Audi A4 a A6 jsou podle Američanů nejbezpečnější

Renomovaná americká instituce Institute for Highway Safety (IIHS – Institut dálniční bezpečnosti) udělila modelům Audi A4 a Audi A6 nejvyšší stupeň ocenění „Top Safety Pick”. Tím se Audi stává jediným německým výrobcem, který má mezi nejbezpečnějšími vozy dva modely.

Institut IIHS z pověření amerických pojišťoven pravidelně prověřuje bezpečnost všech typů silničních vozidel v nárazových testech. Naměřené hodnoty přitom mají mezi odborníky i potenciálními zákazníky vysoký kredit. Vynikající výsledky modelů Audi A4 i Audi A6 vycházejí z měření při čelním a bočním nárazu i při nárazu zezadu.

Nejnáročnějším nárazovým testem IIHS je simulace bočního nárazu. Při něm do boku vozidla narazí rychlostí 50 km/h pohyblivá bariéra, jejíž čelo je tvarováno podobně jako příď vozu typu SUV nebo pick-up. Po nárazu jsou vyhodnoceny nejen deformace konstrukce vozu, ale i kinematické a mechanické zatížení, jemuž je vystavena jeho posádka. Modely A4 a A6 dosáhly vynikajících výsledků díky tuhosti své konstrukce i účinku sériově montovaných zádržných systémů včetně bočních hlavových airbagů. 

Při nárazovém testu zezadu je vyhodnocováno i nebezpečí zranění krční páteře (hyperflexe krku). Modely A4 i A6 dosáhly v této disciplíně díky optimalizaci konstrukce sedadel a jejich dílů a zejména díky tvarování opěrek hlavy výrazně nejlepších výsledků. Na výborných výsledcích testů se podílel i pozitivní vliv elektronického stabilizačního systému ESP, který patří k sériové výbavě všech modelů Audi.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků