Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Modelová řada A4 podstoupila lehké vylepšení už minulý rok. Tentokrát ale Audi rozsáhleji modernizuje i technickou stránku věci.

Modernizace se týká celé modelové řady A4 včetně kombíku Avant, jeho zvýšené a odolnější varianty Allroad a rovněž výkonnějších verzí S4 a S4 Avant. Co se týče designu, modely dostávají přepracovanou masku chladiče, nárazníky, grafiku osvětlení, přičemž standardně nyní A4 dostává LED přední světlomety. Adaptivní Matrix LED technologie je za příplatek.

Kromě klasických výbavových linií je stále možné A4 vyšperkovat paketem S Line, přičemž nabídku laků doplňuje nový šedý odstín karoserie Terra Gray. V interiéru se nic zásadního nemění, kromě aktualizovaného infotainmentu MMI s větší 10,1palcovou dotykovou obrazovkou.   

Audi oživuje vývoj vodíkových ústrojí. Pochybuje o výrobě baterií pro elektromobily

Audi oživuje vývoj vodíkových ústrojí. Pochybuje o výrobě baterií pro elektromobily

Hlavními novinkami u A4 jsou motorizace pod kapotou, které se dle posledních trendů dočkaly elektrifikace. Se specifikacemi je však zatím Audi docela střídmé, takže pouze víme, že modelová řada si poradí s šesticí přeplňovaných motorů (benzinových i naftových) s výkony od 110 kW (150 koní) po 255 kW (347 koní), z čehož budou tři jednotky vybaveny 12V mild-hybridním systémem.

Zmíněná vrcholná motorizace 3.0 V6 TDI o výkonu 255 kW (347 koní) a točivém momentu 700 N.m najde místo ve výkonné S4 TDI, která bude v Evropě nabízena výhradně s touto jednotkou. Není pak překvapením, že i tato motorizace spoléhá na hybridní výpomoc, i když zde je zajištěna 48V systémem.  

Také nové Audi S5 si u nás bude muset vystačit s naftou. Výkon vám ale chybět nebude

Také nové Audi S5 si u nás bude muset vystačit s naftou. Výkon vám ale chybět nebude

U sedanu S4 TDI máme čekat zrychlení z nuly na 100 za 4,8 sekundy a elektronicky limitovanou maximální rychlost 250 km/h. Samozřejmostí je pohon všech kol quattro a osmistupňová automatická převodovka.

Objednávky na modernizovanou A4 a S4 otevírá Audi již nyní, A4 Allroad bude dostupná na začátku léta. Všechny verze se nakonec dostanou k prodejcům během letošního podzimu. Základní A4 Sedan 35 TFSI o výkonu 110 kW (150 koní) začíná v Německu na cenovce 35.900 euro (asi 922 tisíc korun).

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků