Audi A4 a A6 jsou podle Američanů nejbezpečnější

Renomovaná americká instituce Institute for Highway Safety (IIHS – Institut dálniční bezpečnosti) udělila modelům Audi A4 a Audi A6 nejvyšší stupeň ocenění „Top Safety Pick”. Tím se Audi stává jediným německým výrobcem, který má mezi nejbezpečnějšími vozy dva modely.

Institut IIHS z pověření amerických pojišťoven pravidelně prověřuje bezpečnost všech typů silničních vozidel v nárazových testech. Naměřené hodnoty přitom mají mezi odborníky i potenciálními zákazníky vysoký kredit. Vynikající výsledky modelů Audi A4 i Audi A6 vycházejí z měření při čelním a bočním nárazu i při nárazu zezadu.

Nejnáročnějším nárazovým testem IIHS je simulace bočního nárazu. Při něm do boku vozidla narazí rychlostí 50 km/h pohyblivá bariéra, jejíž čelo je tvarováno podobně jako příď vozu typu SUV nebo pick-up. Po nárazu jsou vyhodnoceny nejen deformace konstrukce vozu, ale i kinematické a mechanické zatížení, jemuž je vystavena jeho posádka. Modely A4 a A6 dosáhly vynikajících výsledků díky tuhosti své konstrukce i účinku sériově montovaných zádržných systémů včetně bočních hlavových airbagů. 

Při nárazovém testu zezadu je vyhodnocováno i nebezpečí zranění krční páteře (hyperflexe krku). Modely A4 i A6 dosáhly v této disciplíně díky optimalizaci konstrukce sedadel a jejich dílů a zejména díky tvarování opěrek hlavy výrazně nejlepších výsledků. Na výborných výsledcích testů se podílel i pozitivní vliv elektronického stabilizačního systému ESP, který patří k sériové výbavě všech modelů Audi.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků