Audi A4/S4: plastická operace oficiálně (fotografie, informace)

Pár dnů před pařížským autosalonem uvolnila Audi oficiální fotografie faceliftovaného modelu A4 a to vč. verze kombi. Jak se dalo předpokládat, maska a zadní svítilny mají nový design, nové jsou také některé motory, zatímco jiné byly vyřazeny. (doplněno)
Audi A4/S4: plastická operace oficiálně (fotografie, informace)
Seznam kapitol
  1. Základní informace, přehled motorů
  2. Fotogalerie, technické parametry, výkonnové křivky motorů

Audi A4/A4 Avant

Tisková zpráva: Audi A4 nové generace je na první pohled zcela novým, osobitým modelem: Přední část sedanů i odvozených verzí A4 Avant hrdě nese charakteristickou jednodílnou masku chladiče, která se svým pojetím odvolává na pozoruhodnou studii Nuvolari quattro, a jež se později stala „rodovým znamením“ celé nastupující generace dalších modelů Audi - Audi A8 6.0 quattro, Audi A6 a Audi A3 Sportback. Zadním partiím nového Audi A4 dominují horizontální linie, plynule navazující na muskulaturní styling zcela nově designovaných boků vozu. Osobitě pojatá jsou také dvoudílná koncová světla, zasahující poměrně hluboko do boků karoserie.

Zcela nově řešený je i interiér. Charakteristickým prvkem je například volant nové generace, jehož střední část, kryjící airbag, evokuje tvar jednodílné masky chladiče. Všechny verze nové řady Audi A4/A4 Avant mají interiér přizdobený řadou dekorativních prvků z leštěného hliníku – hliník kryje např. dveřní prahy. Zákazníci mohou volit ze třech druhů textilního čalounění, v nabídce jsou i dva druhy luxusního koženého čalounění a nechybí ani čalounění v kombinaci kůže/Alcantara.

Nové Audi A4 vyniká mimořádně prostorným a komfortně pojatým interiérem, nadprůměrná je i nabídka místa pro zavazadla – čistě řešený zavazadlový prostor čtyřdveřové limuzíny má základní objem 460 litrů, verze A4 Avant potom nabízejí při sklopených zadních sedadlech až 1184 litrů prostoru pro zavazadla.

Pro nové modely Audi A4/A4 Avant je připravena celá řada zážehových a vznětových motorů. Novinkami v řadě A4 jsou dva zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu FSI – jde o podélně uložený šestiválec 3.2 FSI o výkonu 188 kW/255 k a přeplňovaný čtyřválec 2.0 T FSI o výkonu 147 kW/200 k. S šestiválcem 3.2 V6 FSI dosahuje Audi A4 rychlosti až 250 km/h (elektronicky omezena) a z 0 na 100 km/h zrychluje během 6,4 s. Přeplňovaný dvoulitr 2.0 T FSI dokáže Audi A4 udělit rychlost až 241 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,3 s.

Škála pohonných jednotek zahrnuje dále populární agregáty, které se osvědčily už v předchozích modelech značky: Dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 96 kW/130 k, přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 T o výkonu 120 kW/163 k a šestnáctistovku 1.6 o výkonu 75 kW/102 k.

Na vrcholu výkonové škály stojí zážehový vidlicový osmiválec V8, určený výhradně pro sportovní verze Audi S4, který z objemu 4,2 l dává výkon
344 k.

V nabídce samozřejmě nemohou chybět mimořádně populární turbodiesely TDI – dvoulitrový čtyřválec 2.0 TDI s přímým vstřikováním systému čerpadlo-tryska o výkonu 103 kW/140 k, nově vyvinutý šestiválec 3.0 TDI se systémem „common-rail“ o výkonu 150 kW/204 k (který se chlubí točivým momentem až 450 Nm!), vidlicový šestiválec 2.5 TDI V6 o výkonu 120 kW/163 k a čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 85 kW/115 k.

Všechny motory přenášejí svůj výkon buď na přední, nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro. Podle zvolené motorizace a přání zákazníků jsou nové modely vybaveny pěti- nebo šestistupňovými převodovkami, v nabídce modelů s pohonem předních kol je také automatická převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem a modely s pohonem všech kol mohou být na přání vybaveny novou šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic se sportovním programem.

Vysoké výkony motorů dobře korespondují s jízdními vlastnostmi. Nové modely mají vpředu nezávislé čtyřprvkové závěsy kol, vzadu pak nezávislé zavěšení s trojúhelníkovými rameny, jehož kinematika zaručuje tzv. samořiditelný efekt. Řada prvků zavěšení kol, např. zadní trojúhelníková ramena, náboje kol nebo přední řídicí tyče pocházejí ze sportovních modelů Audi S4. Pro použití v A4/A4 Avant byly však všechny komponenty podvozku, především vinuté pružiny, tlumiče a stabilizátory, nově odladěny.

Velmi bohatá standardní výbava nových modelů Audi A4/A4 Avant obsahuje mj. tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel (přední pásy mají předpínače a omezovače napětí v pásech), aktivní opěrky u předních sedadel, dvoustupňové čelní airbagy, boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy. Všechny verze mají rovněž elektricky ovládaná přední a nově i zadní okna a zpětná zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání.

Na přání si může zájemce o nové Audi A4 objednat také např. adaptivní světlomety s technologií xenon plus, stěrače s dešťovým senzorem, systém samočinné aktivace světel nebo špičkový audiosystém BOSE. Kromě standardně dodávaných hliníkových litých kol mohou zákazníci volit ze škály osmi ráfků o rozměrech až 7,5J x 17 s pneumatikami 235/45 R17. Perlou v nabídce kol jsou osmnáctipalcové disky, dodávané společností quattro GmbH. Řidiči, kteří chtějí nechat ještě více vyniknout sportovnímu stylu nových modelů Audi A4/A4 Avant, mohou zvolit atraktivní „S line“ pakety, obsahující řadu designových a funkčních doplňků.

Audi S4/S4 Avant

Modely Audi S4/S4 Avant patřily podle mínění znalců už v minulé generaci k tomu nejlepšímu, co segment prestižních vozů nabízel a nové vydání těchto vysoce výkonných sportovně laděných vozů v této tradici bude pokračovat.

K charakteristickým rysům nových modelů Audi S4/S4 Avant patří vedle mimořádně výkonného zážehového motoru 4.2 V8/253 kW (344 k) také výrazný design který akcentuje dynamický naturel těchto vozů, stálý pohon všech kol quattro a špičkové hliníkové zavěšení kol (snížené o 20 mm), korespondující svým charakterem s dynamickými výkony.

Na pohled se modely S4/S4 Avant nové generace od svých sourozenců  A4/A4 Avant odlišují jednodílnou maskou chladiče v exkluzivním provedení používaném výhradně pro modely řady „S“. Při pohledu zezadu dávají modely S4/S4 Avant najevo svoji suverenitu čtveřicí oválných koncovek výfuku, osobitým prvkem je i diskrétní spojler nebo atraktivní osmnáctipalcová litá kola Avus rozměru 8J x 18“ obutá do nízkoprofilových pneumatik 235/40 R18. Dominantním prvkem sportovně pojatého interiéru jsou anatomická sedadla Recaro vpředu i vzadu, které poskytují výborné boční držení při jízdě zatáčkami.

Motor V8 dává z objemu 4,2 l výkon 253 kW/344 k při otáčkách 7000 min-1, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3500 min-1 na hodnotě 410 Nm, ovšem už od hranice otáček 1100 min-1 má řidič pod pedálem plynu k dispozici točivý moment téměř 300 Nm. Výkonová hmotnost 4,8 kg/k a mohutný točivý moment jsou zárukou špičkové dynamiky: Audi S4 s novou šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h během pouhých 5,6 s a na 200 km/h mu to trvá jen 20,6 s. Maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 250 km/h.

Audi S4/S4 Avant se dodává buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic s funkcí DSP (dynamic shift program) a možností volby sportovního režimu.

Standardní výbava modelů Audi S4/S4 Avant koresponduje s modely A4/A4 Avant – všechny modely mají např. čelní, boční i průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky u předních sedadel, aktivní bezpečnost zvyšuje standardní montáž elektronického stabilizačního systému ESP a vysoce výkonných kotoučových brzd, do jejichž okruhu je zařazený dvoustupňový posilovač s brzdovým asistentem.

Přehled motorů

Motor Výkon Točivý moment 0-100 km/h Max. rychlost
1.6 75 kW/102 k 148 Nm 12,6 s 190 km/h
2.0 96 kW/130 k 195 Nm 9,9 s 212 km/h
1.8T 120 kW/163 k 225 Nm 8,6 s 228 km/h
2.0T FSI 147 kW/200 k 280 Nm 7,3 s 241 km/h
3.2 FSI 188 kW/255 k 330 Nm 6,4 s 250 km/h
S4 253 kW344 k 410 Nm 5,6 s 250 km/h
1.9 TDI 85 kW/115 k 285 Nm 11,2 s 201 km/h
2.0 TDI 103 kW/140 k 320 Nm 9,7 s 212 km/h
2.5 TDI V6 120 kW/163 k 350 Nm 8,8 s 227 km/h
3.0 TDI 150 kW/204 k 450 Nm 7,2 s 235 km/h

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, přehled motorů
  2. Fotogalerie, technické parametry, výkonnové křivky motorů

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků