Audi A4 od ABT: spoilery a 3,0 TFSI posílené na 380 koní

Ladičská firma ABT Sportline pokročila ve vývoji svých paketů pro Audi A4. A takhle to dopadlo.

Na samotném sklonku roku 2011 automobilka Audi představila svoji pro rok 2012 modernizovanou řadu A4 a již v lednu roku následujícího přispěchali pánové z ABT Sportsline s první sadou stylistických modifikací a nástřelem předběžných hodnot pro upravené motory. Nyní již můžeme být konkrétnější, takže je třeba hned předem upozornit, že prvotní, rok staré nástřely byly poněkud přehnaně velkorysé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A4 Avant v nejnovější sadě úprav ABT Sportline

Jak jistě pozorný čtenář vyčte z našeho dříve publikovaného článku, výkonové parametry jsou ve skutečnosti poněkud méně působivé, byť stále velmi slušné. Třeba zážehový agregát 3,0 V6 TFSI po kúře u ABT Sportline posílí o 108 koní (79 kW) na „pouhých“ 380 koní (279 kW) a jeho točivý moment naroste o rovných 100 Nm na výsledných 500 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jádrem nových úprav ABT pro Audi A4 jsou modifikace pohonných jednotek, úprav si všimneme také uvnitř vozu či na litých kolech

Ze čtyřválců se oproti tomu konstruktérům ABT podařilo vykřesat přibližně tolik, co původně slibovali, takže výkony motorů 1,8 a 2,0 TFSI lze navýšit na 211, resp. 270 koní (155/199 kW). Pokud jde o vznětový třílitr TDI, tam naopak u ABT překonali své předchozí proklamace. Ačkoli původně slibovali 282 koní (207 kW), nakonec se dostali až na 300 koní (221 kW). Z normálního dvoulitru o výkonu 140 koní (103 kW) vám pak vyždímají 205 koní (151 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nové sadě doplňků si všimneme hlavně mírně upravené sady aerodynamických prvků zahrnujících přední a zadní nárazník, prahové obklady a falešné ventilační otvory za předními koly. Dále si lze u ABT Sportline připlatit ještě za tužší pérování, upravené výfuky nebo nově stylizované lité ráfky s průměrem 19 a 20 palců.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků