Audi A4 od B&B: 325 koní z TDI

Specializovaná firma B&B z německého Siegenu modifikovala stávající Audi A4 8K. A šla na to pěkně od podlahy.

Na úpravě „obyčejné” A4 s motorem TDI by nebylo až tak mnoho zajímavého, kdyby ke svému projektu nevyužila základu v podobě oblíbeného vznětového šestiválce s objemem 3,0 litru. Základní výkon této jednotky činí slušných 240 koní, ale u B&B z něj dostali 325 koní a 640 Nm točivého momentu, což je výkon blížící se současnému maximu verze S4.

Za tímto nárůstem stojí instalace nového přeplňovacího dmychadla, optimalizovaného sacího traktu a přepracovaná elektronika. Modifikace se rovněž dodává ve verzích Comfort (280 koní, 585 Nm) a Sport (300 koní, 600 Nm), přičemž ceny za tyto úpravy začínají na 1 198 eurech. Vylepšení lze objednat také pro nový dvoulitrový  common-rail, jenž je z výroby naladěn na 170 koní a 350 Nm. První stupeň zlepší parametry na 200 koní a 400 Nm, druhý pak na 220 koní a 420 Nm. U B&B vám však vylepší i slabší motory, ať už jde o 2,0 TDI, nebo benzínový 1,8 TFSI, ceny za tyto úpravy přitom začínají pod hranicí 1 000 eur.

Tato společnost však nabízí i další díly, které zlepšují jízdní výkony vozů Audi A4. Pro zvýšení stability v zatáčkách i na dálnicích B&B nabízí zvláštní pružicí jednotky, opět vyráběné ve verzi Comfort a Sport (cena od 1 198 eur). V obou případech se světlá výška vozu sníží o 40 mm. Ve spolupráci s novými litými koly B12 tak lze dosáhnout výrazně lepších jizdních vlastností a těsnějšího kontaktu řidiče s vozovkou. Dvacetipalcové ráfky obouvají pneumatiky o šířce 245 mm. Třešničkou na dortu pak je sada rádoby aerodynamických doplňků, která je však vyvinuta především s ohledem na ozvláštnění vzhledu a stojí necelých 2 000 eur.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A4 od B&B

 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků