Audi A4 od B&B: 325 koní z TDI

Specializovaná firma B&B z německého Siegenu modifikovala stávající Audi A4 8K. A šla na to pěkně od podlahy.

Na úpravě „obyčejné” A4 s motorem TDI by nebylo až tak mnoho zajímavého, kdyby ke svému projektu nevyužila základu v podobě oblíbeného vznětového šestiválce s objemem 3,0 litru. Základní výkon této jednotky činí slušných 240 koní, ale u B&B z něj dostali 325 koní a 640 Nm točivého momentu, což je výkon blížící se současnému maximu verze S4.

Za tímto nárůstem stojí instalace nového přeplňovacího dmychadla, optimalizovaného sacího traktu a přepracovaná elektronika. Modifikace se rovněž dodává ve verzích Comfort (280 koní, 585 Nm) a Sport (300 koní, 600 Nm), přičemž ceny za tyto úpravy začínají na 1 198 eurech. Vylepšení lze objednat také pro nový dvoulitrový  common-rail, jenž je z výroby naladěn na 170 koní a 350 Nm. První stupeň zlepší parametry na 200 koní a 400 Nm, druhý pak na 220 koní a 420 Nm. U B&B vám však vylepší i slabší motory, ať už jde o 2,0 TDI, nebo benzínový 1,8 TFSI, ceny za tyto úpravy přitom začínají pod hranicí 1 000 eur.

Tato společnost však nabízí i další díly, které zlepšují jízdní výkony vozů Audi A4. Pro zvýšení stability v zatáčkách i na dálnicích B&B nabízí zvláštní pružicí jednotky, opět vyráběné ve verzi Comfort a Sport (cena od 1 198 eur). V obou případech se světlá výška vozu sníží o 40 mm. Ve spolupráci s novými litými koly B12 tak lze dosáhnout výrazně lepších jizdních vlastností a těsnějšího kontaktu řidiče s vozovkou. Dvacetipalcové ráfky obouvají pneumatiky o šířce 245 mm. Třešničkou na dortu pak je sada rádoby aerodynamických doplňků, která je však vyvinuta především s ohledem na ozvláštnění vzhledu a stojí necelých 2 000 eur.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A4 od B&B

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků