Audi A4 Avant quattro: zdivočelé kombi (megatest)

Jestliže toužíte po automobilu s vynikajícími jízdními vlastnostmi, kvalitním interiérem a ještě objemným zavazadlovým prostorem, vyzkoušejte Audi A4 Avant s pohonem všech kol quattro, sportovním podvozkem a motorem 1.8T (140 kW/190 k).
Audi A4 Avant quattro: zdivočelé kombi (megatest)
Seznam kapitol
  1. Adrenalinové kombi, nenápadná dračice, vzhled, provokace?
  2. Sportovní interiér, palubní deska, materiály, ovládací prvky
  3. Vnitřní prostor, zavazadelník, odkládací plochy, sedadla
  4. Bose sound system, přednes, prostor v interiéru
  5. Motor, charakteristika, parametry, pružnost, převody, spotřeba
  6. Pohon quattro, jízdní vlastnosti, brzdy, řazení, posilovač řízení
  7. Parametry testovaného modelu, výbava Audi A4 Avant
  8. Kompletní fotogalerie (všechny snímky pohromadě)

Kdo zastává názor, že kombi nemůže vyrážet jízdními vlastnostmi dech, šeredně se mýlí. Kategorie „kombíků“ dávno neslouží výhradně přepravě ratolestí a tchýně, přepravě stavebního materiálu nebo pomůcek živnostníků. Některá dnešní kombi ohromují více sportovními ambicemi včetně vnějšího vzhledu, motoru a podvozku než obrovským zavazadlovým prostorem, v jehož světle zezelená nesmrtelná 1203 závistí. Testovaná A4 Avant skupinu adrenalinových kombi spoluvytváří. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Xenonové světlomety a dynamická příď mají schopnost vyhánět řidiče z levého
pruhu na dálnici


Tip: Stáhněte si sedm a půl minutové video jízdy s A4, statickými záběry a dalšími akcemi. K dispozici je rovněž desítka plakátů.

Charakter modelu vyplývá z historických kořenů automobilky a jejího postavení v rámci koncernu Volkswagen. Zatímco spojená véčka oznamují, že stojíte tváří v tvář sic drahému, nicméně lidovému vozidlu, čtyři kruhy z Ingolstadtu vyvolávají silné emoce. Nálepka „Sport“ nemá pouze dekorativní účel, z některých audi sportovní naturel doslova čiší. Opravdové sportovní zážitky oznámí skutečná nálepka S-line reprezentující sportovní podvozek, hliníková devítipaprsková kola, sportovní sedadla atd.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
..někdo nepozná, že ji zkrášluje sportovní paket, silný motor a pohon všech kol
 (a takových lidí mnoho není)

Působením sportovního paketu se Audi A4 Avant vyčlení z řady obyčejných – byť stylisticky povedených kombi – a doplní skupinu „přerostlých ďáblů“.  Očividně nižší podvozek, velká nablýskaná kola a řada dalších drobností dodávají A4 Avant nebývalý šmrnc a útočí na sportovně laděné konkurenty jako Alfa Romeo 156 Sportwagon.

Nenápadná dračice

Klasická německá škola čeká zájemce o A4 Avant. Léty prověřené a časem pozvolna modifikované linie nepřekvapí, všechny viditelné součásti z českých vozovek důvěrně známe. Místo šokujícího celku přitahuje A4 pozornost detaily a vyváženým vnějším designem. Přední mřížka chladiče setrvala v původní podobě, horní a spodní chromování zatím viditelně rozděluje lakovaný nárazník. Čas běží a nová mřížka chladiče na sebe nenechá dlouho čekat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Maska chladiče zatím setrvala v původní podobě. Nové modely od Audi dostaly
masku novou, jednodílnou a daleko výraznější --- Paket S line připomíná tento
nenápadný štítek na zadních dveřích

Již základní model nezkrášlený paketem S-line upoutá pozornost (ostatně i sedan) mírně zamračenými světlomety – nepochybně dynamickými, protáhlou, mírně zaoblenou přední kapotou s decentním prolisem, prudce stoupajícím čelním sklem, pozvolna klesající střechou a dynamickou zádí. A4 Avant vybavená sportovním paketem zaujme nižší výškou (sériově 1428 mm, se sportovním podvozkem 1408 mm), méně sportovní konkurence hodně přečnívá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Přední světlomety se trochu mračí, ale méně než světlomety A3 --- Příplatková
17palcová 9paprsková kola jsou součástí sportovního paketu

Reakce okolí na elegantně-sportovní kombi nejsou chladné, ani vřelé. Znalci poznají ve stříbrné krasavici pořádnou dračici, některé řidiče spojení 1.8T a quattro vytesané na víku zavazadlového prostoro doslova provokuje. Několikrát zmíněný paket S-line obsahující sportovní podvozek, hliníková devítipaprsková 17palcová kola s pneumatikami 235/45 přitahují zraky kolemjdoucích logicky více, než verze v základní výbavě. Vnější část paketu dokreslují doplňky v interiéru (o těch dále).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Adrenalinové kombi, nenápadná dračice, vzhled, provokace?
  2. Sportovní interiér, palubní deska, materiály, ovládací prvky
  3. Vnitřní prostor, zavazadelník, odkládací plochy, sedadla
  4. Bose sound system, přednes, prostor v interiéru
  5. Motor, charakteristika, parametry, pružnost, převody, spotřeba
  6. Pohon quattro, jízdní vlastnosti, brzdy, řazení, posilovač řízení
  7. Parametry testovaného modelu, výbava Audi A4 Avant
  8. Kompletní fotogalerie (všechny snímky pohromadě)

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků