Audi A4 a A6 jsou podle Američanů nejbezpečnější

Renomovaná americká instituce Institute for Highway Safety (IIHS – Institut dálniční bezpečnosti) udělila modelům Audi A4 a Audi A6 nejvyšší stupeň ocenění „Top Safety Pick”. Tím se Audi stává jediným německým výrobcem, který má mezi nejbezpečnějšími vozy dva modely.

Institut IIHS z pověření amerických pojišťoven pravidelně prověřuje bezpečnost všech typů silničních vozidel v nárazových testech. Naměřené hodnoty přitom mají mezi odborníky i potenciálními zákazníky vysoký kredit. Vynikající výsledky modelů Audi A4 i Audi A6 vycházejí z měření při čelním a bočním nárazu i při nárazu zezadu.

Nejnáročnějším nárazovým testem IIHS je simulace bočního nárazu. Při něm do boku vozidla narazí rychlostí 50 km/h pohyblivá bariéra, jejíž čelo je tvarováno podobně jako příď vozu typu SUV nebo pick-up. Po nárazu jsou vyhodnoceny nejen deformace konstrukce vozu, ale i kinematické a mechanické zatížení, jemuž je vystavena jeho posádka. Modely A4 a A6 dosáhly vynikajících výsledků díky tuhosti své konstrukce i účinku sériově montovaných zádržných systémů včetně bočních hlavových airbagů. 

Při nárazovém testu zezadu je vyhodnocováno i nebezpečí zranění krční páteře (hyperflexe krku). Modely A4 i A6 dosáhly v této disciplíně díky optimalizaci konstrukce sedadel a jejich dílů a zejména díky tvarování opěrek hlavy výrazně nejlepších výsledků. Na výborných výsledcích testů se podílel i pozitivní vliv elektronického stabilizačního systému ESP, který patří k sériové výbavě všech modelů Audi.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků