Audi A4: nová generace se představuje

Německé Audi představilo ve Frankfurtu zcela novou generaci modelu A4. (Doplněny oficiální i živé foto a nové info)

Ve Frankfurtu se světu poprvé naživo představilo nové Audi A4, které je po létech, kdy se předchozí generace dočkala pouze velkého faceliftu, skutečně novým modelem. A to doslova.

Větší, těžší, přesto možná lepší

Základem všeho je rázná modifikace platformy a podvozku. Rozvor vzrostl o neskutečných 160 mm na 2 808 a délka o 110 mm na 4 700 mm. Na šířce pak A4 nabrala 60 mm.

To vše má zabezpečit více místa pro posádku jak na předních, tak na zadních sedačkách. Z Audi A4 by s tak měl stát nejprostornější vůz svého segmentu.

S většími rozměry ovšem narostla i hmotnost. Dle varianty a modelu se bude nárůst pohybovat od 100 do 150 kg, což je poměrně značná porce na vůz, který má symbolizovat sportovno v luxusním kabátu. Trh tak zřejmě přijde o další relativně agilní vůz s jakýmisi sportovními ambicemi a přibude další derivát kategorie GT.

Jenže větší hmotnost a větší rozměry má eliminovat nové usazení motorů. Ty již nebudou, jak je zvykem, umístěny významně před přední nápravou, ale budou posunuty více vzad. Tím bude dosaženo lepšího rozdělení hmotnosti a vůz by měl být daleko neutrálnější a měl by zvládnout rychlejší průjezdy zatáčkami než současná verze. To vše Audi již dnes používá u kupé A5 a nedalo se očekávat, že by nová A4 přišla s něčím jiným.

Umírněná A5

Design vozu vychází z dobře přijatého vzhledu kupé A5, který je pouze lehce umírněn, aby zbytečně nedráždil zákazníky modelu, která dlouhá léta hrál na poměrně konzervativní notu. Z agresivnějších prvků zůstala bez větších změn prakticky celá příď, jejíž dravost podtrhují zejména novátorská světla pro denní svícení sestávající z 28 LE diod. Záď byla naopak oproti á-pětce více přiblížena konfekci.

Karoserie vozu pochopitelně není jen pro parádu, ale může se pyšnit i minimálně jednou vynikající funkční vlastností. Koeficient odporu vzduchu nového kabátku má hodnotu 0,27, což je v dnešní době stále nadprůměr.

Exteriér si mohou zákazníci nechat odít do celkem 15 barevných odstínů. V interiéru, který je svým ztvárněním také velmi blízký modelu A5, jsou k dispozici zatím pouze dvě možnosti - klasická černá a neméně klasická béžová.

Motory a převodovky

V nabídce benzínových motorů nepřijde v počátku žádné překvapení a půjde v podstatě o totožnou paletu jako u modelu Audi A5. Základem bude přeplňovaný agregát 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k). K němu je třeba připočítat šestiválec 3,2 FSI o výkonu 195 kW (265 k).

V budoucnu automobilka opět počítá s nasazením osmiválců do ostrých modelů S4 a RS4. Na ně si ovšem budeme muset ještě dva roky počkat.

Menší revoluci zažijí zákazníci v nabídce naftových agregátů. Audi A4 totiž bude druhým modelem, který dostane pod kapotu naftové čtyřválce se vstřikováním common-rail poslední generace. Audi A4 dostane hned dvě verze tohoto agregátu s objemem 2 litry a tradičním označením TDI. Půjde o výkonnostní varianty 105 kW (143 k) a 125 kW (170 k).

Čtyřválce pak doplní šestiválec 2,7 TDI o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 400 Nm. Vrcholem v nabídce nafty bude opět šestiválcový třílitr 3,0 TDI o výkonu 176 kW (240 k) a točivém momentu 500 Nm.

Zajímavostí je pak fakt, že všechny naftové agregáty plní s předstihem emisní normu Euro 5. Všem motorům pochopitelně klesla průměrná spotřeba, dynamika šla naopak nahoru. Nejslabší motor v nabídce, agregát 2,0 TDI 105 kW dostrká á-čtyřku na stovku za 9,4 s postačí ji ke zrychlení k hranici 215 km/h. Silnejší diesel 2,7 zvládne totéž za 7,7 s a skončí na metě 226 km/h, 3,0 TDI se pak pyšní hodnotami 6,1 a 250 km/h.

Benzinová eskadra začíná na akceleraci na sto za 8,6 s a maximální rychlosti 225 km/h pro motor 1,8 TFSI a končí na hodnotách 6,2 s a 250 km/h (el. omezených) pro motor 3,2 FSI.

V oblasti převodovek se nic nového neodehraje. V nabídce bude šestistupňový manuál, nový sedmistupňový robotizovaný manuál DSG a tradiční automat Tiptronic. Tyto pak dolní bezstupňový automat Multitronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové Audi A4 na frankfurtském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nové Audi A4 na oficiálních fotografiích

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků