše. Je pochopitelně elektricky ovládaná, složí se za 15 a uzavře za 17 sekund, což jsou skutečně působivé hodnoty. Za příplatek se bude nabízet speciální, dodatečná vrstva, která údajně sníží akustický hluk na úroveň kupé. Se střechou lze manipulovat až do rekordní rychlosti 50 km/h. Střecha se skládá za zadní opěradla do horní části zavazadlového prostoru. Vyžaduje však pouze 60 litrů prostoru, takže kufr pojme i po jejím složení stále zajímavých 320 litrů zavazadel. 

Do standardní výbavy vozů A5 Cabrio budou patřit třeba sedmnáctipalcová litá kola, automatická klimatizace či audiosoustava s operačním rozhraním MMI třetí generace. Proporce karosérie vycházejí v maximální míře z linií kupé A5/S5. Musela být vyztužena, čímž poněkud narostla hmotnost, nicméně s tím se u otevřených derivátů jaksi počítá. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A5 Cabrio
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S5 Cabrio
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků