Audi A4 Cabriolet: Nástupce po devíti letech

Po poměrně dlouhé době je u značky Audi připraven nový klasický kabriolet. Poprvé ho bude možné spatřit na frankfurtském autosalonu.
Audi A4 Cabriolet: Nástupce po devíti letech

Audi A4 Cabriolet vychází z A4, se kterou sdílí některé komponenty a díly. Základní silueta dává tušit příslušnost k řadě A4. Kabriolet je dlouhý 4,57 metru a široký 1,77 metru. Podstatnější změny na karoserii se dotkly především zádi. Zejména koncových světel.

Pod kapotou kabrioletu budou pouze dva šestiválcové motory. První z nich má objem 3 litry, výkon 220 ks a točivý moment 300 Nm. Druhý má objem 2.4 litru, výkon 170 ks a točivý moment 230 Nm. Audi A4 Cabriolet tedy nebude patřit mezi žádné šneky. O přenos výkonu na přední poháněná kola se bude starat i převodovka Multitronic, tedy převodovka s plynule měnitelným převodem. U této převodovky je možnost i manuální volby přednastavených rychlostních stupňů.

Konstruktéři Audi A4 Cabriolet se nedali zlákat skládací pevnou střechou a použili klasiku. Střecha je tedy plátěná. K jejímu stažení a natažení slouží elektrohydraulické ovládání. Potěší zadní vyhřívané skleněné okýnko.

Cestující budou mít v interiéru o 10 cm více místa, protože právě o 10 cm vrostl rozvor kabrioletu. Změny uvítají zejména cestující na zadních sedadlech, protože pro jejich kolena je o 6,6 cm více místa než v minulé generaci kabrioletu. Pokud se zaměříme na výbavu, zjistíme, že i ve standardní výbavě je spousta zajímavých věcí. Předně se jedná o již zmíněné plně automatické ovládaní střechy. Dále je ve výbavě automatická klimatizace, elektrické ovládaní oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zvláštností je zabudovaná dětská sedačka systému IsoFix. Ve velmi rozsáhlém seznamu příplatkové výbavy najdeme například xenonové světlomety, ale mnohem důležitější je, že pokud se rozhodnete koupit kabriolet, bude snahou Audi splnit jakékoliv individuální přání.

Pro zavazadla cestujících je připraveno 315 litrů zavazadlového prostu, v případě stažené střechy jen 246 litrů.

Nad bezpečností posádky bdí vystřelovací ochranné oblouky, přední a boční airbagy. Na aktivní bezpečnosti se podílí systém ESP a tuhá karoserie, která se příznivě projevuje i na jízdních vlastnostech. Tuhost karoserie je o 112 % větší než u předchozího kabrioletu.

Hlavním konkurentem Audi A4 Cabriolet bude kabriolet z dílny BMW, přesněji řada 3. V České republice Audi s prodejem svého nového kabrioletu počítá, zatím však nebylo rozhodnuto o přesném termínu zahájení prodeje. Na německý trh by měl nový kabriolet přijít na jaře roku 2002.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků