Audi A4/S4: české ceny po faceliftu

Na pařížském autosalonu byl představen facelift modelů A4 a S4. Nejde ale jen o změnu vzhledu, který se sjednocuje s designem ostatních nových „audin“, pod kapotou jsou také nové motory jako 2.0 TDI, 2.0 TFSI či 3.0 TDI. (ceny, výbavy, fotografie)
Audi A4/S4: české ceny po faceliftu
Seznam kapitol
  1. Výbava, motory, ceny
  2. Kompletní fotogalerie, výkonnové křivky motorů

Už za několik málo týdnů – v prosinci - se v autosalonech tuzemských prodejců Audi objeví nové modely Audi A4/A4 Avant včetně Audi S4/S4 Avant. Cena těchto modelů začíná na 825 000 Kč (Audi A4 1.6).

Tip: Informace a fotografie nové Audi A4

Ve standardní výbavě základního modelu jsou prvky jako protiblokovací systém brzd ABS, stabilizační systém ESP s integrovaným brzdovým asistentem, čelní, přední boční a průběžné hlavové airbagy, automatická dvouzónová klimatizace, kompletní elektrické ovládání oken, zrcátek, kvalitní autorádio nebo litá kola.

Za příplatek se pak dodávají např. adaptivní světlomety, boční airbagy i pro zadní sedadla, navigační systémy, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla, palubní televizní přijímač, stěrače s dešťovým senzorem, systém samočinné aktivace světel nebo špičkový audiosystém BOSE. Řidiči, kteří chtějí nechat ještě více vyniknout sportovnímu stylu nových modelů Audi A4/A4 Avant, mohou zvolit atraktivní „S line“ pakety, obsahující řadu designových a funkčních doplňků.

Pro nové Audi A4/A4 Avant je připravena celá řada zážehových a vznětových motorů. Novinkou jsou zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu FSI – podélně uložený šestiválec 3.2 FSI o výkonu 188 kW/255 k a přeplňovaný čtyřválec 2.0 T FSI o výkonu 147 kW/200 k. Škála pohonných jednotek zahrnuje dále dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 96 kW/130 k, přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 T o výkonu 120 kW/163 k a šestnáctistovku 1.6 o výkonu 75 kW/102 k.

Nabídka populárních turbodieselů TDI zahrnuje dvoulitrový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k, šestiválec 3.0 TDI o výkonu 150 kW/ 204 k, vidlicový šestiválec 2.5 TDI V6 o výkonu 120 kW/163 k a čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 85 kW/115 k.

Na vrcholu výkonové škály stojí zážehový vidlicový osmiválec V8, určený výhradně pro sportovní verze Audi S4, který z objemu 4,2 l dává výkon 253 kW/344 k.

Přehled motorů

Motor Výkon Točivý moment 0-100 km/h Max. rychlost
1.6 75 kW/102 k 148 Nm 12,6 s 190 km/h
2.0 96 kW/130 k 195 Nm 9,9 s 212 km/h
1.8T 120 kW/163 k 225 Nm 8,6 s 228 km/h
2.0T FSI 147 kW/200 k 280 Nm 7,3 s 241 km/h
3.2 FSI 188 kW/255 k 330 Nm 6,4 s 250 km/h
S4 253 kW344 k 410 Nm 5,6 s 250 km/h
1.9 TDI 85 kW/115 k 285 Nm 11,2 s 201 km/h
2.0 TDI 103 kW/140 k 320 Nm 9,7 s 212 km/h
2.5 TDI V6 120 kW/163 k 350 Nm 8,8 s 227 km/h
3.0 TDI 150 kW/204 k 450 Nm 7,2 s 235 km/h

Všechny motory přenášejí svůj výkon buď na přední, nebo na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro. Podle zvolené motorizace a přání zákazníků jsou nové modely vybaveny pěti- nebo šestistupňovými převodovkami, v nabídce modelů s pohonem předních kol je také automatická bezestupňová převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem a modely s pohonem všech kol mohou být na přání vybaveny novou šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic se sportovním programem.

Vysoké výkony motorů dobře korespondují s jízdními vlastnostmi. Nové modely mají vpředu nezávislé čtyřprvkové závěsy kol, vzadu pak nezávislé zavěšení s trojúhelníkovými rameny, jehož kinematika zaručuje tzv. samořiditelný efekt.

Ceník

Motor

Převodovka

Sedan

Kombi

1.6 5rychlostní 825 000 886 000
2.0 5rychlostní 883 000 944 000
2.0 multitronic 966 500 1 027 500
1.8 T 5rychlostní 925 000 986 000
1.8 T multitronic 1 008 500 1 069 500
1.8 T quattro 6rychlostní 1 060 800 1 121 800
2.0 T FSI 6rychlostní 1 015 000 1 076 000
2.0 T FSI multitronic 1 098 500 1 159 500
2.0 T FSI quattro 6rychlostní 1 150 800 1 211 800
2.0 T FSI quattro tiptronic 1 205 700 1 266 700
3.2 FSI* multitronic 1 250 000 1 311 000
3.2 FSI quattro* 6rychlostní 1 302 300 1 363 300
3.2 FSI quattro* tiptronic 1 357 200 1 418 200
1.9 TDI 5rychlostní 875 000 936 000
2.0 TDI 6rychlostní 920 000 981 000
2.0 TDI* multitronic 1 003 500 1 064 500
2.5 TDI 6rychlostní 1 053 000 1 114 000
2.5 TDI multitronic 1 136 500 1 197 500
3.0 TDI quattro 6rychlostní 1 230 000 1 291 000
3.0 TDI quattro tiptronic 1 313 500 1 374 500
3.0 TDI quattro 1* 6rychlostní 1 253 300 1 314 300
3.0 TDI quattro 1* tiptronic 1 336 800 1 397 800
S4 6rychlostní 1 800 000 1 861 000

* Model bude možné objednávat od ledna 2005

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výbava, motory, ceny
  2. Kompletní fotogalerie, výkonnové křivky motorů
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků