Audi A4 od ABT: spoilery a 3,0 TFSI posílené na 380 koní

Ladičská firma ABT Sportline pokročila ve vývoji svých paketů pro Audi A4. A takhle to dopadlo.

Na samotném sklonku roku 2011 automobilka Audi představila svoji pro rok 2012 modernizovanou řadu A4 a již v lednu roku následujícího přispěchali pánové z ABT Sportsline s první sadou stylistických modifikací a nástřelem předběžných hodnot pro upravené motory. Nyní již můžeme být konkrétnější, takže je třeba hned předem upozornit, že prvotní, rok staré nástřely byly poněkud přehnaně velkorysé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A4 Avant v nejnovější sadě úprav ABT Sportline

Jak jistě pozorný čtenář vyčte z našeho dříve publikovaného článku, výkonové parametry jsou ve skutečnosti poněkud méně působivé, byť stále velmi slušné. Třeba zážehový agregát 3,0 V6 TFSI po kúře u ABT Sportline posílí o 108 koní (79 kW) na „pouhých“ 380 koní (279 kW) a jeho točivý moment naroste o rovných 100 Nm na výsledných 500 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jádrem nových úprav ABT pro Audi A4 jsou modifikace pohonných jednotek, úprav si všimneme také uvnitř vozu či na litých kolech

Ze čtyřválců se oproti tomu konstruktérům ABT podařilo vykřesat přibližně tolik, co původně slibovali, takže výkony motorů 1,8 a 2,0 TFSI lze navýšit na 211, resp. 270 koní (155/199 kW). Pokud jde o vznětový třílitr TDI, tam naopak u ABT překonali své předchozí proklamace. Ačkoli původně slibovali 282 koní (207 kW), nakonec se dostali až na 300 koní (221 kW). Z normálního dvoulitru o výkonu 140 koní (103 kW) vám pak vyždímají 205 koní (151 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nové sadě doplňků si všimneme hlavně mírně upravené sady aerodynamických prvků zahrnujících přední a zadní nárazník, prahové obklady a falešné ventilační otvory za předními koly. Dále si lze u ABT Sportline připlatit ještě za tužší pérování, upravené výfuky nebo nově stylizované lité ráfky s průměrem 19 a 20 palců.

bazar

Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 123 229 km
Cena: 156 000 Kč
Audi A3 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 20 294 km
Cena: 460 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 91 015 km
Cena: 640 000 Kč
Audi Q3 2
Rok výroby: 2016
Stav: 23 403 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2
Rok výroby: 2009
Stav: 191 681 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 101 323 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků