Audi A4 DTM v Česku za milion a tři sta tisíc

Audi A4 DTM jsme na AutoRevue.cz představili už dříve, zmínili jsme i zahájení prodeje na německém a britském trhu. Vyladěný akční model nyní přichází také na český trh, a to za cenu 1 273 300 Kč. Oficiální představení vozu proběhne na brněnském autosalonu.

Audi A4 DTM Edition pohání přeplňovaný zážehový motor 2.0 TFSI se systémem přímého vstřikování benzinu do válců. Výkon tohoto čtyřválce byl vyladěn na 220 k a jeho maximální točivý moment se vyšplhal na 300 Nm. Výkon motoru míří k předním kolům, na přání mohou být modely Audi A4 DTM Edition vybaveny i stálým pohonem všech kol quattro. Z klidu na 100 km/h tento vůz zrychlí za 7,1 s a dokáže dosáhnout rychlosti až 247 km/h. Jeho spotřeba v kombinovaném cyklu přitom činí 8,1 l/100 km.

Model Audi A4 DTM Edition dostal tužší sportovní podvozek, jehož světlá výška je snížena o 20 mm oproti sériovým modelům Audi A4. Dalším rozdílem oproti sérii jsou perforované kotouče předních brzd, které prosvítají pod patnáctipaprskovými litými koly rozměrů 18". Od běžných modelů řady A4 se Audi A4 DTM Edition liší i některými designovými detaily: Nové je např. tvarování dveřních prahů, práh zavazadlového prostoru je chráněný leštěným krytem z nerezového plechu s gravírovaným logem „DTM“.

Charakteristická jednodílná maska chladiče je vyvedená v černé barvě „Phantom“ a na přání (bez příplatku) mohou mít stejný odstín i kryty vnějších zpětných zrcátek. Nově řešený přední nárazník s integrovaným spojlerem má dolní lem z černého karbonu, sportovní image modelu Audi A4 DTM Edition umocňují i mohutné otvory pro přívod chladného vzduchu k brzdám předních kol. K nejvýraznějším stylistickým prvkům zadní části modelu Audi A4 DTM Edition patří dvojice leštěných koncovek výfuků o průměru 100 mm a difuzor, jehož koncepci převzali konstruktéři ze závodních speciálů DTM.

Logo „DTM“ se objevuje i v interiéru – na leštěných dveřních prazích a je vyšité i do podlahových koberečků. Dominantním prvkem interiéru jsou však sportovní sedadla Recaro čalouněná kombinací textilního materiálu Nardia a kvalitní kůže. Stejnou kombinací kůže a textilu je obšitý i sportovní tříramenný volant. Přístrojová deska a dveřní výplně jsou přizdobeny karbonovými dekorativními lištami, které se dosud objevovaly v modelech Audi S4.

Do standardní výbavy modelů Audi A4 DTM Edition patří např. komfortní automatická klimatizace, čelní, přední boční a průběžné hlavové airbagy Sideguard, stabilizační systém ESP poslední generace nebo aktivní opěrky hlav.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků