Audi A4 slaví 20 let. Nová generace přijde už příští rok

Audi A4 slaví 20 let. Nová generace přijde už příští rok

Audi A4 je vlastně nejúspěšnější Audi všech dob. Už v roce 2011 překročilo metu pěti milionů aut a překonalo tak vlastně i prodejní čísla přímého předchůdce Audi 80. Současné Audi A4 je končící čtvrtá generace a příští rok ji nahradí generace nová.

Na tu teď automobilka připravuje výrobní linku v Ingolstadtu, předělává se celá lisovna a svařovna. Audi prý instaluje asi 1300 nových robotů. Nové Audi A4 vyjede na zásadně přepracované modulární platformě MLB, která je určena pro zástavbu motorů podélně.

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Ohledně motorů asi nelze očekávat nějakou revoluci. Počítejte s turbodiesely 2.0 TDI a také s motory 2.0 TFSI a 3.0 TFSI. Základem by mohl být čtyřválec 1.4 TFSI nebo 1.8 TFSI, bude i hybridní model. Osmiválec už se pod kapotu Audi A4 nepodívá. Základní modely budou mít pohon předních kol, silnější motory pak samozřejmě dostanou pohon všech kol quattro.

Audi A4 čtvrté generace se vyrobilo více než dva miliony vozů, velký odbyt automobilka zaznamenává vedle domácího Německa také v USA a Číně. Celkem se všech verzí Audi A4 k dnešnímu dni vyrobilo hodně přes šest milionů. Dohromady s předchůdcem Audi 80 už bylo vyrobeno přes 10 000 000 aut.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků