Audi A4 slaví 20 let. Nová generace přijde už příští rok

Audi A4 slaví 20 let. Nová generace přijde už příští rok

Audi A4 je vlastně nejúspěšnější Audi všech dob. Už v roce 2011 překročilo metu pěti milionů aut a překonalo tak vlastně i prodejní čísla přímého předchůdce Audi 80. Současné Audi A4 je končící čtvrtá generace a příští rok ji nahradí generace nová.

Na tu teď automobilka připravuje výrobní linku v Ingolstadtu, předělává se celá lisovna a svařovna. Audi prý instaluje asi 1300 nových robotů. Nové Audi A4 vyjede na zásadně přepracované modulární platformě MLB, která je určena pro zástavbu motorů podélně.

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Ohledně motorů asi nelze očekávat nějakou revoluci. Počítejte s turbodiesely 2.0 TDI a také s motory 2.0 TFSI a 3.0 TFSI. Základem by mohl být čtyřválec 1.4 TFSI nebo 1.8 TFSI, bude i hybridní model. Osmiválec už se pod kapotu Audi A4 nepodívá. Základní modely budou mít pohon předních kol, silnější motory pak samozřejmě dostanou pohon všech kol quattro.

Audi A4 čtvrté generace se vyrobilo více než dva miliony vozů, velký odbyt automobilka zaznamenává vedle domácího Německa také v USA a Číně. Celkem se všech verzí Audi A4 k dnešnímu dni vyrobilo hodně přes šest milionů. Dohromady s předchůdcem Audi 80 už bylo vyrobeno přes 10 000 000 aut.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky