Audi A4 Avant: Elegantní dynamika a přizpůsobivost

Když byla před nedávnem představena limuzína A4, dalo se předpokládat, že na sebe kombík nedá dlouho čekat
Audi A4 Avant: Elegantní dynamika a přizpůsobivost

Na Audi A4 vás nejvíce osloví originální a atraktivní vzhled. V designu A4 přibylo hran, což jí velmi prospělo. Od představení prvního sériového modelu s pohonem všech kol, Audi Quattro v roce 1980, má Audi drobný náskok v technickém řešení svých automobilů.

A4 Avant přináší takové technologie, jako je např. bezstupňová převodovka multitronic nebo vysoce sofistikované hliníkové závěsy kol. Vyspělé zážehové a vznětové TDI motory propůjčují novým modelům obdivuhodnou dynamiku a přitom si zachovávají typickou střídmost ve spotřebě paliva.

Z porovnání nastupujícího modelu Audi A4 Avant a předchozí verze, kterých se od zahájení výroby v roce 1996 prodalo přes 300 000, lze posoudit, jak velký krok směrem k vyšší kvalitě cestování nový model udělal. Nové Audi A4 Avant je dlouhé 4,54 m a jeho rozvor se zvětšil o 33 mm, což se odrazilo především ve velikosti prostoru na zadních sedadlech, kde mají pasažéři o 43 mm více místa pro kolena. Komfort cestování pozitivně ovlivňuje větší šířka nového vozu (1766 mm), díky čemuž mají pasažéři v oblasti ramen vpředu o 17 mm a vzadu dokonce o 29 mm více místa.

Vyrostl i zavazadlový prostor a to o 52 litrů. Nyní má 442 litrů. Po sklopení zadních sedadel nabídne A4 Avant objem 1288 l. Do tělesa rolovacího krytu zavazadlového prostoru je integrovaná i pružná ochranná síť, oddělující interiér vozu od prostoru pro náklad. Chytrým detailem je upevnění tělesa krytu k širšímu z opěradel zadních sedadel, se kterým se také v případě potřeby sklápí směrem dopředu a je jej tedy možné snadno vyjmout z vozu bočními dveřmi. Navíc pod podlahou je další úložný prostor o objemu 65 litrů. Na levé straně zavazadlového prostoru je umístněna síťka na drobnosti. Naproti nalezneme dvanáctivoltovou zásuvku použitelnou například pro autochladničku.

Pod kapotou nového Audi A4 Avant se ukrývají moderní zážehové motory a populární přeplňované vznětové agregáty TDI s přímým vstřikováním paliva do válců. Na základním stupínku výkonové škály zážehových motorů pro nové Audi A4 Avant stojí řadový čtyřválec o výkonu 130 ks. Druhým čtyřválcem je přeplňovaná osmnáctistovka 1.8 T o výkonu 150 ks. Vrcholem současné nabídky je nový vidlicový šestiválec o objemu 3.0 litru a výkonu 220 ks.

Fandy vznětových motorů TDI potěší nabídka čtyřválce o objemu 1.9 l o výkonu 130 ks, nebo vidlicové šestiválce TDI V6 o shodném objemu 2.5 l, naladěné na výkony 155 ks nebo 180 koňských sil.

Výkon motorů Audi A4 Avant se přenáší buď na přední nebo na všechna čtyři kola - k přenosu výkonu slouží manuální pěti- či šestistupňové převodovky.

Modely s pohonem všech kol quattro, jsou dostupné se samočinnou pětistupňovou převodovkou tiptronic, která pracuje buď v plně samočinném, nebo manuálním režimu. Většinu verzí je možné získat také s bezstupňovou samočinnou převodovkou multitronic.

Audi A4 Avant vyhovuje nejvyšším kriteriím i co se týká úrovně pasivní a aktivní bezpečnosti. Do standardní výbavy všech vozů patří např. elektronický stabilizační systém ESP nebo tzv. brzdový asistent. Všechny modely a verze mají také mj. dvojici čelních a předních bočních airbagů a průběžné hlavové airbagy systému SIDEGUARD - airbagy spolu s velmi tuhým skeletem vozu, který vytváří kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou buňku, zaručují v případě havárie maximální ochranu pasažérů.

Pečlivým výběrem nejkvalitnějších materiálů pro čalounění a palubní desku se nové Audi A4 Avant v interiéru plně vyrovná prestižním vozům nejvyšších kategorií. To samé platí i o kvalitě standardní výbavy, kterou lze navíc rozšířit o řadu prvků, jež z Audi A4 Avant udělají opravdový "vůz snů" - jde např. o vyspělé palubní informační systémy nebo další komfortní a funkční prvky do interiéru. Osobitost vnějšího vzhledu vozu lze zdůraznit výběrem z osmi různých kol o rozměrech až 7,5 x 17". Zákazníci mohou volit z celkem šestnácti laků.

Audi A4 Avant nové generace přijede do českých autosalonů Audi letos ve třetím čtvrtletí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků