Audi A4 TDI concept e: spotřeba pod čtyři na sto

Audi před několika momenty představilo svoji hospodárnou verzi sedanu A4 s označením concept e, prozatím ve formě studie. Pod kapotou se ukrývá vznětový čtyřválec TDI, naladěný na výkon 120 koní a točivý moment 290 Nm. Díky němu vůz z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,7 sekund a dosáhne rychlosti 206 km/h, to vše při kombinované spotřebě 3,99 l/100 km. Nejedná se tedy o nijak revoluční řešení, ale spíše o příklad aplikace některých dílčích inovativních řešení.

Patří mezi ně zejména měkké pružiny sacích ventilů, zhasínání motoru na křižovatce (start – stop), propracovaný termoregulační systém nebo rekuperace. V rámci ní vůz při brzdění využívá hybnou sílu ke generaci elektrické energie, která je dočasně ukládána do akumulátoru a pomáhá třeba při akceleraci. Šestistupňová převodovka dostala jinak odstupňované převody a její skříň byla vyrobena z hořčíkové slitiny pro úsporu hmotnosti a zrychlení prohřátí na provozní teplotu. Mezi další inovativní prvky patří elektromagnetický posilovač řízení nebo elektricky aktivované brzdy na zadních kolech. Upravena byla aerodynamika, sedmnáctipalcové ráfky nazuly pneumatiky o rozměru 225/45 se sníženým valivým odporem. K hospodárné jízdě přispívá zvláštní program navigační soustavy, jež je schopna vyhledat trasu s předpokládanou nejnižší spotřebou, ale také jakýsi řidičův rádce, jenž mu napovádá, kdy a jak správně řadit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 TDI concept e

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků