Audi A4 po faceliftu: turbo-quattro (velký test)

Audi A4 prošla loni na podzim faceliftem. Ten se ale netýkal jen vzhledu, ale především motorů. Staré šly pryč a nahradily je nové. My jsme pro test zvolili druhou nejsilnější benzínovou motorizaci 2.0 TFSI s výkonem 200 koní a pohonem všech kol.
Audi A4 po faceliftu: turbo-quattro (velký test)
Seznam kapitol
  1. Facelift, nové motory, vzhled
  2. Palubní deska, interiér, sportovní sedačky
  3. Prostor na zadních sedadlech, zavazadlový prostor, motor
  4. Pružnost a dynamika, spotřeba
  5. Slovo závěrem, plusy a minusy, přehled výbav, parametry
  6. Oficální fotografie + fotogalerie (část 1.)
  7. Fotogalerie, část 2.

Pohodové auto

Po plastické operaci Audi A4 na jedné straně omládlo, na straně druhé drihé se stalo více zaměnitelné se svými většími brášky. Nedokážu se rozhodnout, zda plastika skutečně pomohla. Dříve měl vůz svůj nezaměnitelný styl, o který nyní přišel. S faceliftem došlo i k výrazné obměně motorů, která naopak vozu rozhodně prospěla. Audi si ale mohla odpustit nedůstojný motor 1.6 75 kW a určitě ho měla nahradit výkonnějším přímovstřikem s 85 kW; také pětiventilový dvoulitr mohl odejít na odpočinek. Možná zůstal v nabídce proto, že motor 2.0 FSI by byl výkonem příliš blízko motoru 1.8T (110 a 120 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkově je A4 jistě povedený automobil, který svého řidiče ani nijak nenadchne, ale ani nezklame. Zkrátka takové normální auto, jenž netrpí de facto žádným negativem, ale ani tu není nic, co by stálo za výraznější pozornost. Velkou výhodou je možnost stálého pohonu všech kol, který lze kombinovat s motory 1.8T, 2.0 TFSI, 3.2 V6 FSI a 3.0 TDI V6. Pohon je skutečně stálý za všech okolností a podle potřeby se může redistribuovat na jednotlivé nápravy. Pohon všech kol pomáhá i za běžných adhezních podmínek průjezdu zatáčkou pod plynem, v zimě pak usnadňuje jízdu na sněhu a zledovatělém povrchu; tehdy může mít předokolka nebo zadokolka problémy. Zejména pohon zadních kol je v některých situacích problematický (viz nedávný test Mercedesu C230K).

Jediné, co bych vozu skutečně vytknul, je už zmíněná nepřítomnost některých prvků v základní výbavě, u auta se základní cenou 1,15 mil. Kč bych předpokládal, že v podstatě korunové položky jako tempomat nebo palubní počítač budou ve standardu. Větší mohl být také prostor na zadních sedadlech a středová konzola nemusela být tak široká, aby neubírala místo pro nohy vzrostlým řidičům.

Plusy:

  • stálý pohon všech kol Torsen
  • výkonný motor
  • dobré jízdní vlastnosti

Minusy:

  • nedostatky v základní výbavě (tempomat, loketní opěrka, palubní počítač)
  • vyšší spotřeba
  • méně místa vzadu

Standardní výbava: ABS, airbag řidiče a spolujezdc, airbagy pro hlavu vpředu a vzadu SIDEGUARD, včetně bočních airbagů vpředu, ESP, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, dálkové ovládání centrálního zamykání. dekorace v provedení kartáčovaný hliník šedý, determální skla – zeleně tónovaná, čtecí lampičky vpředu a vzadu, držák nápojů ve střední konzole, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, imobilizér, kola hliníková litá, v 9ramenném designu, velikost 7Jx16, s pneumatikami 205/55 R16 (pro modely 1.6, 2.0, 1.8 T, 1.9 TDI a 2.0 TDI), kola hliníková litá, v 9ramenném designu, velikost 7Jx16, s pneumatikami 215/55 R16 (pro modely 2.0 T FSI, 3.2 FSI, 2.5 TDI a 3.0 TDI), mlhové svûtlomety, potahy sedadel tkanina Mikado, posilovač řízení (pro modely 1.6, 2.0, 1.8 T, 1.9 TDI a 2.0 TDI), rádio Chorus s 10 reproduktory (pro modely 1.6, 2.0, 1.8 T, 1.9 TDI, 2.0 TDI, 2.0 T FSI, 3.2 FSI a 2.5 TDI), rádio Symphony s 10 reproduktory (pro model 3.0 TDI), sedadlo řidiče výškově nastavitelné,  servotronic (modely 2.0 T FSI, 3.2 FSI, 2.5 TDI a 3.0 TDI), třetí opěrka hlavy vzadu včetně třiíbodového samonavíjecího pásu na středním sedadle vzadu, ukazatel vnější teploty, velurové koberečky vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, volant kožený 4ramenný

Příplatková výbava: bi-xenonové světlomety (28 725 Kč), ostřikovače světlometů (8 799 Kč), palubní počítač (8 086 Kč), metalíza (21 973 Kč), čelní sklo s šedým pruhem (2 379 Kč), loketní opěrka vpředu (5 422 Kč), multifunkční sportovní kožený volant (10 843 Kč), vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné (8 086 Kč), rádio Concert (8 132 Kč), sportovní podvozek (8 799 Kč), sportovní sedadla vpředu (18 929 Kč), vyhřívání předních sedadel (10 795 Kč), 17" litá kola 235/45 R17 (28 725 Kč)

Základní cena: 1 150 800 Kč
Cena testovaného vozu: 1 320 493 Kč 

Technické parametry

Motor

  • Řadový čtyřválcový benzinový motor s přímým vstřikováním, přeplňování turbodmychadlem s chlazením stlačeného vzduchu, čtyřventilová technika, vačkové hřídele v hlavě válců (DOHC), plynulé časování sací vačkové hřídele, sací potrubí s proměnlivou délkou
  • Objem: 1984 cm3
  • Největší výkon: 147 kW (200 koní) při 5100-6000 ot./min
  • Největší točivý moment: 280 Nm při 1800-5000 ot./min
  • Palivo: Natural 98
  • Pohon: stálý pohon všech kol, samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS působící brzdou na všechna poháněná kola, protiprokluzové zařízení ASR, elektronický stabilizační program ESP s asistenčním systémem brzd

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 238 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,2 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
  • Město: 12,6
  • Mimo město: 6,6
  • Kombinovaná: 8,8
  • Emise CO2 (g/km): 211 (Euro 4) 
  • Objem palivové nádrže: 63 l (70 l bez quattra)

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: čtyřprvkově zavěšená přední náprava s lehkou konstrukcí s virtuální řídicí osou, trubkový příčný stabilizátor, dvoutrubkový plynový tlumič a vinuté pružiny, dorazové pero, elasticky uložené nosiče nápravy
  • Zavěšení zadních kol: nezávislé zavěšení kol, lichoběžníková zadní náprava s elasticky uloženými nosiči nápravy, dvoutrubkový plynový tlumič, vinuté pružiny a dorazové pero
  • Rozměr kol: 7,5Jx17
  • Rozměr pneumatik: 235/45 R17

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 490 kg
  • Užitečná hmotnost: 550 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 568 mm
  • Šířka: 1 772 mm
  • Výška: 1 427 mm
  • Rozvor náprav: 2 648 mm

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 460 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 720 l
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift, nové motory, vzhled
  2. Palubní deska, interiér, sportovní sedačky
  3. Prostor na zadních sedadlech, zavazadlový prostor, motor
  4. Pružnost a dynamika, spotřeba
  5. Slovo závěrem, plusy a minusy, přehled výbav, parametry
  6. Oficální fotografie + fotogalerie (část 1.)
  7. Fotogalerie, část 2.
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků