Audi A4 TDI concept e: spotřeba pod čtyři na sto

Audi před několika momenty představilo svoji hospodárnou verzi sedanu A4 s označením concept e, prozatím ve formě studie. Pod kapotou se ukrývá vznětový čtyřválec TDI, naladěný na výkon 120 koní a točivý moment 290 Nm. Díky němu vůz z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,7 sekund a dosáhne rychlosti 206 km/h, to vše při kombinované spotřebě 3,99 l/100 km. Nejedná se tedy o nijak revoluční řešení, ale spíše o příklad aplikace některých dílčích inovativních řešení.

Patří mezi ně zejména měkké pružiny sacích ventilů, zhasínání motoru na křižovatce (start – stop), propracovaný termoregulační systém nebo rekuperace. V rámci ní vůz při brzdění využívá hybnou sílu ke generaci elektrické energie, která je dočasně ukládána do akumulátoru a pomáhá třeba při akceleraci. Šestistupňová převodovka dostala jinak odstupňované převody a její skříň byla vyrobena z hořčíkové slitiny pro úsporu hmotnosti a zrychlení prohřátí na provozní teplotu. Mezi další inovativní prvky patří elektromagnetický posilovač řízení nebo elektricky aktivované brzdy na zadních kolech. Upravena byla aerodynamika, sedmnáctipalcové ráfky nazuly pneumatiky o rozměru 225/45 se sníženým valivým odporem. K hospodárné jízdě přispívá zvláštní program navigační soustavy, jež je schopna vyhledat trasu s předpokládanou nejnižší spotřebou, ale také jakýsi řidičův rádce, jenž mu napovádá, kdy a jak správně řadit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 TDI concept e

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 45 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků