Audi A4 Avant

Zase o stupeň vyspělejší technologie, nové výkonné motory, opět bohatší výbavy a vyšší bezpečnost…
Audi A4 Avant

„Nejhezčí vozy kombi se jmenují Avant!“ – známý slogan automobilky Audi už řadu let poukazuje na výsadní postavení modelů Avant v segmentu prestižních vozů. O pravdivosti tohoto tvrzení svědčí nejlépe fakt, že asi 40 procent majitelů některého z modelů Audi Avant uvedlo, že právě jeho originální a atraktivní vzhled byl pro ně při hledání nového vozu tím zásadním rozhodovacím momentem.

Nové Audi A4 Avant potvrzuje tradiční technický náskok vozů značky Audi – přináší si takové technologie, jako je např. bezstupňová převodovka multitronic, pohon všech kol quattro, přímé vstřikování systému „čerpadlo-tryska“ nebo sofistikované hliníkové závěsy kol. Vyspělé zážehové a vznětové TDI motory propůjčují novým modelům obdivuhodnou dynamiku a přitom si zachovávají typickou střídmost ve spotřebě paliva.

Více prostoru, větší přizpůsobivost

Nové Audi A4 Avant je dlouhé 4544 mm a jeho rozvor se oproti předchozí generaci prodloužil o 33 mm až na 2650 mm. To se odrazilo především ve velikosti prostoru na zadních sedadlech, kde mají pasažéři více místa pro kolena, v oblasti ramenou i nad hlavami.

Základní objem zavazadlového prostoru nového Audi A4 Avant se zvětšil z 390 l na 442 l, po sklopení zadního opěradla, standardně děleného v poměru 1/3 : 2/3, nabídne Audi A4 Avant prostor pro náklad o objemu až 1184 l.

Promyšleným detailem je upevnění tělesa krytu zavazadlového prostoru k širšímu z opěradel zadních sedadel, se kterým se také v případě potřeby sklápí směrem dopředu a je jej tedy možné snadno vyjmout z vozu bočními dveřmi. Praktickou maličkostí je síťka na levém boku zavazadlového prostoru, která se spolehlivě postará o nejrůznější drobnosti. Do pravého boku je pak začleněna dvanáctivoltová zásuvka, kterou je možné napájet např. autochladničku.

Dynamická, komfortní a bezpečná jízda

Pod kapotami nových vozů Audi A4 Avant se ukrývají moderní zážehové motory a populární přeplňované vznětové agregáty TDI s přímým vstřikováním paliva do válců. Všechny zážehové motory plní emisní limity normy EU IV, vznětové TDI agregáty vyhovují limitům normy EU III.

Zásadní novinkou pod kapotou Audi A4 Avant je zážehový šestiválec s pětiventilovým rozvodem o výkonu 162 kW/220 k a točivým momentem až 300 Nm. S motorem 3.0 V6 dokáže Audi A4 Avant zrychlit z 0 na 100 km/h během 7,1 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 243 km/h a jeho průměrná spotřeba činí jen 9,6 l/100 km.

Dalším zážehovým nováčkem pod kapotou nastupujícího Audi A4 Avant je řadový čtyřválec, který ze svého objemu 1984 cm3 dává výkon 96 kW/130 k. S tímto moderním agregátem Audi A4 Avant 2.0 zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 10,2 s a dosahuje rychlosti až 208 km/h. Potěší i mírná spotřeba paliva čtyřválce – v průměru jen 8,0 l/100 km.

Na základním stupínku výkonové škály zážehových motorů pro nové Audi A4 Avant stojí řadový čtyřválec o objemu 1,6 l, jehož průměrná spotřeba činí jenom 7,8 l/100 km. Přitom výkon motoru 75 kW/102 k stačí na dosažení rychlosti až 186 km/h a mimořádně dobrý průběh točivého momentu umožňuje docílit zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 13,2 s.

Nabídku zážehových agregátů nového Audi A4 Avant uzavírá dobře známý přeplňovaný čtyřválec 1.8 T/110 kW (150 k) (0-100 km/h 9,1 s, nejvyšší rychlost 219 km/h, průměrná spotřeba 8,2 l/100 km) a modernizovaný šestiválec 2.4 V6, který má nyní výkon 125 kW/170 k – ten postačí na zrychlení 0-100 km/h během 9,0 s a dosažení maximální rychlosti 223 km/h. Průměrná spotřeba tohoto modelu je pouze 9,6 l/100 km.

Příznivci vitálních a zároveň mimořádně hospodárných přeplňovaných vznětových motorů TDI mohou volit buď čtyřválec objemu 1,9 l o výkonu 74 kW/100 k (0-100 km/h 12,5 s, nejvyšší rychlost 191 km/h, průměrná spotřeba 5,4 l/100 km), resp. 96 kW/130 k (0-100 km/h 10,1 s, nejvyšší rychlost 204 km/h, průměrná spotřeba 5,6 l/100 km), nebo vidlicové šestiválce TDI V6 o shodném objemu 2,5 l, naladěné na výkony 114 kW/155 k (0-100 km/h 9,6 s, nejvyšší rychlost 219 km/h, průměrná spotřeba 6,9 l/100 km), resp. 132 kW/180 k (0-100 km/h 8,7 s, nejvyšší rychlost 222 km/h, průměrná spotřeba 7,8 l/100 km).

Vedle obdivuhodných dynamických parametrů udivují TDI motory nového Audi A4 Avant také mimořádně nízkou průměrnou spotřebou, která se pohybuje od 5,4 l/100 km (1.9 TDI/74 kW) po 7,8 l/100 km (2.5 TDI V6/132 kW).

Výkon motorů Audi A4 Avant se přenáší buď na přední nebo – v případě verzí quattro - na všechna čtyři kola. K přenosu výkonu slouží manuální pěti- či šestistupňové převodovky. Většina modelů s pohonem všech kol quattro je dostupná také se samočinnou pětistupňovou převodovkou tiptronic, která pracuje buď v plně samočinném, nebo manuálním režimu. Všechny modely Audi A4 Avant s pohonem předních kol lze získat také s unikátní bezstupňovou automatickou převodovkou multitronic.

Díky hojnému využití lehkého hliníku v konstrukci zavěšení kol nového Audi A4 Avant je hmotnost tzv. neodpružené hmoty velmi nízká, což se pozitivně projeví v komfortu a stabilitě jízdy.

Nové Audi A4 Avant vyhovuje nejvyšším kriteriím i co se týká úrovně pasivní a aktivní bezpečnosti. Do standardní výbavy všech vozů patří např. elektronický stabilizační systém ESP nebo tzv. brzdový asistent. Všechny modely a verze mají také mj. dvojici čelních a předních bočních airbagů a průběžné hlavové airbagy systému SIDEGUARD - airbagy spolu s velmi tuhým skeletem vozu, který vytváří kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou buňku, zaručují v případě havárie maximální ochranu pasažérů.

Interiér a výbavy

Interiér nového Audi A4 Avant vychází z propracovaného konceptu, se kterým se už před časem představily čtyřdveřové limuzíny Audi A4: Návrhářům se podařilo uspořádat všechny prvky interiéru tak, že na jedné straně jsou cestující jakoby nedílnou součástí vozu, na druhé straně však mají příjemný pocit svobody pohybu a volného prostoru.

Pečlivým výběrem kvalitních materiálů pro čalounění a palubní desku se nové Audi A4 Avant plně vyrovná prestižním vozům nejvyšších kategorií. To samé platí i o kvalitě standardní výbavy, kterou lze navíc rozšířit o řadu prvků, jež z Audi A4 Avant udělají opravdový „vůz snů“ - jde např. o vyspělé palubní informační systémy nebo další komfortní a funkční prvky do interiéru. Osobitost vnějšího vzhledu vozu lze zdůraznit výběrem různých kol o rozměrech až 7,5 x 17“. Zákazníci mohou volit z celkem šestnácti laků.

Ceny nových vozů Audi A4 Avant začínají na 939 000 Kč za model poháněný základním motorem 1.9 TDI/74 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků