Audi A4 po faceliftu: turbo-quattro (velký test)

Audi A4 prošla loni na podzim faceliftem. Ten se ale netýkal jen vzhledu, ale především motorů. Staré šly pryč a nahradily je nové. My jsme pro test zvolili druhou nejsilnější benzínovou motorizaci 2.0 TFSI s výkonem 200 koní a pohonem všech kol.
Audi A4 po faceliftu: turbo-quattro (velký test)
Seznam kapitol
  1. Facelift, nové motory, vzhled
  2. Palubní deska, interiér, sportovní sedačky
  3. Prostor na zadních sedadlech, zavazadlový prostor, motor
  4. Pružnost a dynamika, spotřeba
  5. Slovo závěrem, plusy a minusy, přehled výbav, parametry
  6. Oficální fotografie + fotogalerie (část 1.)
  7. Fotogalerie, část 2.

Stručně o faceliftu

Facelift, který loni dostal model střední třídy Audi A4, se vzhledově dotknul přední masky a zadních světlometů. Audi postupně sjednocuje základní designové prvky svých vozů a všem dává jednodílnou přední masku. Tu brzy dostane i Audi A8; zatím ji má pouze dvanáctiválcová verze. Současně s novou přední maskou se pozměnil i vzhled světlometů, nová je i spodní část nárazníku. Ačkoliv je to už dlouho, co k faceliftu došlo, na novou masku si stále nemohu zvyknout. Zatímco na A6 vypadá dobře, na A4 mi přijde jakási našroubovaná. Ani zadní světlomety protažené do víka zavazadlového prostoru s lomenou spodní linkou mne nijak nepřesvědčily, starší řešení se mi líbilo více, bylo osobité. Takto byla A4 unifikována s ostatními modely a to samé brzy čeká i A3. Design je ale věci osobního vkusu a proto raději otočím list.

Tip: Podrobnosti o faceliftu; český ceník; test staršího modelu A4 Avant 1.8T 140 kW quattro

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Daleko důležitější změny – z hlediska potenciálních zákazníků – se odehrály pod kapotou. Nové motory zvyšují šanci A4 uspět v ostrém konkurenčním boji, zejména teď, když se na trhu objevilo nové BMW 3 a když Mercedes-Benz třídy C prošel technologickým faceliftem a dostal nové motory (C230K, C280, C350, C320 CDI). Odpadly motory 1.8T 140 kW (s tímto motorem jsme loni v létě testovali Avant), 2.4 V6, 3.0 V6, 1.9 TDI 96 kW a 2.5 TDI V6 132 kW, zůstaly jen motory 1.6 75 kW, 2.0 96 kW, 1.8T 120 kW, dále 1.9 TDI 85 kW a 2.5 TDI V6 120 kW. Z nových motorů přibyl přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikem 2.0 TFSI 147 kW, šestiválec s přímým vstřikem 3.2 V6 FSI, z naftových jsou pak nové 2.0 TDI 103 kW a 3.0 TDI 150 kW.

Motor Výkon Točivý moment 0-100 km/h Max. rychlost
1.6 75 kW/102 k 148 Nm 12,6 s 190 km/h
2.0 96 kW/130 k 195 Nm 9,9 s 212 km/h
1.8T 120 kW/163 k 225 Nm 8,6 s 228 km/h
2.0T FSI 147 kW/200 k 280 Nm 7,3 s 241 km/h
3.2 FSI 188 kW/255 k 330 Nm 6,4 s 250 km/h
S4 253 kW344 k 410 Nm 5,6 s 250 km/h
1.9 TDI 85 kW/115 k 285 Nm 11,2 s 201 km/h
2.0 TDI 103 kW/140 k 320 Nm 9,7 s 212 km/h
2.5 TDI V6 120 kW/163 k 350 Nm 8,8 s 227 km/h
3.0 TDI 150 kW/204 k 450 Nm 7,2 s 235 km/h

Základní výbava

Motory lze různě kombinovat s pohonem všech kol quattro (samosvorný diferenciál Torsen) a automatickými převodovkami multitronic a tiptronic. Všechny možné kombinace najdete v tabulce s cenami. Testovaný motor 2.0 TFSI lze koupit jako předokolku s manuálním šestikvaltem nebo s multitronicem, dále s pohonem všech kol s manuálem nebo tiptronicem. Testovaný model s manuálem a quattrem stojí v základu 1 150 800 Kč, což není právě málo.

Motor

Převodovka

Sedan

Kombi

2.0 T FSI 6rychlostní 1 015 000 1 076 000
2.0 T FSI multitronic 1 098 500 1 159 500
2.0 T FSI quattro 6rychlostní 1 150 800 1 211 800
2.0 T FSI quattro tiptronic 1 205 700 1 266 700

V základní výbavě jsou téměř všechny důležité prvky jako duální automatická klimatizace, CD přehrávač, el. ovládaná všechna okna a zpětná zrcátka, 16" litá kola, ABS, ESP či šestice airbagů. Chybí ale takové drobnosti jako palubní počítač, tempomat nebo loketní opěrka. Není to nic tristního, nějakých dvacet tisíc to spraví, ale od takto drahého vozu bych zkrátka očekával něco jiného; takový Mercedes-Benz třídy C má toto všechno v základu. Naopak nové BMW 3 je o poznání holejší než Audi A4, natož céčkový mercedes; má ale nižší základní ceny než A4 i Céčko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Styl faceliftované masky je možná dravější, ale auto díky tomu zapadlo mezi ostatní modely

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní světlomety mají lomenou spodní křivku, která se nemusí líbit

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
2.0 TFSI má dvě koncovky výfuku

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední jednodílná maska je rámovaná chromem

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
17" litá kola 235/45 jsou za příplatek --- Chromované lemy okolo dveří rovněž stojí peníze

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift, nové motory, vzhled
  2. Palubní deska, interiér, sportovní sedačky
  3. Prostor na zadních sedadlech, zavazadlový prostor, motor
  4. Pružnost a dynamika, spotřeba
  5. Slovo závěrem, plusy a minusy, přehled výbav, parametry
  6. Oficální fotografie + fotogalerie (část 1.)
  7. Fotogalerie, část 2.
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků