Audi A4 Avant quattro: zdivočelé kombi (megatest)

Jestliže toužíte po automobilu s vynikajícími jízdními vlastnostmi, kvalitním interiérem a ještě objemným zavazadlovým prostorem, vyzkoušejte Audi A4 Avant s pohonem všech kol quattro, sportovním podvozkem a motorem 1.8T (140 kW/190 k).
Audi A4 Avant quattro: zdivočelé kombi (megatest)
Seznam kapitol
  1. Adrenalinové kombi, nenápadná dračice, vzhled, provokace?
  2. Sportovní interiér, palubní deska, materiály, ovládací prvky
  3. Vnitřní prostor, zavazadelník, odkládací plochy, sedadla
  4. Bose sound system, přednes, prostor v interiéru
  5. Motor, charakteristika, parametry, pružnost, převody, spotřeba
  6. Pohon quattro, jízdní vlastnosti, brzdy, řazení, posilovač řízení
  7. Parametry testovaného modelu, výbava Audi A4 Avant
  8. Kompletní fotogalerie (všechny snímky pohromadě)

Kdo zastává názor, že kombi nemůže vyrážet jízdními vlastnostmi dech, šeredně se mýlí. Kategorie „kombíků“ dávno neslouží výhradně přepravě ratolestí a tchýně, přepravě stavebního materiálu nebo pomůcek živnostníků. Některá dnešní kombi ohromují více sportovními ambicemi včetně vnějšího vzhledu, motoru a podvozku než obrovským zavazadlovým prostorem, v jehož světle zezelená nesmrtelná 1203 závistí. Testovaná A4 Avant skupinu adrenalinových kombi spoluvytváří. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Xenonové světlomety a dynamická příď mají schopnost vyhánět řidiče z levého
pruhu na dálnici


Tip: Stáhněte si sedm a půl minutové video jízdy s A4, statickými záběry a dalšími akcemi. K dispozici je rovněž desítka plakátů.

Charakter modelu vyplývá z historických kořenů automobilky a jejího postavení v rámci koncernu Volkswagen. Zatímco spojená véčka oznamují, že stojíte tváří v tvář sic drahému, nicméně lidovému vozidlu, čtyři kruhy z Ingolstadtu vyvolávají silné emoce. Nálepka „Sport“ nemá pouze dekorativní účel, z některých audi sportovní naturel doslova čiší. Opravdové sportovní zážitky oznámí skutečná nálepka S-line reprezentující sportovní podvozek, hliníková devítipaprsková kola, sportovní sedadla atd.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
..někdo nepozná, že ji zkrášluje sportovní paket, silný motor a pohon všech kol
 (a takových lidí mnoho není)

Působením sportovního paketu se Audi A4 Avant vyčlení z řady obyčejných – byť stylisticky povedených kombi – a doplní skupinu „přerostlých ďáblů“.  Očividně nižší podvozek, velká nablýskaná kola a řada dalších drobností dodávají A4 Avant nebývalý šmrnc a útočí na sportovně laděné konkurenty jako Alfa Romeo 156 Sportwagon.

Nenápadná dračice

Klasická německá škola čeká zájemce o A4 Avant. Léty prověřené a časem pozvolna modifikované linie nepřekvapí, všechny viditelné součásti z českých vozovek důvěrně známe. Místo šokujícího celku přitahuje A4 pozornost detaily a vyváženým vnějším designem. Přední mřížka chladiče setrvala v původní podobě, horní a spodní chromování zatím viditelně rozděluje lakovaný nárazník. Čas běží a nová mřížka chladiče na sebe nenechá dlouho čekat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Maska chladiče zatím setrvala v původní podobě. Nové modely od Audi dostaly
masku novou, jednodílnou a daleko výraznější --- Paket S line připomíná tento
nenápadný štítek na zadních dveřích

Již základní model nezkrášlený paketem S-line upoutá pozornost (ostatně i sedan) mírně zamračenými světlomety – nepochybně dynamickými, protáhlou, mírně zaoblenou přední kapotou s decentním prolisem, prudce stoupajícím čelním sklem, pozvolna klesající střechou a dynamickou zádí. A4 Avant vybavená sportovním paketem zaujme nižší výškou (sériově 1428 mm, se sportovním podvozkem 1408 mm), méně sportovní konkurence hodně přečnívá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Přední světlomety se trochu mračí, ale méně než světlomety A3 --- Příplatková
17palcová 9paprsková kola jsou součástí sportovního paketu

Reakce okolí na elegantně-sportovní kombi nejsou chladné, ani vřelé. Znalci poznají ve stříbrné krasavici pořádnou dračici, některé řidiče spojení 1.8T a quattro vytesané na víku zavazadlového prostoro doslova provokuje. Několikrát zmíněný paket S-line obsahující sportovní podvozek, hliníková devítipaprsková 17palcová kola s pneumatikami 235/45 přitahují zraky kolemjdoucích logicky více, než verze v základní výbavě. Vnější část paketu dokreslují doplňky v interiéru (o těch dále).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Adrenalinové kombi, nenápadná dračice, vzhled, provokace?
  2. Sportovní interiér, palubní deska, materiály, ovládací prvky
  3. Vnitřní prostor, zavazadelník, odkládací plochy, sedadla
  4. Bose sound system, přednes, prostor v interiéru
  5. Motor, charakteristika, parametry, pružnost, převody, spotřeba
  6. Pohon quattro, jízdní vlastnosti, brzdy, řazení, posilovač řízení
  7. Parametry testovaného modelu, výbava Audi A4 Avant
  8. Kompletní fotogalerie (všechny snímky pohromadě)
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků