Audi A4 Avant quattro: zdivočelé kombi (megatest)

173 komentářů

Dalibor
21. dubna • 18:15

skoda ze autor evidentne nevi nic o foceni, takova obsahla recenze by si zaslouzila i fotky na ktere se da koukat...z tohohle jen boli oci a narika duse...

Petr Broža
21. dubna • 18:25

Počasí bohužel neovlivníte; bylo příliš ostré světlo na to, aby bylo možné udělat lepší fotky. Ale to asi víte lépe, než já...

Iceman
23. dubna • 20:54

spatne fotky <=> spatny fotograf     ,nikoliv pocasi

ghjgj
22. června • 1:02

Mam BMW i Audi quattro..V kazdem se jezdi absolutne odlisne..BMW je sportak na hrani. Audi je luxus na dlouhe cesty bez ohledu na aktualni pocasi...Srovnavat Audi s Hondou je nemozne,,,...

Dalibor
21. dubna • 18:33

Hele petre, my si muzeme tykat (Dalibor Kania) Ale mne vubec nejde o pocasi, mne jde o pouzivani sirokych ohnisek kde se to nehodi, o neochotu fotografa se trochu sehnout, o neschopnost dosvitit interier odraznou deskou ci  bleskem...
Foceni je holt veda - ne pro legraci treba pro Svet motoru foti profici - proste proto aby ta fotka netahala z aoci a bylo tam neco videt.. D.

Petr Broža
21. dubna • 19:00

A ještě jedna drobnost: ve zmiňovaném Světe motorů je profi fotograf, co nedělá nic jiného, jen fotí, dá si na čas, má techniku... Nechtěl jsem to zde ventilovat, ale sám jistě víš, co je v CP možné a co ne... Práci pěti lidí dělá jeden člověk.

Dalibor
22. dubna • 7:56

No samozrejme ze si ten clovek s tim "vyhraje" - ale zkus si s tim nekdy par hodin hrat, udelej si par zaberu tehoz z ruznych uhlu a prijdes na to ze fotit vsechno seshora fakt neni dobry napad

Co se tyce blesku - hodne fotek ve SM je viditelne foceno s bleskem a ztratou "prostorovosti" rozhodne netrpi Jen se musi vedet jak na to, alby to laik nepoznal. Ten blesk je prave treba pouzit prave tam, kde mas velke kontrasty - treba /Images/3184/44.jpg bys tim vylozene zachranil.

Taky je dobre se neco naucit o mereni expozice a dosvetlovani pomoci odraznych desek - kdybys treba Images/3184/333333.jpg postavil proti stinne zdi a prisvitil to deskou z boku, bylo by na te fotce i neco videt a nepatrila by do kose...

Co se tyce vyuzivani zdroju v CP - ano, vim Petre Ale zaroven si rikam ze kdyz uz neco delam, tak poradne, ne?

Petr Broža
21. dubna • 18:56

Interiér by se nemusel dosvěcovat, kdyby nesvítilo slunce; pak vypadá hezky a plasticky, protože ho přirozené neostré světlo zvenku hezky vymodeluje. Blesk nepoužívám, protože fotka pak ztrácí plasticitu. Některá auta se navíc fotí lépe, jiná hůře; např. stříbrná barva je z hlediska focení nejhorší, stejně jako černý interiér.

Dinar
21. dubna • 13:58

čím to je, ale jako nejzuřivěší kritci všech ostatních značek mi připadají příznivci Hondy. Vždy je všechno sr.čka, jedině Honda.  Do tohoto schematu zapadají i výkřiky JardaBara. Mám podobně "postiženého" kolegu, který si pořídil Accord 2,4.  Motoru není co vytknout, je to abs. špička v atmosférách. Ale 1,8T v 140kw verzi na něj musí určitě stačit v každém ohledu. (je to můj dohad, osobně jsem jel max. 132kw verzí, která bude srovnatelná).  Podvozek mi tak úžasný nepřipadal, někdo to tu už psal, to auto se dost houpe. Při srovnání na nějaké okresce bych si určitě vsadil na A4, zvlášť se sportovním podvozkem. Předokolka quatro neporazí.

K odezvě motoru a kotoučům. Kdysi jsem měl možnost svést se předváděčkou Oct. 1,8T s najetými 26tkm. Divil jsem se, co na tom motoru všichni mají, obrovská turbodíra, nevýrazný tah a navrch zvlněné kotouče. To auto bylo po těch málo kilometrech prostě zhuntované, když jsem pak měl novou 1,8T bylo to jiné kafe. Možná je to případ i této "novinářské" A4.

L. Zezulka: nejde o to kritizovat za každou cenu, ale jak tu někdo psal, mít vyhraněný názor. Každý je nějak naladěn, tzn. vyhovuje mu určitý charakter auta, něco jako ideál. Tento ideál se pak promítá do hodnocení testovaných aut, která s ním, chtě nechtě, srovnává. Čtenáři vášich článků, po čase váš ideál znají a vaše hodnocení je pro ně srozumitelné. Tento způsob používají všechna kvalitní motoristická media. Jen ten ideál, tj. preference se liší. (Vaše preference čtenáři z článků nepoznají, zatím...). Obecně, mi může např. vadit hodnocení aut v Autocaru, které je přehnaně zaměřené na sport. jízdní vlastnosti, ale vím, že takové jsou preference (ideál auta) jeho redaktorů, dokážu se zorientovat a na konci se dočtu jasný verdikt líbí/nelíbí. A to je problém tuzemských mot. novinářů, jejichž články jsou sterilní, bez názoru, plné různých klišé. Pokud nemůžete kritizovat, z obavy, že vám automobilky nebudou chtít půjčovat auta k testům, zabalte to, taková práce nemá smysl. BTW zkuste se zeptat, např. kolik lidí na tomto fóru bylo při koupi auta ovlivněno, jakýmkoliv způsobem, názorem českého motoristického novináře.

Pipka
21. dubna • 14:31

Možná, že příznivci Hondy jsou většími kritiky, ale třeba je to jen tím na co jsou od Hondy zvyklí, a když to nevidí u ostatních tak ohrnujou nos. Na druhou stranu třeba Civic1.6Sport je sr.čka a Accord 2.4 je pocitově lenochod. Ano, jsem příznivec a spokojený vlastník Hondy

Mimochodem, nevidím důvod proč by nemohla být na suchu předkolka v zatáčkách rychlejší než quattro, když auto s quattrem nemá přebytek výkonu takový, aby mohlo v zatáčce hrabat a vytáhnout jej ven. Tahle A4 je přesně takováhle nudle, která si nehrábne ani na jedničku 

King
21. dubna • 16:40

2 pipka - souhlas

Petr Broža
21. dubna • 14:40

"která si nehrábne ani na jedničku" To bych netvrdil... Pravda je, že prohrábnout s quattrem je těžší, protože má lepší trakci, ale jde to.

Pipka
21. dubna • 15:09

"hrabání je dobré akorát k rychlé likvidaci pneumatik" ... ale spojčičky Vám líto asi neni viďte ?

Petr Broža
21. dubna • 15:28

Když jsme točili video s A4, spojčička docela trpěla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JardaBar
23. dubna • 9:21

Doufám, že jste podvozek A4 nezkoušeli jen na tom parkovišti na dvojku :o) ... teď jsem si právě pustil to video. Chybí mi tam záběr, kdy Audi bylo na hraně :( ... je hezký ukázat jak se leží na zadních sedačkách, ale když už jste byli unešeni z jízdních vlastností, čekal jsem, že to uvidim i na tom videu :(. Škoda :(.

méďa
21. dubna • 14:39

Víš, proto je to čtyřkolka - aby nehrabala. Když to ještě pohlídá elektronika, neměl by jsi se moc divit. Mimochodem k čemu je ti hrabání dobré?

Pipka
21. dubna • 14:56

Když ti už nestačí podvozek a gumy k tomu, aby auto drželo stopu a chceš se udržet na silnici, tak se čtyřkolkou můžeš šlápnout na plyn a zatáčku vezmeš krásně smykem. Předokolka na tohle nemá dostatečnou trakci.

A4 nemá výkon na to aby vyrovnala mezery v kvalitách podvozku a proto prostě zatáčku na suchu líp než Accord neprojede. Ze zatáčky sice vyletí do škarpy perfektně neutrálně, ale to je k ničemu ne ?

méďa
21. dubna • 15:08

Pipko, už jsem to jednou psal. S Q se musí umět jezdit. Nevím kolik jsi toho najezdil/la se čtyřkolkou. Když jsem přesedlal na 4 kolku, první rychlejší zatáčku jsem se divil, co to auto dělá. Teď po pár tisících kilometrech se už nedivím a užívám si to, ale pořád cítím velké rezervy, hlavně svoje! A netroufnu si odhadnout, jakou zkušenost se 4kolkama mají hondaclub testovači. 

A ještě by mě zajímala souvislost mezi hrabáním na 1ku a kvalitou podvozku A4. Jak moc toho máš v A4 naježděno?

 

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JardaBar
23. dubna • 9:57

Kvalitní 4x4 by Honda ;), kdyby vás to zajímalo, příznivci koncernu :o): zde 

Pipka
21. dubna • 15:38

A z čehopak si přesedlal na Q, že jsem tak smělý ?  

A vůbec, jestli máte pocit, že tady haním náhon na všechny čtyři jako princip pohonu auta, tak jste vedle ! Nejradši bych ho měl taky. To auto se kterým bych si ho koupil, ale musí mít dobrý motor (to A4 nemá), skvělý podvozek (to A4 nemá) a za rozumnou cenu (to A4 není)

méďa
21. dubna • 15:54

Přesedlal jsem z mazdy 323 F(2,0l, V6), mám dojem třetí generace od té dnešní. To je má odpověď, od tebe jsem ji, ale zatím nezískal.

Tak ještě jednou, jaké máš zkušenosti s A4, pohonem 4 kol, podvozkem, motorem. Podotýkám, že A4 nemám, nicméně jsem s ní jezdil. Ještě bych se zeptal, tedy pokud odpovíš, čím jezdíš? Ale asi tuším.

Pipka
21. dubna • 17:15

S 323F jsem jel, ale jenom s nějakou starší 1.6, byla to docela bída. Tu tvojí bejvalou nemůžu posoudit ... třeba si měl stejnej podvozek jako 1.6 a tak se ti nedivím, že jseš z A4 nadšenej ... všechno je relativní ...

S A4 osobně nemám vůbec žádné zkušenosti, byl jsem jen u toho, když mi JardaBar vyprávěl o jejich testování Accord vs. A4 . O něm si myslím, že to dokáže posoudit tak, aby se neohlížel na emoce. Takže když dva lidi shodně tvrdí, že Accord sedí líp (a oba se svezli v obou autech), tak tomu věřím.

Tušíš správně, mám Hondu Civic 1.8VTi (124kW). Svojí lásku ale prodávám, a jdu do CivicuTypeR

 

méďa
22. dubna • 8:04

Nemám A4, nadšený z ní tudíž nejsem. Jen prostě nepovažuji ze zcela objektivní tvrzení dvou členů hondaclubu, kteří -zřejmě jako ty nemají zkušenosti s ničím jiným.

Jak můžeš tvrdit, že ti nevyhovuje motor, podvozek když jsi v A4 nikdy nejel?  Z jedné jízdy se starší 323 1,6 si uděláš závěr o celé modelové řadě, přiřkneš mi nadšení z A4. Jezdil jsem s ní, ale s 2,5tdi a 3,0. A na závěr netvrdím že je lepší, jen říkám, že s Q se musí umět jezdit, pro porovnání nestačí pár kilometrů a zhazovat něco, s čím nemám vůbec žádné zkušenosti?

King
22. dubna • 11:18

Fascinuje mě, co ty o mě všechno víš. Milej zlatej méďo, jezdil jsem TÉMĚŘ SE VŠÍM, co se oficiálně objevilo na českém trhu od cca. února 1998 a neskonale méně práce by mi dalo vyjmenovat konkrétní auta, se kterými jsem nejezdil, než naopak. Kdybys měl jen z desetiny mé možnosti, rychle bys pochopil, proč mám rád BMW a Hondu a proč z jistých i pragmatických (ale i emotivních) důvodů o něco víc Hondu. Tedy existují i některé kousky od konkurence, které stojí za to se za ně bít i s ohledem na jejich mouchy (Alfa 147, Focus RS, Opel Speedster, Clio Sport 2.0, Mini Cooper S, Subaru WRX a STi, a další, abych někoho neurazil) . pokud nemáš argumenty, nenapadej  

méďa
23. dubna • 7:55

Nevím co tě tak fascinuje? To, že tvrdím, že se musí s Q umět jezdit, a jedna testovací jízda to nezaručí? Nebo to, že někdo kdo nemá žádnou zkušenost s A4 (pipka) kategoricky prohlásí, že mu nevyhovuje motor, podvozek atd?  Ani jednou, jsem nic nenapsal o Hondě, líbí se mi, ale neznám ji. Dokonce nevím, že bych s tebou vedl diskuzi. V diskusi jsem se soustředil na zkušenost z dvojkolkou a Q. Vážně jsem toho napsal tolik, že jsi fascinovaný? To ti vážně stačí tak málo?

Nechápu proč se mě snažíš trumfnout s tím, co jsi řídil? Máš potřebu?

Niemand
22. dubna • 12:52

Jenze zakladni kamen urazu je v tom, ze pokud hodnoti autori "Hondaclubu" nejaka auta, tak je to proste vzdy napadnutelne. Muzete tvrdit co chcete, ze jste objektivni, ze jste jel se vsim, ale pokud jste autorem nejakeho fun webu, pak jste prave timto diskreditovan. S tim nic nenadelate a nema cenu to tu dale rozebirat.

Ja Vam verim, ze Honda ma spickovy podvozek ve tride! Mozna je lepsi nez Audi, mozna neni, ale z Vasich ust to zni proste neverohodne!

King
22. dubna • 13:17

To máš úplnou pravdu

Pipka
22. dubna • 10:17

Můžu, proč by ne. Když jsem jel v rychlejších autech s lepším podvozkem (CTR,ITR,S2000 apod.), která jsou pro mě dobrá (a ve stejných jel i JardaBar a King) a oni řeknou že A4 je horší, tak je prostě horší a mě tím pádem nevyhovuje a nestojí mi za to se v ní vozit  Je to samo o společných názorech a důvěře.

Já netvrdím, že A4 je hrozné auto, a že bych s ním třeba nejezdil na nákupy , ale nechává mě prostě chladným. Když napíšu, že má špatný podvozek, tak samozřejmě tím nemyslím třeba úroveň Fabie. Jsou to malé diference, ale jsou tam  Klíííd

Petr Broža
21. dubna • 15:44

A co takhle BMW 330xi? Podvozek je určitě lepší než v A4, motor "ujde" (nějakých 170 kW ), a náhon na všechna kola (s preferencí zadní nápravy) nechybí. Až na tu cenu je to ok...

Niemand
21. dubna • 23:41

Ja nevim, ale system quattro byl hodnocen novinari Autobildu jako nejlepsi. Asi maji jine zkusenosti.
Motor v Audi A4 muzete mit treba 3.0 162 kW. Take nejede vyslovene spatne.

Ja jsem okusil kolegovo Audi A4 1.8 turbo nekolikrat, okusil jsem i Audi A6 2.5 TDI (cca 300 km) oboje v 4*4 a musim uznat, ze jizdni vlastnosti jsou skutecne velmi dobre. Jel jsem i BMW 330xd. Nejsem zadny spickovy jezdec a se 4*4 nemam moc zkusenosti, ale podvozky (i system pohonu) se mi zdaly v bezne odzkousitelnem provozu vyrovnane. Samozrejme jsem nezkusil jit na hranu moznosti, nebot rozbit auta v cene cca 3 miliony bych si na triko nevzal (pojistene byly, ale...).

Pipka
21. dubna • 16:08

Ano, to je jeden z těch správných "kočárů"

King
21. dubna • 16:00

To je asi nejlepší čtyřkolka, ale podvozkově je lepší trojka bez x

Petr Broža
21. dubna • 14:50

Přesně tak, quattro zajišťuje lepší trakci při rozjezdu; hrabání je dobré akorát k rychlé likvidaci pneumatik.

Pipka
21. dubna • 15:00

S tím naprosto souhlasím.

K čemu je mi ale v zatáčce trakce ve směru jízdy, když ji hlavně potřebuji do boku, hm ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
21. dubna • 15:23

ach jo. zkusíme to ještě jednou.... "Představme si, že na kola, respektive dezén pneumatik, který kontaktuje vozovku, působí dva druhy síly. Jedna má na starosti pohyb vpřed, tedy akceleraci a brzdění, druhá odolává tendenci smýkání do stran. Vůz s pohonem dvou kol spotřebuje velkou část kapacity na pohyb vpřed a vzad, na boční odolnost zbývá méně. Čtyřkolka ale rovnoměrně podělí všechna čtyři kola akcelerací i decelarací a boční smyk tak může nastat až výrazně později, poháněná kola vlastně zatěžuje pohon jen z poloviny a druhá polovina zbývá na obranu proti posunu do stran." je to z tohoto článku http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?ARI=2748 . Tak proto je 4x4 lepší i na suchu. Opačné závěry jsou, dle mého, nejméně ze 70% důsledky neznalosti jízdního stylu se 4x4, nebo tím, že autor, si chtěl s autem hrát, což se 4x4 tak dobře nejde. Nechci ale tvrdit, že quattro je samospásné. Špatný podvozek či pneu zabijí vše. Špatný podvozek není podle mého názoru ale případ Audi A4.



Pipka
21. dubna • 17:03

Tohle nebylo potřeba, ale stejně jsem si to přečetl. Špatně chápate o čem se bavíme. Je úplně jedno, že máte 4x4, když projíždíte zatáčku na neutrál nebo s vyšlápnutou spojkou.

Oni sice asi nejeli s odpojeným motorem, ale přinejmenším nejeli pod plynem tak, aby kola zabírala. Ať tak nebo onak, řidiči se vystřídali a výsledek byl v obou případech stejný. Závěr: A4 má horší podvozek, ale se 4x4 to nemá nic společného.

méďa
22. dubna • 7:50

Co proboha znamená, že nejeli tak, aby kola zabírala? To je to co jsem napsal, s Q musíš umět jezdit, naučit se to, pár testovacích kilometrů ti na to po přestoupení z předokolky nestačí.

Pipka
22. dubna • 9:52

To máš jedno Méďo , zkus někdy zajít na motokáry a s někým závodit a uvidíš jak máš jezdit do zatáčky.

Funcarver
21. dubna • 22:08

Ty jezdíš zatáčky na neutrál nebo se spojkou ??  Hmm to já pod aspoň mírným plynem..



Pipka
22. dubna • 9:45

V drtivé vetšině případů samozřejmě ne. Je ale jasné, že rázy a tah motoru u předokolky je jednou z příčin nedotáčivosti. Pokud chceš využít adhezi v maximální možné míře pro boční sílu, nemůžeš si dovolit jakékoliv ztráty tím, že budeš šlapat na plyn.

Každopádně asi většina jezdí do zatáčky se zařazenou rychlostí a pod mírným plynem a motorem pak buď mírně brzdí nebo mírně přidávají. Když mírně brzdí, tak asi najeli do zatáčky moc rychle a když mírně přidávají tak moc pomalu. Nejrychlejší průjezd co podvozek snese bude jistě takový kdy motor neobtěžuje přenášením síly a nechá ať kola ukážou co umí .... to samozřejmě za podmínky, že  nájezd do zatáčky bude ideální stopou a maximální rychlostí, kterou podvozek snese a při které už nemůžu přidat na rychlosti ani prd, jinak se kola utrhnou ... v tuhle chvíli přece nemůžu šlapat na plyn, že ?

Funcarver
22. dubna • 10:30

To jo.. je to taková samoúčelná zkouška podvozku a vlastních nervů... A dost nebezpečná - když to začne klouzat- nemůžeš jít z plynu a brždění se to začně stavět na 2..



Pipka
22. dubna • 11:51

Prima, takže jsme se shodli

JardaBar
21. dubna • 10:16

Ani jsem nemohl uvěřit, že jsem řídil stejné auto . Měl jsem možnost toto Audi porovnat s Accordem 2.4 (více zde) a jaké jsou mé dojmy? A4 sedí mizerně, turbo prodleva příliš velká (reakce na sešlápnutí plynu je velmi slabá), brzdy vadnou!!! Kotouče u tohoto kusu (SPZ: 2A8 7159) byly již dost zvlněné. Vzhledem k počtu ujetých km, dost neobvyklé :(, ale vám to asi nevadilo .

Accord se standardním podvozkem sedí lépe než A4 S-Line, tak to prostě je. Chce to trochu více objektivity. Než jsem se svezl oběma vozy, nevěřil bych, ale teď už to vím! Zklamali jste mě, testy tady jsem čet rád. :(

Tomáš Votruba
21. dubna • 13:00

Navíc nemůžete srovnávat A4 Avant s Accordem sedan. To opravdu není fér, A4 sedan má úplně jiné vlastnosti než Avant.

King
21. dubna • 16:34

Tady ty reakce přibývají nějak moc rychle, ale abych to shrnul - v závěru jsme psali, že výsledek může zkreslit fakt, že jde o kombi, i to, že jde o dojmy z letmého seznámení, nikoliv o test, čímž máme právo na subjektivitu, i když vzhledem k tomu, kolik už mám v rukách aut to až tak subjektivní není... S accordem jsem najezdil už tisíce km, s touhle A4 cca 2500 najednou. zkušenosti se 4x4 mám nadprůměrné, ale zdaleka ne takové, jako jejich majitelé. Zvyklí nejsme ani na jedno, ani jeden z vozů nevlastníme. Zároveň se přiznám, že mi pohon 4x4 není příliš blízký, jejich chování je často nepředvídatelné, výhody, které přináší možnost korekce smyku jsou v běžném provozu nepoužitelné.

A4 se začala "sunout ven" bokem s lehkým náznakem nedotáčivosti. Srovnání klasicky ubráním plynu. Škádlit podvozek u půjčeného auta za 1,5 milionu v rychlosti kolem stovky? To má být vtip? Pro řidiče Hondy je důležitější zrychlení 0-xxx, protže zkušený řidič ví, kdy podřadit a dostat motor do otáčkového spektra, které skýtá více dynamiky než pružná akcelerace turba, to ale člověku nezvyklému na 7000 nevysvětlíme.

 

Takže jsme se právě přiznali, že nejsme Solberg ani Gardemeister, čímž bude zkonstatováno, že tomu vlastně nerozumíme a že jsme neměli dost času na opravdový test (což jsme neměli), a ať se teda odsud raději ztratíme. Ale nebudu tu machrovat, že jsme dělali bůhví co. Myslíte, že by nešlo napasat, že jsme s auty jezdili měsíc a zkoušeli je i na Nordschleife?

Funcarver
21. dubna • 22:05

To jsem říct nechtěl. Jde mi jen o to, že s 4x4 se musí umět jezdit.... Nevím jestli jste si toho všimli, ale pokud pustíte v quattru plyn - auto zpomaluje výrazněji než když je poháněná jedna náprava. Co z toho plyne.. pokud vám auta začala připadat neklidná v zatáčce a oba jste pustili ve stejný okamžik plyn předokolka pokračovala dál zatáčkou rychleji... Při sešlápnutí spojky to není tak výrazné, ale i potom quattro díky větším zrátám zrácí rychlost o něco víc.

Druhá věc je právě to že jak jsi zmínil předokolku umíš zvládat, u quattra ji tak jistý nejsi.. je potom logické, že dřív jdeš z plynu.. podvědomá reakce...

Někdo tady chtěl, proč Accord není nejlepší ve své třídě. Napíšu své důvody - 1) je ošklivý (no flame) 2) naklání se v zatáčkách.. Diskuze o tom, jestli jedno auto projede zatáčku o 2,3,5km/h rychleji než druhé mi přijde o ničem v porovnání s tím, jestli jedno auto dokáže zatáčky projet bez náklonu či s minimálním a druhé se bude kolíbat jak kačena .. a teď který podvozek je lepší?? náklon je přeci taky vlastnost spojená s podvozkem...



King
22. dubna • 11:06

Zjevně se neshodneme . Se 4x4 se sice asi musí umět jezdit, ale není to jen alibismus jejich příznivců? Popsal jsi to naprosto přesně - pokud se auto začne chovat neklidně v zatáčce, v souladu s pudem sebezáchovy začneš provádět opatření proto tomu, aby nedošlo k problémům. Co je mi v praxi platné, že lze s 4x4 korigovat smyk? Už jsi někoho v běžném provozu viděl, že by s nějakou 4x4 driftoval, jel zatáčky bokem, nebo dělal podobné psí kusy? To je fajn si vyzkoušet na letišti, na okruhu nebo na silnici, kde jsi sám, ale ne při běžné jízdě. Pro běžné ježdění je podstatný právě ten okamžik, kdy auto ztrácí svou jistotu, je jen málo hazardédů, kteří jdou za tuhle hranici. A ten v našich očích přišel dříve u A4. Pokud jde o náklony - pokud jsi to četl, kritizoval jsem je taky, je mi příjemnější řídit auto, které se nenaklání, třeba takový Speedster . Ale na Accordu je fantastické právě to, jak i s náklony, které zákonitě mají vliv na pohyb sil působících na podvozek, zvládá to, co A4 bez nich. Nezapomeň taky, že S-line = sportovnější snížený podvozek, nehledě na kola obou vozů. Accord se se sportovnějšími pružinami a tlumiči nabízí také, zatím jsem nevyzkoušel. Navíc v japonsku existuje verze Euro-R, obodoba evropské Type-R, která u 7. gen. bohužel není. přiznávám - neumím si představit, o kolik lepší by byl nehoupavý Acco v téhle specifikaci, ale zřejmě by to bylo opravdu zajímavé svezení. A když už tu řešíme, zda je lepší FWD nebo 4x4, mám doma několik testů, v jichž je i při testech na okruhu rychlejší předokolka. Pochybudeš snad o kvalitách Subaru GT a WRX? Těžko. I přesto je dokázala porazit Honda Integra Type-R a Accord Type-R 6. generace. Pokud nevěříš, mohu poslat scany z britského Auto Expressu. Stejně tak je podvozkově lepší BMW M3 než S4 Quattro. Ale to už zacházím do oblasti sportovních aut, to tu neřešíme, je to jen další argument do diskuze, zda musí být kauzálně 4x4 lepší než FWD/RWD. Jistě, o výhodách 4x4 na mokru  a v zimě nemá smysl mluvit, ale to už je jiný příběh, jak by řekl pan Kipling... Mimochodem - Accord rozhodně ošklivý není  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
22. dubna • 20:23

Každý na jiné straně barikády. S tím už těžko co naděláme. Toho, že jsi náklony kritizoval si jsem vědom, záleží ale na tom, jaký význam tomu přiřadíš. Já nebudu moc kecat, když napíšu, že u mě, když se auto nakloní okamžitě opouští "výběrové řízení" i kdyby jinak bylo sebelepší. Každý člověk má jiné preference.  Já mám k dispozici A4 1,8T quattro předchozí generace a jako vlastní Golfa a s oběma jsem spokojený. Před Audinou jsem jezdil Mercedesem a to jsem nadával pořád a to hlavně na chování podvozku, a to nemluvím o tom, jak byl poruchový. Zadní náhon mi prostě nesedí a to ani v BMW. Úkolem auta podle mě sice je přepravit mě bezpečně a rychle z A do B, ale zřejmě to rychle chápeme každý trochu jinak... Než abych pořád kvedlal s šajtrpákou a udržoval otáčky, raději budu mít vysoký krouťák v širokém rozsahu otáček (v A4 se mi nejvíc líbí 2,5TDI 180k).  O výsledcích na tratích vím, i když .. jde o to, jak jsem přiznal, že quattro je jako podvozek výrazně mrtvější, dává méně informací.. podle  někoho také "přehnaně neutrální" (to má být nevýhoda???)  a pak ta otázka co dělat, když to utrhnu? Nebudeme se snad dohadovat o tom, že zkrotit smyk je vždy problém, ale u 4x4 je to problém dvojnásobný....Driftovat se 4x4 a házet smyky na suchu zvládnou jen profíci.... Ono i na těch okruzích je to o řidiči.. někdy je výhodné zatáčku protáhnou s mírným smykem, pohrát si s autem.. Tohle quattro opravdu neumí, je to dříč, zábavu si člověk neužije.. ne takovou. Pořád si myslím, že když to někdo se 4x4 opravdu umí, je rychlejší než s poháněnou jednou nápravou, ale těch je málo.  Lidi jsou různí a pro různé lidi různá auta ;)

PS: když jsem napsal, že Accord je ošklivý, volil jsem hodně diplomatický výraz  



King
23. dubna • 8:57

No jsem rád, že jsem se konečně shodli (4x4 je super, ale musí se to s ní umět a málokdo to umí ), tedy až na estetiku Accorda a radost z kvedlání še šaltpákou. Mimochodem - muset kvedlat s řadičkou A4, taky bych raději automat nebo krouťák v širokém spektru otáček . Tak vzpomínám na ježdění s STi. Z toho jsem byl fakt otrávený, protože to byla na jízdu fakt nuda, teda až na akceleraci

Petr Šikl
21. dubna • 17:56

Zároveň se přiznám, že mi pohon 4x4 není příliš blízký, jejich chování je často nepředvídatelné, výhody, které přináší možnost korekce smyku jsou v běžném provozu nepoužitelné.

S tímto názorem si dovolím nesouhlasit.  Pohon 4x4 zaručuje jisté ovládání vozu, ať na suchém, modrém, zasněženém či jinak kluzkém povrchu. Přenos hnací síly je téměr dokonalý. Pohon 4x4 může dělat problémy řidičům, kteří jsou zvyklí na zádokolku, či na přední pohon. Ze zkušenosti vím, že odtrhnout vůz 4x4 na suchém či mokrém povrchu ze své stopy je problém a vyžaduje sebezapření.

A k vašemu testu: hodnotit jízdní vlastnosti dle projetí jedné zatáčky (denně přes tímto sjezdem jezdím) není objektivní. Mohli jste zvolit každý jinou stopu při projetí tototo úseku, mohl zde být vysypaný písek či jiné svinstvo na vozovce a navíc každý jste určitě jiný řidič. Také záleží na pneu, jestli byly stejné. A navíc srovnání kombíku s sedanem či hatbachem mi přijde nefér.

pozn. Vyzkoušejte někdy vozy značky Subaru.

 

Tomáš Votruba
21. dubna • 12:58

Váš test je objektivní a zajímavý, ovšem až do poslední části. Opravdu mě fascinovala tato věta, kdy JardaBar (tedy vy) vystoupí z A4 a hovoří ke kolegovi, co jel v Acco: "Čoveče, jaks to projel? Já jel za tebou, ale takhle rychle sem nemoh. Mě to šlo v půlce zatáčky bokem, už jsem byl kousek v protisměru, ten accord sedí daleko líp!". Jak můžete dělat následující závěry na základě jedné zatáčky u Globusu poblíž Ďáblic a Čakovic? Navíc bych pochyboval o vašich řidičských schopnostech, pokud jste s vaším kolegou nebyli dvacet let siamskými dvojčaty, určitě nebudete jezdit stejně... Verdikt má dělat pouze jediný řidič a ne dva nadšenci z Honda Clubu.

Libor Zezulka
21. dubna • 10:47

Tlačenku hledejte v řeznictví...Kotouče zvlněné nebyly, brzdy nevadly. Srovnávat testované Audi s Accordem nemůžu, protože tohle není srovnávací test a v Accordu jsem nejel.

JardaBar
21. dubna • 11:21

Za tlačenkou byl usměváček :). řeznictví zase tak často nenavštěvuju :o). 

Pokud napíšete, že má A4 vynikající jízdní vlastnosti, musíte své tvrzení podložit a to jste neudělal. Je to jenom Váš pocit bez srovnání, které je třeba. Vše je relativní :o).

tohle je o ničem: "O jízdních vlastnostech netřeba pochybovat, pohon všech kol a sportovní podvozek přikoval Audi A4 Avant quattro k vozovce. Rozdíl mezi mírně zakroucenými úseky a klikatými cestami takřka nepoznáte. Výborné držení stopy a předvídatelné chování řidiče doslova provokuje, takže „řeže zatáčky“ a vychutnává si spojení sportovního podvozku a čtyř poháněných kol."

Pocitově bych řekl, že se A4 chová víc jak motokára, lépe kopíruje vozovku, volant má lepší zpětnou vazbu. Po pár metrech jsem si říkal, Accord dostane na frak, pocit byl skvělý. Ale Acco seděl lépe, držel stopu naprosto perfektně, když A4ka již nebyla schopna "být přikována k vozovce" . A věřim, že Accord není jediné auto této třídy, které sedí lépe. Jen to chce zkusit porovnat ...

Jen pro informaci uvádím, že oba vozy v době testu měly zimní pneu.

 

Funcarver
21. dubna • 15:14

Mohu se zeptat na pár věcí ohledně vašeho testu:

 1) Mylím se pokud si myslím, že řidič Accordu byl na něj zvyklý, zatímco řidič Audi ji dostal čestvě do ruky?

2) jaké má řidič Audi zkušenosti s řízením 4x4?? Ono to není to samé jako předokolka...

3) Jak si mám vysvětlit, že se "začala sunout ven" ? vy jste quattro "utrhli"?? A srovnali jste to jak? Accord se ani nepohnul? Nebo to může být tak, že řidič Accordu prostě lépe srovnával začínající smyk, zatímco druhý neměl zkušenosti, aby víc škádlil podvozek?

Ještě malá poznámka. Myslíte si, že je důležitější zrychlení 0-xxxkm/h nebo pružné zrychlení ? Lépe je vystřelit z křižovatky nebo bezpečně předjet. Vaše poznámka v testu (u porovnání motorů), že Accord vítězí ve všem, kromě 6 (OK) a pružném zrychlení.. je komická, nebo spíše smutná?

Jinak combi má taky vyšší poloho težiště, což jízdním vlastnostem logicky něco ubralo..



Petr Broža
21. dubna • 14:42

PS. Asi nemá smysl se zde vadit, co je lepší, protože já ani Libor jsme zatím Accorda netestovali, nemůžeme srovnávat; Accorda testoval jen V. Dolejš, ten ale zase nejel s touto audinou. Vaše dojmy tak nemůžeme ani potvrdit, ani vyvrátit.

King
21. dubna • 15:57

Proboha, Dolejše tu raději nezmiňujte, nebo se rozčílím. K vašim dotazům - s A4 jsem najel cca 2500 km, pneu stejné nebyly, zkuste opustit bezpečí serveru autorevue a přečíst si článek na Honda Clubu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Libor Zezulka
21. dubna • 23:17

Opustili, četli, jsme v obraze.

Petr Broža
21. dubna • 14:31

A měla obě auta stejná pneu? Pokud ne, nelze srovnávat.Z vlástních zkušeností vím, že hodně záleží na bočním vedení dané pneumatiky; na svém autě jsem vyměnil "gumy" a auto v zatáčce vydrží "sedět" déle, než se urve. To je nutné si uvědomit, když něco srovnáváte...

Libor Zezulka
21. dubna • 13:01

Jak dlouho jste prosím Audi A4 Avant 1.8T S-line testoval? Kolik jste najel km?

Martin
21. dubna • 12:57

Prosím vás, než budete někde vykřikovat a trousit rozumy, zameťte si před vlastním prahem. Člověk píšící elaboráty pro fanclub Hondy, jenž dokáže ohodnotit jízdní vlastnosti na základě blbnutí před supermarketem je vše, jen ne odborník. Vám věřím stejně jako nedělnímu Blesku. Neodpovídejte prosím, nestojím o to.

King
21. dubna • 16:04

Máš asi trochu idealistické představy o testování. Na okruhy se bohužel nedostane v ČR s testovacími auty nikdo. Nechápu ale, odkud ty víš, co, kdy kde a jak jsem testovali. Pokud vím, s námi jsi u toho nebyl.

Pipka
21. dubna • 14:19

Ty jsi kašpar  A co děla s autem na test odborník ? Neodpovídej prosím, nestojím o to.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
21. dubna • 14:51

Pipko, pipko, měl by sis sundat klapky z očí a rozhlédnout se po světě, jsou i jiná auta než hondy

Pipka
21. dubna • 15:28

No to teda jsou ... a jedno lepší než druhý

Ne vážně, celkem se mi líbí motory u Peugeotu206RC a RenaultuClio182. Nemám moc rád motory s turbem (zatím). Proto taky tenhle rok kupuju CivicTypeR   .... a jéje zase Honda  ... bude to tím, že má atmo. 100PS/L a konkurence v týhle třídě ne, nebo jsem jen slepej magor do Hondy, co ?  Já vim, jen magor

Petr Broža
21. dubna • 15:34

Atm. motory Hondy patří mezi špičku, o tom není pochyb. Právě proto se těším na test Accordu 2.4, jsem zvědav, co dokáže. Mám rád motory, co bez problému točí alespoň sedm tisíc... Nicméně turbo má také něco do sebe, zejména v nízkých otáčkách táhne lépe než atmosféra.

Šumík
22. dubna • 22:46

V Accordu jsem jel minulý rok v rámci předváděcích jízd, konkrétně taky s motorem 2.4, byl skutečně perfektní na svůj objem. Jenom mi vadilo, že při prudším sešlápnutí plynu auto s sebou cuklo jak motokára, co se k autu střední třídy moc nehodí. Ale takový Accord Tourer s 2.2 CTDi, taková volba by se mi líbila, kdybych měl rodinu....

Pipka
21. dubna • 15:58

Turbo táhne od spodu lépe (teda jakmile se chytne a že to někdy trvá ), ale zanedlouho se zase ztrácí (tedy pokud ho nevystřídá další turbo). Jediné turbo, které se mi zatím líbilo (na pohodlné cestování), bylo 2.2CTDi v Accordu, to byla paráda.

Jinak Accord2.4 mě moc nenadchl, je sice poměrně svižný, ale podle mě málo výrazný (možná proto jak je tichý). Mezi pěti a šesti tisíci jakoby ztrácel dech a pak se zase chytne (ale to už se blíží omezovač). No, uvidíme jak zapůsobí na Vás

Libor Zezulka
10. května • 0:14

Tak jsem právě vrátil z testu Hondu Accord 2.4 i-VTEC...Musím skutečně smeknout před podvozkem a vůbec jízdními vlastnostmi, s tím autem jsem si mohl dovolit skoro nemožné, motor výborný, kultivovaný a živý. Táhne odpodu, i když zátah řidič subjektivně pociťuje kolem 3000, na pěti tisících skutenčně trochu ochabne a o stejnou trochu přidá na 6000. Nicméně celkově vyznívá velmi pozitivně a pokud si člověk rozumí s řadicí pákou a plynem, může si ho opravdu užít. A to jsem udělal.

Petr Broža
21. dubna • 19:52

Teď jezdím Mazdu 3 2.0: zespodu mne motor zklamal, jakmile se ale dostane výš (4000 ot.), probudí se. Dá se vytočit až do 7500 ot., což mne nesmírně potěšilo. Sound ujde, ale něco mu schází, takový ten "hondovský přízvuk".

PS. Mám rád motory, co se točí - proto vzpomínám na doby mého mládí, kdy jsem točil Hondu VF 1000 přes 11000 ot.

Pipka
22. dubna • 11:25

Tak tak , jakmile s otáčkami roste chuť a točák neklesá, pak je to teprve požitek z jízdy. (i pro ty co předjíždíte ).

Nechcete ode mne koupit Civica 1.8VTi ? Polepšil by jste si o 14kW, sekundu na zrychlení a točí 8tis.  ... to jsou dobré vlastnosti, špatné jsou.... moc váhy na přední nápravě (nedotáčivé), převisy karoserie auto zbytečně tahají ze stopy a podvozek je choulostivý na kostky s kombinací tramvajových kolejí.

Libor Zezulka
21. dubna • 12:05

To ale pořád přímo srovnáváte Accord s A4. Accord má lepší to a Audi zase to. Já samozřejmě mohu více srovnávat v rámci jedné třídy, ale pokud nepíšu srovnávací test, nemohu srovnávat dva konkrétní vozy.

Pipka
21. dubna • 11:31

Ano. Tak nějak.

A i když třeba zrovna nemáte možnost srovnávat přímo, "tělo na tělo", tak jste přeci sjezdili už takových různých aut, že můžete být trochu soudnější !

Petr Broža
21. dubna • 10:31

Autor Accorda zatím netestoval, takže nemohl srovnávat. Zvlněných kotoučů jsme si nevšimli, dosud se nám nestalo, že bychom převzali k testu auto ve špatném technickém stavu. Turboprodleva je znát, o horší odezvě na plyn Libor píše (musí se na něj "víc šlapat").

Accorda budu testovat v květnu, s motorem 2.4, takže budu moci srovnávat.

King
21. dubna • 11:47

Nic ve zlém, ale to, že někdo v něčem nejel není jeho polehčující okolnost. Máme to tedy chápat tak, že prostě autor nejel v ničem lepším, než A4? A jak potom může psát testy? I když ale nemám šanci něco s něčím srovnat, musím poznat, jestli je to třeba "přikované", nebo není. Objektivní rozhodně nejste, de facto se ve většině případů jedná o popis prošpikovaný sem tam superlativy, když se kritika objeví, tak je úhledně zabalená, jako že se na to "musí šlapat", což třeba není úplně to, co vystihuje charakteristiku motoru A4. Jinak si troufám pochybovat, že by kotouče v servisu vyměnili, takže jste to spíš nepoznali. Ještě štěstí, že je tu ta diskuze, i když vím, že si při čtení našich příspěvků jen klepete na čelo a myslíte si svoje, taky o tom něco vím. Tak proč se tu rozčilovat?

Petr Broža
21. dubna • 14:49

Skutečně nemá smysl se zde hádat, protože vy budete do nekonečna opakovat svou a my svou. Pokud bychom měli pocit, že si máme klepat na čelo, rádi to uděláme; chyby přiznat umíme.

Objektivita spočívá rovněž v tom, zda dokážeme psát stejně nezaujatě o hondě, audi, mb, vw, mazdě či škodě. Nesmíme protěžovat žádný vůz, žádnou značku. Příznivci hond evidentně protěžují svoje auta, příznivci vw nedají dopustit na vozy této značky. Pak je těžké o něčem diskutovat, když vy budete skálopevně přesvědčen o tom, že Accord je nejlepší auto na světě...

King
21. dubna • 15:51

Ve střední třídě, ne na světě

Přesvědčte mě o opaku. Už se těším na vaše dojmy

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
21. dubna • 19:47

Nejprve budu mít sedana 2.4, poté kombi 2.2 CDTi; věřím tomu, že je to výborné auto, i tomu, že má lepší podvozek než A4; nicméně mi stále vrtá hlavou, jak se Audi A4 s quattrem a 235 pneumatikami mohlo sunout ze zatáčky ven, zatímco Accord na 205 gumách 16" projel v pohodě...

Niemand
21. dubna • 23:16

To je jednoduche, zazrak. Takhle to dopada, kdyz je clovek zaslepeny jednou zackou. Doufam, ze me ted nejaky chytrak neosoci, ze ja jsem zaslepen VW.

Sovi
21. prosince • 0:15

Hej hou. lidi Pře VW a HONDY. Tak to jsem nemohl nezareagovat. Mám HONDA CRX TARGA 3 generace Del Sol  128koní VTEC jako tady kolega co odpovídal. Má pravdu. Nejde o značku ale o to co umí. Já jsem za svůj krátký život měl možnost jezdit v dosti autech ale moje blond kráska je to nej,co jsem v životě chytil! Jezdí,sedí neuvěřitelně,,,to auto reaguje,přesně jak chceš a nikdy nezklame a to mám verzi z 92roku provoz od 93 . To auto je jako tvý tělo když do něj sedneš! Přiroste ti k srdci a ostatním taky. Je neokoukatelný, předběhlo svojí dobu o min 20 let! ) V létě,nebo v zimě sundáš střechu,uvnitř je teplo pořád,,, stáhneš zadní elektrické vyřívané okénko ala styl ferrari a proháníš se po městech,plážích,,kočky čumí,nejradši by hned naskočily, ! ) takový malý levný ferrari,,, ale pořád atraktivnější.. Mám dostat pod stromeček Hondu HR-V ale trojkový crx ko del sol targa je del sol targa. )  Mám se sním prý rozloučit,,že prej dvě auta mít nebudu,,, ale asi to nebude tak jednoduchý... Je neporuchový,rychlý,živý,hezký... no prostě nej,,, mrkněte na stánku http://www.volny.cz/viner                  Tam jí najdete v plné své kráse )))  ( Del Sol- je v překladu sluníčko ) tak mi říkaly na základce,, prej jsem byl pořád vysmátej jako sluníčko , a to auto má taky barvu slunce (žlutá je dobrá a přitahuje pohledy) ))  Hej,,, kupte si CRX ku Del Sol Targa 3 generace... HONDA rulezzzzzzzz                                           Dokonce jsem sní málem dal na sprinty Lamborginy 5l )) jenže jsem měl zrovna dodělanou spojku! to naštve... by čuměli kdyby žlutá honda dala žlutý Lambo! ))

JardaBar
23. dubna • 9:45

Víš co Nýmande, svez se a uvidíš!!!. Kdyby to tak nebylo, nenapsali bychom to. Když jsem jednou na HC napsal o 2,4 iVTECu , že je to motor, který má příliš velkou výkonovou díru mezi pěti a šesti tisíci, všichni mi nadávali, ale tak to je. Nevidím důvod, proč bych nenapsal kritiku. To že mám Hondu neznamená, že nemá chyby. I pan Broža jezdí nějakým vozem (myslim Škoda Octavia 1,8T) a takže má také předpoklady k zaujatosti, ne?! Takhle to přeci nejde brát ... každý z nás má svého oblíbence, takže každý by mohl být zaujatý.

Jinak já jezdím Hondou CRX Targa 1,6ESi 92kW, motor je vzhledem k váze vozu (1150kg) slabý, optimum by bylo 1,6VTi (118kW). Karosérie je málo tuhá, dost se kroutí a na "valše" vibruje. Mezi plusy patří třeba velmi dobrá vyváženost vozu, oproti Civicu stejného stáří, skvělá převodovka a dojem z řízení. 

Niemand
21. dubna • 19:09

No to bych si dovolil nesouhlasit. Auto, ktere nema ani palubni pocitac...
Podvozek ma jiste vytecny, benzinove motory jsou take spicka, ale proste kazdemu sedi neco jineho. Vam Honda, jinemu Mercedes C, jinemu zase BMW 5 apod.

Vykriky jako: Přesvědčte mě o opaku, jasne dokazuji, ze jste zaujaty.

Libor Zezulka
21. dubna • 12:44

Zvlněné kotouče poznám a lepším vozem jsem jel. Na čelo si zatím neklepu, oba víme svoje, a proto se nebudeme rozčilovat.

JardaBar
21. dubna • 11:05

Ok. Je možné, že kotouče vyměnili, ale i tak, pokud se nepletu, mělo to najeto něco přes 20tis. km, kotouče by měly být jak nové :).

Teším se na Váš test. Mě na Accordu vadilo přílišné houpání karosérie, je to nepříjemný :) a moc lehké řízení s malou zpětnou vazbou.

Pipka
21. dubna • 10:55

O to přeci nejde ! Jak si máme z takovýchto testů odnést nějaký dojem, když to píšete takhle .... "Snažíme se chválou i kritikou šetřit tak, abychom sami nebyli kritizováni ". To je přeci o ničem

Čeho se bojíte ? Úbytku čtenářů ? Přeci nevadí, že tím vstoupíte do světa subjektivity, časem si zvykneme, že něčemu fandíte víc. Důležité je, že si přečteme skutečné dojmy .... ne jen nějaký vývar !

Petr Broža
21. dubna • 14:28

Snažíme se nekritizovat něco, co si kritiku nezaslouží a naopak, nechvílit něco, co si pochvalu nezaslouží. Testy jsou do jisté míry subjektivní, dané osobou řidiče, snažíme se zachovat maximální míru objektivity, aby to, co napíšu já, mohl napsat kdokoliv jiný.

Catia
20. dubna • 12:26

.... je zřejmě tohle auto, podle toho, co se tu píše. To se bojíte kritizovat, že by vám píště od Audi nic nepůjčili? Nebo se v autech prostě nevyznáte, teď jde o to, co je horší.  . Jistě A4 je opravdu dobré auto, ale do chvalozpěvů zde popsaných má docela daleko. Zrovna S-Line má soused, tak ho mám docela odzkoušené, občas si navzájem půjčujeme. Sedadla zdaleka nevedou tělo tak, jak by měly sportovní vést, ale možná má místní redaktor váhu k metráku. Rízení není nijak zvlášť přesné, asi jako u AR156, to BMW  a Honda mají lepší, stejně tak řazení. Interiér je docela stísněný, ovládání přetlačítkované. A jízdní vlastnosti? Velmi dobré, ale taky to není taková špička, jak se tu píše, je to prostě skoro stejné jako moje C, z něj taky nejsem moc odvázaný. Souhlasím jen s tím, že motor je fakt nic moc. Končí mi leasing, tak jsem ze zoufalství vyzkoušel všechno - S60 (mizerné řízení a nic moc jízdní vlastnosti), 9-3 (celkově katatstrofa), AR156 (až na převodovku a pozaz za volantem super, ale potřebuju s autem jezdit, ne ho vozit do servisu). Tak mi v hledáčku zbylo BMW 3 a Honda Accord, to jsou srovnatelná auta, ale bavor je vlastně už výběhový typ a mám strach z čekání na design nového, těžko bude stejně dokonalý. A mezi běžnou konfekci se mi nechce, Passat už dlouho přesluhuje, vectra děs (jako 9-3), avensis nejisté jízdní vlastnosti. ... Takže to bude Accord diesel Executive, to je vážně špičková záležitost. Sice nevím, proč nemá vyhřívání sedadel a palubní comp, ale můžu s tím žít. K tomu volant z toho sportovního civica R, teď s dealerem řešíme jen náhradní umístění tempomatu a ovládání rádia. Vážně je mi líto těch, kdo nepřekonají předsudky a hondu nevyzkoušejí. No to jsem se rozepsal.

xxx
21. dubna • 16:40

Skusal si aj Subaru Legacy?

Libor Zezulka
20. dubna • 16:14

Mám kritizovat jen proto, abych kritizoval, z podstaty? Ne děkuji. Kritizuji to, co si kritiku zaslouží. Říkejte si co chcete, je to tak.

Touareg
20. dubna • 19:28

To je jasné, že nemáte.
Někdy mám, ale pocit, že ve všech (btw pěkných) recenzích, testech, megatestech, supertestech, minitestech, etc, etc. nikdy nic nekritizujete. Není to i proto, že by Vám pak daná automobilka půjčovala auta méně/vůbec?

Petr Broža
20. dubna • 19:32

Některá kritka je subjektivní; co já pochválím, někdo zkritizuje a naopak. Snažíme se chválou i kritikou šetřit tak, abychom sami nebyli kritizováni

Niemand
20. dubna • 22:36

Jinak musim pochvalit video. Skutecne je tam vsechno. Doufam, ze pri nasedani do kufru jste se moc netriskl.

Apropo, mozna by stalo za to se pokusit to auto vice potrapit na prazdne plose. Vzit si kuzely a projet slalom. Take zpomaleni ze 100 km/h na 0 by bylo dobre natocit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Libor Zezulka
21. dubna • 10:51

Kužely už používáme. První video s kužely bude Ford Focus..

Petr Broža
20. dubna • 23:09

No, trochu to bolelo, ale nakonec jsem to netočil znovu. Jinak mám na disku ještě několik docela vtipných záběrů, které na videu nejsou; možná je dám do samostatného souboru.

Touareg
21. dubna • 8:10

No zhlédl jsem to video, a je velice pěkné. Určitě na web dejte i ty vtipné záběry!

Niemand
20. dubna • 22:03

To je prave spatne. Chce to vyprofilovanejsi nazor. Ostatne, zucastnil jsem se prednasky jednoho ze zakladatelu Cpressu a ten jasne rekl: kritizujete, priste bude problem. Nikdo v CR nema takovou silu jako treba Auto Bild, ktery muze temer vsechno a presto automobilky radi zapujci dalsi kousek.

Dam priklad, na DSFku si borec sedne do Saabu 9-3, udela ryhu do palubovky jako krava a oznami, plasty jsou sunt. Pri losim testu otocili na strechu Mini (ano to motokarove Mini). Mercedesu SL v jedne ze zatacek (projizdeli ji set sakra smykem) lehce oholili zadni naraznik. Na zaver testu BMW 5 klidne reknou, ze aktivni rizeni je smejd za velke penize, ze auto nesedi apod. Naposled docela protahli novou A6 a zrovna uneseni z ni nebyli.

Stejne jim automobilky pujci dalsi auta na testy. Je mi jasne, ze internetove medium nebude mit nikdy silu televize nebo tistenych medii, ale trosku kritiky by to vazne chtelo. Je jasne, ze ve srovnani A4 a Ford Focus neni co kritizovat, ale ve srovnani s BMW 3, Mercedes C, Lexus (ten maly, cislo nevim), Honda Acord aspol. jiste neni vsechno v Audi super. 

nalim
20. dubna • 13:44

Ty Catia, ja som spravil opacny skok - z Acco 2,3 2002 do 9-3 2,0t Vectora. Samozrejme, ze je to u Hondy generacny skok, ale aj tak ma vazne zaujima, co to je CELKOVE KATASTROFA? Podotykam, ze som riesil dilemu S60 vs. 9-3 a nechcel som nokoho z nemeckej trojky.

Catia
20. dubna • 14:14

Zdravim, tak zacneme u detailu - pominu interier, ktery je hodně "svý", mě nevyhovuje, ale to je subjektivní. Co musí vadit každému jsou rezonance přístrojové desky, už jsem psal, že jsou na ní navíc otřepy, to snad nemají ani korejci. Řízení je nepřímé a málo strmé, podvozek celkem nedotáčivý a vyladění pérování divné - spíše komfortní, ale rázy moc netlumí. Navíc se mi zdálo, že ta turba docela baští.  

Funcarver
20. dubna • 15:46

to je přesně ono - podvozek u Volva.. na sportovní jízdu takový vláčný, ale všechny rázy ti dá "pěkně sníst"..  



nalim
20. dubna • 14:46

Otrepy nemam, ale s tou rezonanciou mas pravdu - ide to niekde zo stredu palubky od info panelu Pri najblizsej prehliadke mi slubili, ze sa na to pozru. Inak je na 17" so znizenym podvozkom a tym padom mas pocit razov ako na motokare a s tym sa da tazko nieco robit. Mozno konkurencia ano... A k spotrebe: kedze vacsinou 160-180 dialnica, tak sa tym v zasade nezaoberam, iank by som isiel do 2,2d od Hirscha Iba ked ides vecer s prace 105-110 a pocuvas Milesa Davisa, vtedy je ta spotreba celkom prijemna...

Catia
20. dubna • 15:13

Hlavně že jsi jinak spokojeny, mnozi majitele luxusnejsich znacek jsou an tom hur. Znam i spokojene majitele Renaultu a spol., zalezi na tom, kdo je ochotny co akceptovat

Funcarver
20. dubna • 12:35

Pěkně jsi se vykecal. A teď něco ze života  Tohle bylo fakt dost průhledný.



ajatin
20. dubna • 13:09

To, že se někomu zdá Accord lepší než A4, apriori neznamená, že hned musí kecat. Ba ono to dokonce může být pravda.

Funcarver
20. dubna • 13:28

Ono nejde jen o to, co se komu zdá lepší, ale i o tom co tím vypovídá.. Pokud někodo z C-klasse přesedne do Accorda tak v očích většiny zchudl.. ztratí dojem. To je hlavní důvod, proč se z aut velké trojky neodchází... Mě teď firma dává pryč starou A4.  Audi je sice drahé, ale vedení odmítlo vzít cokoliv jiného než Audi, BMW,MB,Volvo a možná by se dal ukecat i Saab, právě  s poukazem na dojem u klientů... (dobře pro mě )



lexus.rx
20. dubna • 15:25

a to je přesně ono....pravě jsi potvrdil jake předsudky tu lide maji vůči autum. "kdysi dávno žili  děd i bába"........a od te doby je zažité že BMW,MB audi je to nejlespší co muže být, nidko už nezkouma jestli tomu tak opravdu je.......ba ani si nikdo nechce připustit že honda, toyota jsou možná lepší auta.....honda, toyota?????...ne řekněme raději Acura, Lexus.......jinak tenhle idiotskej zažitej konzervatismus a předsudky vůči autum jsou pouze u nás v evrope...koukněme jinam jake auta tam jezdí....Australie, USA, Japonsko, Čína atd......V USA se proda víc Lexusu než BMW,MB a Audi dohromady....otázkou je proč asi....a nikdo snad nepochybuje o tom že "amík" je obyčejnej rozmazlenej spratek kterej chce a musi mit co dobre auto...."dobre auto"=technicky vyspělé, HLAVNĚ SPOLEHLIVÉ, a velmi dobře jezdící........

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
20. dubna • 15:55

Srovnávání s USA nemám rád. Mají tam jiné předpoklady - prostorové, tak ceny pohoných hmot pro vyšší objemy. S jejich rychlostními limity bych si nebyl tak jistý, že jim jde tak moc o jízdní vlastnosti, spíše o komfort, z čehož pramení i výbava... Navíc evropská auta jsou v USA brána jako luxus a podle toho mají nasazenu cenu. Evropa má jinou tradici - jiná auta (méně komfotu, více sportovnosti). Možná je to tím, že v Evropě člověk nemusí překovávat takové vzdálenosti jako v USA....

Proti luxusním jap. zančkám hraje jedna věc - dostupnost. Kolik mají prodejních míst? Dokáže je servisovat každý servid mateřské značky?



ajatin
21. dubna • 21:22

Zdá se, že jim přicházejí na chut i třeba Angličané - viz článek o britské anketě na tomto webu. To už je nám blíže (i když pravda jezdí po druhé straně silnice). A myslím, že tu nižší hustotu servisní sítě řeší elegantně nižší poruchovostí.

Catia
20. dubna • 15:43

Je to tak, a bohužel jsou evropské automobilky zatraceně dobré v marketingu a reklamě

Catia
20. dubna • 14:03

Mě už naštěstí nikdo nic nenařizuje. Ale tvou pozici a handicap výběru chápu, jednomu ze známých se stalo něco podobného. Chtěl Lexus, ale nesměl jít pod A6 a ani ta nebyla v jeho pozici zrovna to pravé, nicméně si prosadil alespoň Allroad, protože na 8 je moc vysoký a nevejde se s hlavou. Už má třetí během dvou let a je dopálený jako málokdo. Firemní filozofie způsobuje, že prakticky jezdí stále ve všemožných náhradních vozech bez HF, bočních bagů a firmě dělá "dobré jméno" tím, že na jednání jezdí s kdečím. Ale image značky je poměrně relativní záležitost. Pro mnoho lidí Honda v současnosti nepředstavuje ten pravý způsob reprezentace, ale to se může změnit i během 2-3 let. Co bylo BMW začátkem 80. let a čím Audi ještě před 15?  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
20. dubna • 15:41

Já zas tak dopálený nejsem. Mě stará A4 1,8T quattro plně vyhovuje.. Jediný, co mě štve je, že trošku hrozí, že to teď bude MB..to bych byl fakt nasraný.. Jednoho už jsme měli a hrůůza. U nových to není o nic lepší. Zatím to ale spíš vypadá na A4, jen doufám, že nebude slabší než ta 1,8T a že to bude quattro. Jestli dostanu A4 2,5TDI quattro budu maximálně spokojený (3.0 benzín a víc to určitě nebude), možná jsem divný, ale měřím 178cm a o větší auto než je velikost střední třídy  nestojím.. aby mi kvůli firemní reprezentaci z auta čouhala jen hlava, na to nejsem zvědavý..



Catia
20. dubna • 16:04

320d, nebo 330d by byla ma volba na tvem miste

Funcarver
20. dubna • 18:43

Teď jsem jel s 320d - zadokolka mi prostě nedělá dobře. Jak jsem psal jinde - BMW se mi moc líbí, dost bych ho chtěl, ale jen když v něm nejedu. Sednu za volant - pořád super, přešel bych od Audi. Rozjedu se, první zatáčka. Já chci zpátky Audiiii  Asi tak. Každý jsme jiný, BMW   mi v reálu nesedlo... Ale je možný, že šéfstvo se podívá na cenu 320d a půjdu se klouzat se zadokolkou, sedla, nesedla



Petr Broža
20. dubna • 19:33

Mně naopak zadokolka sedla jako ulitá. Už jen proto se těším na 330d, které půjčuji za 14 dní

Funcarver
21. dubna • 2:47

To nepopírám. Spousta lidí je se zadokolkou spokojeno. Je ale skupina lidí (a jak to pozoruji, postupně se zvětšuje), pro kterou je zadní náhon velkým mínusem. Nejsem motoristický novinář, nesnažím se o objektivní pohled, píšu subjektivní zkušenost. Sám víte, že do zadokolek si vždycky rád rýpnu. Možná jsem jen špatný řidič a neumím s nimi jezdit, ale nerad bych to řešil tím, že mě někdo posadí do něčeho v čem se mi špatně jezdí. Otázkou je i proč bych se vůbec já měl přizpůsobovat autu, když u konkurence se přizpůsobovat nemusím. Pokud si pamatuju BMW 530 testoval také p. Zezulka a pokud budu vycházet s recenzí řekl bych, že se mu tahle Audina líbila  víc.



Petr Broža
21. dubna • 14:36

Zadokolka je špičková na "hraní" na suchu, tam na ní nedám dopustit; jakmile ale přijde zima, je to problém. Několikrát se mi s BMW stalo, že mi při přidání plynu začala jezdit záď ze strany na strany a ESP blikalo jako šílené. Ono to chce zcela změnit jízdní návyky, zvyknout si na přirozenou přetáčivost a naučit se jí využívat. Pokud bych si ale měl vybrat quattro a zadokolku, beru quattro, je bezpečnější.

méďa
20. dubna • 14:09

Zajímalo by mě, proč je dopálený? Pokud má třetí během dvou let, proč do toho šel znovu? Ale nějak se mi to nezdá, průměrná životnost vozu 8 měsíců.

Catia
20. dubna • 15:10

Ne životnost, reklamace vedoucí k výměnám vozů

méďa
20. dubna • 16:36

Jistě, ale pokud dojde k takovým závadám, že je nutné měnit vůz, tak to jistě můžu nazvat jako životnost. Ale nedostal jsem odpověď. Žárovky to zřejmě nebyly?

Catia
20. dubna • 12:44

To ano, nějak jsem psal a psal a pak jsem se divil, kolik toho nakonec bylo . Ale neviím, co mělo být průhledné?

Funcarver
20. dubna • 13:07

Můžu se plést ale první příspěvek mi připadal jako od Hondaře, co si přihřívá polívčičku... Jít z C-klasse do Accorda?? Navíc všechny ty auta jsou hodně odlišná... Lidé,co se pohybují v třídě A4,BMW 3, MB c-klasse jsou ještě ochotni zkousnout S60 a 9-3, ale o 156, Vectře, Accordovi,Avensis nikdo ani neuvažuje. Je to sice generalizující, ale patřil bys tak do 0,5% lidí, kteří jsou ochotni takový sešup udělat.



Catia
20. dubna • 13:44

Asi jsi můj elaborát nečetl moc důkladně - psal jsem, že je mi líto těch, kdo se neumí oprostit od toho co "se nosí". Znám spousty lidí, kteří si kupují passat jen proto, že mají pocit, že to patří k jejich postavení středního managementu - a prostě nevybírají, a když, tak jen z toho, které tdi to bude. Ani by mě nenapadlo uvažovat o Vectře a passatu, ale auta mám rád, protože v nich strávím fakt hodně času, tak když mě zvou na testování, jdu. Ale jinak máš pravdu, že ta všechna auta jsou hodně odlišná, C-Class jsem bohužel muset odebrat povinně a spokojený nejsem, i kvůli častým návštěvám servis, zajímají mě spíš ta sportovnější auta. Nevím, proč si myslíš, že je klientela německé trojky ochotná zkousnout i 9-3 a S60. Nemáš asi ani představu, jak špatný je třeba právě Saab. To, že se ho Amíci snaží protlačit do téhle kategorie ještě neznamená, že tam patří a že ho tak zákazníci berou. Třeba i "volkswagen" Mondeo je nesrovnatelně lepší ve všech směrech, u něj si třeba nikdo nedovolí pustit z továrny přístrojovou desku s otřepy.  A na druhou stranu, Avensis je téměř tak pohodlný, jako Céčko, i když na úkor jízdy.  Honda má lepší zvuk než si asi myslíš, ČR je ale v tomhle ohledu tak trochu ve stínu Německa. Auta jsou prostě čím dál lepší, rozdíly se smazávají. Ale jak tak o tom přemýšlím, asi jsem opravdu momentálně Hondař, který si přihřívá polívčičku. Ale to neznamená, že jím budu i za další tři roky, i když mám nyní pocit, že to není tak úplně vyloučené. Je něco špatného na tom pochválit auto, o kterém spousta lidí ani neví, natož aby ho dokázalo docenit? Je fajn, že je velmi bezpečné, má ESP, které ale snad mimo zimy ani nepotřebuje, výbava mi vyhovuje, tdi motor přišel v pravý čas, a je naprostá špička v kategorii. Mimochodem, právě jsem dočetl na tom Hondaclubu ten srovnávací test a moje dojmy jsou stejné, i když jsem možnost tak přímého srovnání neměl. Ale snížený podvozek a 17" kola budou asi také, i když už to s nimi trochu drncá, A4 se mi zdá lépe vyladěná, pérování je tuhé a přitom dobře tlumí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
20. dubna • 15:33

Máš pravdu. Dnes se opravdu špatná auta nedělají. Vím, že Honda je hodně chválená na motoristických serverech,ale u ostatních lidí bych pochyboval. Mondeo je super auto, za super cenu, pokud člověk nepotřebuje/nechce něco víc extra, je to asi nejracionálnější volba. (Japonce nechávám stranou. Jel jsem s nimi víceméně jen, když jsem si kupoval auto pro osobní potřebu a nenadchli, čímž ve mě podpořili skeptický pohled na ně. Zřejmě jsem typový zákazník koncernu VW... ať už je to špatně nebo dobře. V novém Accordu jsem nejel,ani nemíním ani trochu se mi nelíbí, což je ovšem čistě můj problém.). NOvá A4 mě ale uchvátila (už při jejím přestavení jsem jel s 2,5TDI 180k quattro  a od té doby mě drží, snad se teď podaří prosadit)..mám k tomu autu pouze minimální výhrady (víceméně stejné jako autor článku). Podvozek, pevný, drží, tvrdší, ale nerovnosti příliš cítit nejsou. Minulý týden jsem v rozmezí 20ti minut jel s A4 1,9TDI a Volvem S80 2,4 .. sám tomu nechci věřit, ale A4 byla o 2 třídy lepší než to Volvo, hlavně podvozkově.



asimov
20. dubna • 11:15

Včera jsem na www.hondaclub.cz našel malou srovnávačku této A4 s Accordem 2.4. Autor tvrdí, že ta předokolka projede zatáčku rychleji než 4x4 od Audi. Mohl by to posoudit někdo nezaujatej? Hondařům nevěřím, podle mě si přihřívají polívčičku....

JardaBar
21. dubna • 10:22

Tak to ses nás dotknul !! Fakt, prostě to sedí špatně! Ale jak chceš, veř tady chlapcům ...

asimov
21. dubna • 16:59

Nevěřím a nevěřím, znám celej H-FANS, tak vím, ne?  Ale na A4 už jsem mezitím slyšel pár kritik, tak asi na tom něco je.

JardaBar
22. dubna • 13:42

Už se bojim cokoliv napsat .

asimov
23. dubna • 10:26

Jen piš, cvičí to prsty

dmx
20. dubna • 18:10

je to uplne realne, pri zatacke vela zavisi od nastavenia a koncepcie podvozku - a v tom je Accord spicka, povedal by som ze lepsi ako A4. Niekde som cital porovnavanie rychlosti a casu v zatackach M3 vs. S4 - robilo sa to na mokru aj na suchu a vzdy vyhralo M3 aj ked je to zadokolka a S4 quattro...

Petr Broža
21. dubna • 15:36

Zadokolka má v zatáčkách lepší jízdní vlastnosti než čtyřkolka i předokolka, to ostatně potvrdí každý, kdo to zkusil. Nicméně za mokra a na sněhu bych více věřil quattru...

méďa
21. dubna • 15:58

Jel jsem se známým, který střídá zásadně 4kolky všech značek, teď má BMW 330xd. Mezi Vyškovem a Kroměříží s náma začal závodit BMW 330ic, na rovince nám ujížděl, ale v zatáčkách neměl šanci. Je pravda, že ten známý to umí. Mimochodem bylo sucho.

King
21. dubna • 16:07

Tak to to neuměl ten druhý

Funcarver
20. dubna • 13:19

Mě ten článek nejde načíst. Ale řekl bych tolik, že s 4x4 se musí umět jezdit, je to jiné než předokolka. Díky větší mrtvosti 4x4 i tam, kde předokolka u



ž začíná naznačovat limit se člověk podvědomě bojí, jestli je všechno OK, navíc zvládnout utrženou 4x4 umí jen málokdo.. to všechno spolu s cekově mrtvějším podvozkem 4x4 způsobí, že člověk si s ní tolik nehraje.. 4x4 umí být rychlejší - pokud to umí řidič... A pak je tam vždy otázka pneu..

Navíc si představte situaci, kdy i na suchu je u krajnice vrstva písku- vezmete zatáčku víc ze široka a zatímco u 4x4 zbývající 3 kola auto na silnici udrží, hádejte jak to skončí u předokolky, když vnější poháněné kolo na tom písku uklouzne ;) (kamarád takto zrušil vectru)

méďa
20. dubna • 13:52

Máš pravdu, na čtyřkolku si musí člověk zvyknout a změnit styl. Když jsem přešel z předního na 4kolku, hned první rychlejši průjezd zatáčkou jsem se divil. Po pár tisících kilometrech nedám na čtyři kola dopustit.

Jinak v autotipu srovnávali jizdní vlastnosti 4kolek a dvoukolek, vždy od jedné značky mezi sebou, na suchu výsledky cca. stejné-spíš ve prospěch dvoukolek, mokro a sních jasně pro 4kolky.

ajatin
20. dubna • 13:05

Tak jsem si opravdu pěkně početl. Ten srovnávací test opravdu něco vypoví. A i když na klubových stránkách Hondy, působil na mne opravdu nezaujatě. Max.výkon, točák, převody. To jsou jen čísla, i když někdy zajímavá, ale praxe může být jiná. Dočíst se o reálných pocitech z testu a ještě k tomu srovnávacího, to je jiná. Díky za odkaz.

Qwerty
20. dubna • 11:52

Týýýý jo! To je važně špičovej webík . A zajímavé počtení, díky za link... Tohle může posoudit jen ten, kdo to měl možnost v reálném čase srovnat. A to asi měli. Také jsem zjistil, že BMW 3x s pohonem 4x4 jede zatáčkou hůř, než trojková zadokolka, je totiž nedotáčivá... Myslím, že mnohem víc než na způsobu pohonu záleží na zavěšení samotném. Před časem jsem měl šanci zkusit právě Accorda 2.0 a BMW3 2,0. Když pominu, že byly obě auta skoro stejně rychlé, a to má BMW motor 2,2 l a o 10 kW větší výkon (holt šestiválce se tak dobře nevytáčejí), v zatáčkách se chovaly úplně stejně, ten accord byl dokonce míň nedotáčivý, než zadokolka BMW! To auto se fakt povedlo, škoda že končí nabídka motorem 2,4 l. Od audi jsem zkoušel jen novou A3 a ta mě taky moc jízdně nepřesvědčila, tak je ta honda možná fakt i lepší než quattro. Něco jiného by asi bylo na morku a v zimě, alen a suchu nemusí být 4x4 lepší.  

Mulder
20. dubna • 11:04

Predpokladam ze v dynamickem zrychleni 60–100 km/h ma byt 3,4,5. Nebo snad chybi trojka vubec ?

Petr Broža
21. dubna • 15:46

Skutečně je to dvojka; je tam spíše pro zajímavost. Pružné zrychlení měříme na předp. st. u 60-100 km/h, na poslední u 80-120 km/h. U šestikvaltu přidáváme rovněž čtyřku u prvního měření, a pětku u druhého.

clk
20. dubna • 9:39

Cena vozu bez zvláštní výbavy : 1 195 700 Kč...

BMW 330i Touring zacina na 1 225 700....sice quattro je quattro, ale...sestivalec od BMW se 170 kW ....BMW rulezz !

Kubas
20. dubna • 10:49

Alfa 156 SW 2,5V6 141kW začíná na 980 000,- Já bych neváhal ani chvilku.

Tomáš Votruba
21. dubna • 12:26

Pokud chcete trávit většinu času v servisu, tak prosím... Alfa se taky nemůže měřit v Audi co do otázky praktičnosti.

Luk
21. dubna • 14:00

Mel jsem Alfu 156 2,4JTD 3 roky a na kvalitu nemuzu rict jedine krive slovo! Samozrejme jsou to Italove, takze obcas nekde neco vrzlo, ale v servisu kvuli nejakym vaznym komplikacim jsem nebyl nikdy! Samozrejme ze vozy od Alfy nejsou tak prakticke jako nemecke vozy, ale musite se zamyslet kdo si Alfy a jim podobne kupuje! Jsou to individualiste, kteri hledi vice na styl, nez prakticnost! Za Audi A4 se neotoci tolik lidi jako za Alfou! Kdyz jsem ji prodaval, mela najezdeno pres 220 000 Km a byla ve vybornem stavu, takze bych Vam (pri vsi ucte) doporucoval spise nez nejake mylne a vzite nazory napred si dany vuz treba vyzkouset a az pote hodnotit!

Nyni mam pres rok Audi Allroad quattro. Dycha z ni skutecne nemecka preciznost a robustnost, z vozu Audi je jedna z nejstylovejsich, ale co si budeme povidat - tech emoci je opravdu podstatne mene!

GTV
22. dubna • 15:33

Tak tak, to auto má duší i srdce ... tohle je věc, která němecným vozům chybí. Preciznost jim neberu, jsou to perfektní auta, ale to srdce .... :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
14. března • 13:34

Já bych zase neměl to srdce strkat prachu do servisu u Alfy :)

Dusan
20. dubna • 8:35

Ta A4 ma o dvacet koni vetsi vykon nez moje auto, stejnou hmotnost a pritom o deset kilometru mensi maximalku a stejnou 0-100. To by mne zajimalo kde udelali soudruzi z NDR chybu. Ze by ta aerodynamika nebyla tak uplne aerodynamicka?

Petr
20. dubna • 8:43

Quattro zhoršuje dynamické parametry a výrazně zvyšuje spotřebu, tak se není čemu divit. Vždyť auto píše, že se mu subjektivě zdála živější o dost slabší Octavia 1.8T (lehká předokolka).

Focus
20. dubna • 9:01

Quattro zvyšuje spotřebu jen mírne, ne výrazně. Bezpečnost za to stojí. Dynamické parametry jsou o něco málo horší (to máte pravdu), ale například na mokrém, či jinak kluzkém povrchu pohon 4x4 bude s přehledem vítězit. Navíc s pohonem 4 kol ujedete vždy jednokolce v zatáčkách.

GTV
22. dubna • 15:19

Všechno je to hodně o uměni ridice, ne jen o elektronice v autech. V zatacce se daleko vic predvidatelne dle meho chova zadokolka, ctyrkolka je strasne neutralni, teda alespon co se audi tyce. Mam rad audi, moc je mam rad, ale vsichni spolehaji na to jak je 4x4 vytahne z prusvihu a vsechno za ne vyresi, ale neni to tak. dobry ridic v zadokolce pokazde a jakekoli situaci pojede lepe, nez vcelku zkuseny ridic v 4x4. A kdyz jde o sport, auto si nekupuju protoze me ctyrkolka vytahne z prusvihu, ale pro to ze se mi s ni lepe jede. Kdyz se mi lepe jede se zadokolkou nevidim v tom problem

Niemand
20. dubna • 21:42

Souhlasim. S kolegou jsem delal test. Audi A4 sedan 4*4 1.8 turbo 110 kW vs Skoda Octavia combi 1.8 turbo 110 kW.

Spotreba jednoznacne na strane Skody.

Zrychleni, pruznost a maximalni rychlost na suche dalnici jednoznacne na strane Skody (kupodivu). Slusi se doplnit, ze kolega vazi o cca 10 kg vice nez ja a mel o 1/3 vice paliva v nadrzi. Jinak palivo bylo shodne, natural 95 od OMV. Pneu byly rozdilne, Octavia mela Continental, Audi tusim Michelin.

Zrychleni na piscitem povrchu, vlhke vozovce jednoznacne Audi.

Testovali jsme i v zime. Audi melo lepsi pneumatiky, ovsem naskok v zatackach a pri akceleraci na zasnezene (neosetrene) vozovce byl uplne nekde jinde, nez jen v lepsich gumach.

Na suchem kvalitnim povrchu nebyl naskok nikterak dramaticky. Prakticky jsem s Octavii byl neustale v zavesu, to malo co jsem ztratil v zatackach jsem dohnal na rovinkach. Na predjeti jsem nemel (oba motory jely temer shodne), ale ani Audi mi neujelo. Samozrejme je to mozne pricist tomu, ze jsem bud ja lepsi ridic nez kolega, nebo mel momentalne slabsi chvilku.

Tomáš Votruba
21. dubna • 12:24

Nenapadlo vás, že Audi A4 Quattro bude mít výrazně větší hmotnost než Octavia (byť Combi)? Rozdíl je taky v použitých pneumatikách, tedy hlavně rozměru. Rozpohybovat auto na kolech rozměru 15 bude vždy delší než na 16. Tohle všechno je potřeba brát v úvahu, quattro má vždycky horší zrychlení než "předokolka".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niemand
21. dubna • 19:01

No a tim jste mi chtel oponovat, nebo co? Nevim, jaky ma smyl Vas prispevek.

Skoda Octavia - 1420 kg (muj vuz byl vabaven jeste priplatkovym paketem pro spatne cesty)
Audi sedan - 1455 kg

...dle webu vyrobcu, rozdil je tedy 35 kg. To si myslim ze neni tak moc, pripoctu jeste tech 10 kg co ma kolega navic + tu nadrz, rekneme ze byl tezsi o 50 kg.
Kola mel jako ja, tedy rozmer 15. Pneu mel jine, nicmene v obou pripadech lepsi.

Petr Broža
21. dubna • 21:55

Podle mne je problém v quattru - to automaticky snižuje dynamiku vozu. Jezdil jsem krátce v testované A4, ale po přesednutí do obyčejné Octavie 1.8T jsem měl pocit, že auto zkrátka jede lépe; i pružnost má lepší: 60-100 km/h na dvojku udělala moje Octavia za rovné 4s, testovaná A4 za 4,2 s; rozdíl nepatrný, ale je tu.

Niemand
21. dubna • 23:14

To vypada, jako bychom meli rozdilny nazor, ale zjevne se shodujeme. Muj puvodni prispevek bylo konstatovani, nikoli tema na diskuzi.

Funcarver
20. dubna • 9:12

Quattro - stálý pohom všach 4 kol - zvyšuje spotřebu o 1l/100km. Co se týče subjektivně vnímané dynamiky - může za to taky quattro. U quattra se totiž neprojevuje to, co u předokolky, že se zátahem odlehčí předek a zadní náprava je doslova váčena - auto "vlaje" za předními koly. U zadokolek je člověk zase zadní nápravou tlačen (přední náprava je jakoby přetláčena). U quattra zabírají obě nápravy stejně a proto člověk vnímá jen skutečné zrychlení, ne "přetláčení" jedné z náprav druhou. Pocitově je podvozek quattra mrtvější než podvozky aut s jednou poháněnou nápravou.



Tom
20. dubna • 10:16

Je to tak u Torsenu. VW ma "lacinou" nahradu 4x4 s Haldaxem, ale to je jenom mezinapravova spojka, ktera se zapina v pripade nouze, ale na druhou stranu by mela neco malo usetrit na palivu vzhledem k Torsenu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
20. dubna • 11:36

Passat má Torsen. Auta níže od VW mají Haldex.

clk
20. dubna • 12:41

jak ktery Passat ma Torsen...

Funcarver
20. dubna • 12:56

http://www.volkswagen.cz/page.php?chapter=technika&show=4motion-1-3 podle tohodle všechny.. jinou verzi 4motionu pro Passaty tam nevidím. Máte jiné (podložené) informace?



Karel
20. dubna • 14:05

Nemám. Zatím vždy když jsem viděl Passata jako 4kolku, tak měl Thorsen. Nikde jsem zmínku o Haldexu ve spojení s Passatem nečetl.

peter
20. dubna • 20:00

V6-thorsen

stvorvalce-haldex

Hufnágl
20. dubna • 16:58

Jistě, že Passat má jen torsen. Je to jednoduché. Motory napříč mají haldex, podélně uložené pak torsen.

Turbo
20. dubna • 17:20

A 1,9TDI 4motion?

Petrxyz
20. dubna • 20:52

Haldex, 1,9 TDI 4 motion má kolega a skutečně se zapíná zadek pouze při prokluzu předku.

Leonardo Cupranek
20. dubna • 8:40

Quattro samozrejme maximalku snizuje, spotrebu naopak zvysuje. Naopak by mohlo zlepsit akceleraci z 0 na 100.

ACE
20. dubna • 9:33

Na suchu snad ani ne, 140kW přeci jen není zas takový extrém, ale ta kontrola na téměř každém povrchu za to stojí. 

Johny
20. dubna • 7:41

To, že je to kombajn, to auto opticky a pocitově pohřbí (aspoň podle mě). Sedan (limuzína) vypadá podstatně líp.

toby
20. dubna • 1:56

Predjel Vas ten ridice v te s120 nebo ne? Nejak na to nemuzeme s kolegy v praci prijit.. Dekuji za odpoved.

Libor Zezulka
20. dubna • 10:51

Byl to docela prudký kopec, 120 mě začala předjíždět před horizontem s dlouhou pravotočivou zatáčkou a předjela. Řidič měl očividně velikou radost. V dalším prudkém, ale táhlém kopci ve mně přece jen zvítězil závodník, vyhnal jsem motor do otáček a 120 si "doslova vychutnal". Když to kolega v bílé 120 viděl, raději souboj vzdal. Posléze jsem zjistil, že škodovku řídil mladý soused, který dostal před asi 4 měsíci řidičák. Když jsem ho potkal, pořádně jsem mu vynadal, ale nemyslím, že by to pomohlo..Doslova před pár dny se v kopci, kde mě 120 předjížděla stala ošklivá nehoda, když mladý řidič (4 dny řidičák) přecenil své schopnosti, v Toyotě Yaris vjel do zatáčky pod plynem (asi v 90 km/h), najel na neodklizený posypový materiál, zpanikařil a narazil ve stejné rychlosti do stromu. Všichni přežili, ale neobešlo se to bez vážnějších zranění. Jak to dopadne, když narazí Yaris v 80 - 90 km/h do stromu se můžete podívat na stránkách zlínských hasičů.   

King
21. dubna • 12:02

Brrr, předpokládám, že jsi ani na okamžik neuvažoval o tom, že bys vozu, který vykonává předjíždějící manévr, nechtěl přidat plyn? I kdyby předjížděl Velorex Enzo, tak si přece Enzo nemůže dovolit akceleraci? Na silnicích vídám prasárny všeho druhu, prominu myšky, předjíždění na plné když je vidět idalší věci, které občas udělám taky, ale závodit s autem, které se mě snaží předjet, ze to bych vytahoval zpoza volantu a pálil řidičáky.   Pominu to, že má někdo za volantem A4 quattro 1.8T radost z předjetí Š120.... Celkem by mě zajímal tvůj věk a zkušenosti s auty.

Zbůďa
20. dubna • 15:13

 Pytle jsou bouchlý, takže to bylo víc než pade, ale ne o moc. V 90 by to auto vypadalo docela jinak. Pozor na odhadování rychlosti, oči na to nejsou moc spolehlivý nástroj.

Focus
20. dubna • 20:20

No jistě, dovolím si tvrdit že Yaris ( i přesto že je velmi pevný) narazil do stromu max. v 60-ti km rychlosti, spíše to bylo někde kolem 45 km/h. Při 90-tce by vypadal jako hromada šrotu. Určite by došlo i k deformaci min. A sloupku a pasažéři by měli malou šanci na přežití. 90km/h mohli skutečně jet když začali mít problémy...

Turbo
20. dubna • 17:11

Jak si prisel na ten limit 50 u bagu?

Libor Zezulka
20. dubna • 16:09

Posádka tvrdí, že se náraz odehrál v 80 - 90 km/h (spíše 90 km/h).

Jirka
20. dubna • 14:30

Proboha, přemýšlejte trochu! Náraz při 90km/h?!? To asi těžko,že.

Funcarver
20. dubna • 1:50

Pletu se nebo byl autor článku z auta téměř nadšený (dle toho jak je článek napsán)??

Nemůžu než souhlasit. Audi jsou vozy pro řidiče. Quattro v kombinaci s turbomotorem  - to si prostě žádá, aby si člověk užil.



Doporučujeme

Články odjinud