Audi A4 TDI concept e: spotřeba pod čtyři na sto

Audi před několika momenty představilo svoji hospodárnou verzi sedanu A4 s označením concept e, prozatím ve formě studie. Pod kapotou se ukrývá vznětový čtyřválec TDI, naladěný na výkon 120 koní a točivý moment 290 Nm. Díky němu vůz z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,7 sekund a dosáhne rychlosti 206 km/h, to vše při kombinované spotřebě 3,99 l/100 km. Nejedná se tedy o nijak revoluční řešení, ale spíše o příklad aplikace některých dílčích inovativních řešení.

Patří mezi ně zejména měkké pružiny sacích ventilů, zhasínání motoru na křižovatce (start – stop), propracovaný termoregulační systém nebo rekuperace. V rámci ní vůz při brzdění využívá hybnou sílu ke generaci elektrické energie, která je dočasně ukládána do akumulátoru a pomáhá třeba při akceleraci. Šestistupňová převodovka dostala jinak odstupňované převody a její skříň byla vyrobena z hořčíkové slitiny pro úsporu hmotnosti a zrychlení prohřátí na provozní teplotu. Mezi další inovativní prvky patří elektromagnetický posilovač řízení nebo elektricky aktivované brzdy na zadních kolech. Upravena byla aerodynamika, sedmnáctipalcové ráfky nazuly pneumatiky o rozměru 225/45 se sníženým valivým odporem. K hospodárné jízdě přispívá zvláštní program navigační soustavy, jež je schopna vyhledat trasu s předpokládanou nejnižší spotřebou, ale také jakýsi řidičův rádce, jenž mu napovádá, kdy a jak správně řadit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 TDI concept e

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků