Audi A4 TDI concept e: spotřeba pod čtyři na sto

Audi před několika momenty představilo svoji hospodárnou verzi sedanu A4 s označením concept e, prozatím ve formě studie. Pod kapotou se ukrývá vznětový čtyřválec TDI, naladěný na výkon 120 koní a točivý moment 290 Nm. Díky němu vůz z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,7 sekund a dosáhne rychlosti 206 km/h, to vše při kombinované spotřebě 3,99 l/100 km. Nejedná se tedy o nijak revoluční řešení, ale spíše o příklad aplikace některých dílčích inovativních řešení.

Patří mezi ně zejména měkké pružiny sacích ventilů, zhasínání motoru na křižovatce (start – stop), propracovaný termoregulační systém nebo rekuperace. V rámci ní vůz při brzdění využívá hybnou sílu ke generaci elektrické energie, která je dočasně ukládána do akumulátoru a pomáhá třeba při akceleraci. Šestistupňová převodovka dostala jinak odstupňované převody a její skříň byla vyrobena z hořčíkové slitiny pro úsporu hmotnosti a zrychlení prohřátí na provozní teplotu. Mezi další inovativní prvky patří elektromagnetický posilovač řízení nebo elektricky aktivované brzdy na zadních kolech. Upravena byla aerodynamika, sedmnáctipalcové ráfky nazuly pneumatiky o rozměru 225/45 se sníženým valivým odporem. K hospodárné jízdě přispívá zvláštní program navigační soustavy, jež je schopna vyhledat trasu s předpokládanou nejnižší spotřebou, ale také jakýsi řidičův rádce, jenž mu napovádá, kdy a jak správně řadit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 TDI concept e

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků