Audi A4 Avant 3.0 V6 TDI: všeuměl (velký test)

Audi A4 Avant 3.0 V6 TDI: všeuměl (velký test)

Kapitoly článku:


Prostoru stále málo

A4 řidiče opravdu hýčká a nejsou to jen sedadla, která mu zaručeně vykouzlí úsměv na tváři. V testovaném voze to byla především výbava, která, jak poznáte v další kapitole, vyšroubovala cenu až do vod vozů vyšší střední třídy. Na pocitu z jízdy to ale bylo patřičně znát, na co jsem si ve voze vzpomenul, to jsem v něm našel. Velkou zásluhu na tom měl palubní systém Audi MMI, který v našem případě spojoval funkce rádia, televize a satelitní navigace. V nabídce automobilky není žádnou žhavou novinkou a důkladně jste si o něm mohli přečíst třeba v testu Audi A8. U á-čtyřky mu chybí pouze ovládání klimatizace, které zůstalo v rukou starého dobrého climatronicu, a jeho ovládání se ze středového tunelu přemístilo hned vedle displeje na středovou konzoli.

  
Špičková přední sportovní sedadla nemají chybu, mají bezvadný komfort, nastavitelnost i boční vedení.
  
Loketní opěrka je u audi klasicky nastavitelná pouze po ose otáčení, unitř skrývá malý odkladácí prostor a přípravu pro držák mobilního telefonu.

Ovládání pomocí otočného „knoflíku“ a čtyř tlačítek je vcelku intuitivní a dá se na něj rychle zvyknout. Ostatní tlačítka slouží pouze pro přepínání různých funkcí systému a ovládání hlasitosti. Všechny možnosti systému fungovaly na jedničku, včetně příjmu televizního signálu a ačkoli nejsem žádný fanda pořadů českých televizí, trochu mi bylo líto, že televizi nelze sledovat alespoň při pomalé jízdě, minimálně spolujezdec by to ocenil. Takto je obraz vidět jen když vůz stojí a řekněme si upřímně – sedět v autě na parkovišti a koukat na „bednu“, to asi využije málokdo.

  
Multifunkční displej na obrazovce vám řekne hodně, velký displej MMI ale ještě více --- Televize už i v autě? Kam ten svět spěje...
  
Mapa navigace je přehledná dostatečně podrobná --- Dopravní hlášení v ČR nepřijmete, v Rakousku ano --- Hlavní ovladač MMI dostanete rychle do ruky
  
Vyklápěcí držák na nápoje a malý odlkádací prostor --- Přihrádka před spolujezdcem skrývala CD měnič --- Výplně dveří by snesly větší kapsu na drobnosti

Jak je ovšem A4 Avant přívětivý k řidiči a spolujezdci, tak nevlídný je k cestujícím vzadu. Toto již konstatoval nejeden test poslední á-čtyřky a já bohužel musím zůstat u téhož tvrzení. Rozvor náprav 2 648 mm je na střední třídu prostě malý a ani Avant s tím nedokáže nic udělat. Dvoumetrový řidič se za sebe sice posadí, kolena má ale napresovaná na přední sedadla a hlavou se dotýká stropu. Pokud si dopředu sedne běžně vzrostlý člověk, dlouhán se již dozadu vměstná lépe, místo pro kolena a hlavu ale stačí jen tak tak. Navíc nepříliš šťastné pokrytí předních opěradel tvrdým plastem znemožňuje „zabořit“ si kolena alespoň trochu do předních sedaček a udělat si tak nějaké to místo navíc. Pohodlně se tak ve voze usadí pouze čtveřice lidí, kteří nemají více než 180 cm a to není dobré vysvědčení ani pro moderní kompakt. Toto bohužel vyřeší až nová generace vozu, na zmíněném rozvoru zkrátka zázraky dělat nelze.

  
Vzadu je místa hodně málo --- Díky plastovým výplním zadních stěn sedadel nebude kolenům zadním cestujícím příliš fajn --- Zadní loketní opěrka s lékárničkou
  
200 cm řidič se za sebe napresuje jen s velkým sebezapřením --- 180 cm cestující se za něj vejde vcelku bez probémů, pouze místa pro kolena není nazbyt
  
Běžně vzrostlí si za sebe sednou docela komfortně, 200 cm cestující se za malého řidiče již tak tak vejde

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud