Audi A4 Cabriolet: Nástupce po devíti letech

Po poměrně dlouhé době je u značky Audi připraven nový klasický kabriolet. Poprvé ho bude možné spatřit na frankfurtském autosalonu.
Audi A4 Cabriolet: Nástupce po devíti letech

Audi A4 Cabriolet vychází z A4, se kterou sdílí některé komponenty a díly. Základní silueta dává tušit příslušnost k řadě A4. Kabriolet je dlouhý 4,57 metru a široký 1,77 metru. Podstatnější změny na karoserii se dotkly především zádi. Zejména koncových světel.

Pod kapotou kabrioletu budou pouze dva šestiválcové motory. První z nich má objem 3 litry, výkon 220 ks a točivý moment 300 Nm. Druhý má objem 2.4 litru, výkon 170 ks a točivý moment 230 Nm. Audi A4 Cabriolet tedy nebude patřit mezi žádné šneky. O přenos výkonu na přední poháněná kola se bude starat i převodovka Multitronic, tedy převodovka s plynule měnitelným převodem. U této převodovky je možnost i manuální volby přednastavených rychlostních stupňů.

Konstruktéři Audi A4 Cabriolet se nedali zlákat skládací pevnou střechou a použili klasiku. Střecha je tedy plátěná. K jejímu stažení a natažení slouží elektrohydraulické ovládání. Potěší zadní vyhřívané skleněné okýnko.

Cestující budou mít v interiéru o 10 cm více místa, protože právě o 10 cm vrostl rozvor kabrioletu. Změny uvítají zejména cestující na zadních sedadlech, protože pro jejich kolena je o 6,6 cm více místa než v minulé generaci kabrioletu. Pokud se zaměříme na výbavu, zjistíme, že i ve standardní výbavě je spousta zajímavých věcí. Předně se jedná o již zmíněné plně automatické ovládaní střechy. Dále je ve výbavě automatická klimatizace, elektrické ovládaní oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zvláštností je zabudovaná dětská sedačka systému IsoFix. Ve velmi rozsáhlém seznamu příplatkové výbavy najdeme například xenonové světlomety, ale mnohem důležitější je, že pokud se rozhodnete koupit kabriolet, bude snahou Audi splnit jakékoliv individuální přání.

Pro zavazadla cestujících je připraveno 315 litrů zavazadlového prostu, v případě stažené střechy jen 246 litrů.

Nad bezpečností posádky bdí vystřelovací ochranné oblouky, přední a boční airbagy. Na aktivní bezpečnosti se podílí systém ESP a tuhá karoserie, která se příznivě projevuje i na jízdních vlastnostech. Tuhost karoserie je o 112 % větší než u předchozího kabrioletu.

Hlavním konkurentem Audi A4 Cabriolet bude kabriolet z dílny BMW, přesněji řada 3. V České republice Audi s prodejem svého nového kabrioletu počítá, zatím však nebylo rozhodnuto o přesném termínu zahájení prodeje. Na německý trh by měl nový kabriolet přijít na jaře roku 2002.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků