Audi A4 TDI concept e: spotřeba pod čtyři na sto

Audi před několika momenty představilo svoji hospodárnou verzi sedanu A4 s označením concept e, prozatím ve formě studie. Pod kapotou se ukrývá vznětový čtyřválec TDI, naladěný na výkon 120 koní a točivý moment 290 Nm. Díky němu vůz z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,7 sekund a dosáhne rychlosti 206 km/h, to vše při kombinované spotřebě 3,99 l/100 km. Nejedná se tedy o nijak revoluční řešení, ale spíše o příklad aplikace některých dílčích inovativních řešení.

Patří mezi ně zejména měkké pružiny sacích ventilů, zhasínání motoru na křižovatce (start – stop), propracovaný termoregulační systém nebo rekuperace. V rámci ní vůz při brzdění využívá hybnou sílu ke generaci elektrické energie, která je dočasně ukládána do akumulátoru a pomáhá třeba při akceleraci. Šestistupňová převodovka dostala jinak odstupňované převody a její skříň byla vyrobena z hořčíkové slitiny pro úsporu hmotnosti a zrychlení prohřátí na provozní teplotu. Mezi další inovativní prvky patří elektromagnetický posilovač řízení nebo elektricky aktivované brzdy na zadních kolech. Upravena byla aerodynamika, sedmnáctipalcové ráfky nazuly pneumatiky o rozměru 225/45 se sníženým valivým odporem. K hospodárné jízdě přispívá zvláštní program navigační soustavy, jež je schopna vyhledat trasu s předpokládanou nejnižší spotřebou, ale také jakýsi řidičův rádce, jenž mu napovádá, kdy a jak správně řadit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 TDI concept e

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků