Audi A4/S4: české ceny po faceliftu

Na pařížském autosalonu byl představen facelift modelů A4 a S4. Nejde ale jen o změnu vzhledu, který se sjednocuje s designem ostatních nových „audin“, pod kapotou jsou také nové motory jako 2.0 TDI, 2.0 TFSI či 3.0 TDI. (ceny, výbavy, fotografie)
Audi A4/S4: české ceny po faceliftu
Seznam kapitol
  1. Výbava, motory, ceny
  2. Kompletní fotogalerie, výkonnové křivky motorů

Už za několik málo týdnů – v prosinci - se v autosalonech tuzemských prodejců Audi objeví nové modely Audi A4/A4 Avant včetně Audi S4/S4 Avant. Cena těchto modelů začíná na 825 000 Kč (Audi A4 1.6).

Tip: Informace a fotografie nové Audi A4

Ve standardní výbavě základního modelu jsou prvky jako protiblokovací systém brzd ABS, stabilizační systém ESP s integrovaným brzdovým asistentem, čelní, přední boční a průběžné hlavové airbagy, automatická dvouzónová klimatizace, kompletní elektrické ovládání oken, zrcátek, kvalitní autorádio nebo litá kola.

Za příplatek se pak dodávají např. adaptivní světlomety, boční airbagy i pro zadní sedadla, navigační systémy, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla, palubní televizní přijímač, stěrače s dešťovým senzorem, systém samočinné aktivace světel nebo špičkový audiosystém BOSE. Řidiči, kteří chtějí nechat ještě více vyniknout sportovnímu stylu nových modelů Audi A4/A4 Avant, mohou zvolit atraktivní „S line“ pakety, obsahující řadu designových a funkčních doplňků.

Pro nové Audi A4/A4 Avant je připravena celá řada zážehových a vznětových motorů. Novinkou jsou zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu FSI – podélně uložený šestiválec 3.2 FSI o výkonu 188 kW/255 k a přeplňovaný čtyřválec 2.0 T FSI o výkonu 147 kW/200 k. Škála pohonných jednotek zahrnuje dále dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 96 kW/130 k, přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 T o výkonu 120 kW/163 k a šestnáctistovku 1.6 o výkonu 75 kW/102 k.

Nabídka populárních turbodieselů TDI zahrnuje dvoulitrový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k, šestiválec 3.0 TDI o výkonu 150 kW/ 204 k, vidlicový šestiválec 2.5 TDI V6 o výkonu 120 kW/163 k a čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 85 kW/115 k.

Na vrcholu výkonové škály stojí zážehový vidlicový osmiválec V8, určený výhradně pro sportovní verze Audi S4, který z objemu 4,2 l dává výkon 253 kW/344 k.

Přehled motorů

Motor Výkon Točivý moment 0-100 km/h Max. rychlost
1.6 75 kW/102 k 148 Nm 12,6 s 190 km/h
2.0 96 kW/130 k 195 Nm 9,9 s 212 km/h
1.8T 120 kW/163 k 225 Nm 8,6 s 228 km/h
2.0T FSI 147 kW/200 k 280 Nm 7,3 s 241 km/h
3.2 FSI 188 kW/255 k 330 Nm 6,4 s 250 km/h
S4 253 kW344 k 410 Nm 5,6 s 250 km/h
1.9 TDI 85 kW/115 k 285 Nm 11,2 s 201 km/h
2.0 TDI 103 kW/140 k 320 Nm 9,7 s 212 km/h
2.5 TDI V6 120 kW/163 k 350 Nm 8,8 s 227 km/h
3.0 TDI 150 kW/204 k 450 Nm 7,2 s 235 km/h

Všechny motory přenášejí svůj výkon buď na přední, nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro. Podle zvolené motorizace a přání zákazníků jsou nové modely vybaveny pěti- nebo šestistupňovými převodovkami, v nabídce modelů s pohonem předních kol je také automatická bezestupňová převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem a modely s pohonem všech kol mohou být na přání vybaveny novou šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic se sportovním programem.

Vysoké výkony motorů dobře korespondují s jízdními vlastnostmi. Nové modely mají vpředu nezávislé čtyřprvkové závěsy kol, vzadu pak nezávislé zavěšení s trojúhelníkovými rameny, jehož kinematika zaručuje tzv. samořiditelný efekt.

Ceník

Motor

Převodovka

Sedan

Kombi

1.6 5rychlostní 825 000 886 000
2.0 5rychlostní 883 000 944 000
2.0 multitronic 966 500 1 027 500
1.8 T 5rychlostní 925 000 986 000
1.8 T multitronic 1 008 500 1 069 500
1.8 T quattro 6rychlostní 1 060 800 1 121 800
2.0 T FSI 6rychlostní 1 015 000 1 076 000
2.0 T FSI multitronic 1 098 500 1 159 500
2.0 T FSI quattro 6rychlostní 1 150 800 1 211 800
2.0 T FSI quattro tiptronic 1 205 700 1 266 700
3.2 FSI* multitronic 1 250 000 1 311 000
3.2 FSI quattro* 6rychlostní 1 302 300 1 363 300
3.2 FSI quattro* tiptronic 1 357 200 1 418 200
1.9 TDI 5rychlostní 875 000 936 000
2.0 TDI 6rychlostní 920 000 981 000
2.0 TDI* multitronic 1 003 500 1 064 500
2.5 TDI 6rychlostní 1 053 000 1 114 000
2.5 TDI multitronic 1 136 500 1 197 500
3.0 TDI quattro 6rychlostní 1 230 000 1 291 000
3.0 TDI quattro tiptronic 1 313 500 1 374 500
3.0 TDI quattro 1* 6rychlostní 1 253 300 1 314 300
3.0 TDI quattro 1* tiptronic 1 336 800 1 397 800
S4 6rychlostní 1 800 000 1 861 000

* Model bude možné objednávat od ledna 2005

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výbava, motory, ceny
  2. Kompletní fotogalerie, výkonnové křivky motorů
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků