Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Modelová řada A4 podstoupila lehké vylepšení už minulý rok. Tentokrát ale Audi rozsáhleji modernizuje i technickou stránku věci.

Modernizace se týká celé modelové řady A4 včetně kombíku Avant, jeho zvýšené a odolnější varianty Allroad a rovněž výkonnějších verzí S4 a S4 Avant. Co se týče designu, modely dostávají přepracovanou masku chladiče, nárazníky, grafiku osvětlení, přičemž standardně nyní A4 dostává LED přední světlomety. Adaptivní Matrix LED technologie je za příplatek.

Kromě klasických výbavových linií je stále možné A4 vyšperkovat paketem S Line, přičemž nabídku laků doplňuje nový šedý odstín karoserie Terra Gray. V interiéru se nic zásadního nemění, kromě aktualizovaného infotainmentu MMI s větší 10,1palcovou dotykovou obrazovkou.   

Audi oživuje vývoj vodíkových ústrojí. Pochybuje o výrobě baterií pro elektromobily

Audi oživuje vývoj vodíkových ústrojí. Pochybuje o výrobě baterií pro elektromobily

Hlavními novinkami u A4 jsou motorizace pod kapotou, které se dle posledních trendů dočkaly elektrifikace. Se specifikacemi je však zatím Audi docela střídmé, takže pouze víme, že modelová řada si poradí s šesticí přeplňovaných motorů (benzinových i naftových) s výkony od 110 kW (150 koní) po 255 kW (347 koní), z čehož budou tři jednotky vybaveny 12V mild-hybridním systémem.

Zmíněná vrcholná motorizace 3.0 V6 TDI o výkonu 255 kW (347 koní) a točivém momentu 700 N.m najde místo ve výkonné S4 TDI, která bude v Evropě nabízena výhradně s touto jednotkou. Není pak překvapením, že i tato motorizace spoléhá na hybridní výpomoc, i když zde je zajištěna 48V systémem.  

Také nové Audi S5 si u nás bude muset vystačit s naftou. Výkon vám ale chybět nebude

Také nové Audi S5 si u nás bude muset vystačit s naftou. Výkon vám ale chybět nebude

U sedanu S4 TDI máme čekat zrychlení z nuly na 100 za 4,8 sekundy a elektronicky limitovanou maximální rychlost 250 km/h. Samozřejmostí je pohon všech kol quattro a osmistupňová automatická převodovka.

Objednávky na modernizovanou A4 a S4 otevírá Audi již nyní, A4 Allroad bude dostupná na začátku léta. Všechny verze se nakonec dostanou k prodejcům během letošního podzimu. Základní A4 Sedan 35 TFSI o výkonu 110 kW (150 koní) začíná v Německu na cenovce 35.900 euro (asi 922 tisíc korun).

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků