Audi A4 2.0 TDI na letišti: Bude rychlejší než Passat se stejným motorem?

Smx  |  02. 12. 2015 08:07

Vorschprung durch marketing..

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  02. 12. 2015 20:51

Koncern aj skoda ma dost serie s tymi udajmi o zrychleni, vsetky TDI cka musia mat na papieri jak brutalne tahnu vocpoda... pri tom realita je desiva a ocakavana, miesto 8,7s co na papieri vytrie zrak u passatu to mas v reale za 10s +-... hnus

Odpovědět  |   | 
Driver  |  02. 12. 2015 21:00

Až dospěješ, jestli jsi to už neprošvihl, tak pochopíš, že každé palivo má jinou účinnost, tak pochopíš, že i motory mají na jiné palivo jiné výkony. Mi auta na Německou naftu jezdí úplně jinak než na českou. Už jsem viděl nějaké testy, (respektive propagandu) které to vyvracejí a vnášejí tu představu, že to je placebo, ale není to tak. Všichni kolegové se vždycky diví, proč mi ta auta jezdí lépe než jejich ač mají totéž a to používají VIF. Samozdřejmě klesne spotřeba, stoupne výkon a motor je kultivovanější. Na tu českou naftu ty motory jedou špatně. Holt ČSN norma stará asi 45let...

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  02. 12. 2015 21:09

Až dospěješ, jestli jsi to už neprošvihl - to bola frajerska vlozka tvojej reakcie

to ano tak Skoda tankuje pri merani vyhradne mimo CZ/SK aby to jelo vocpoda a robili 0-100 za 8,8s a nie za 10

trapne tvrdenie, verim ze rozdiely su o tom niet pochyb ale nie 2s pri 0-100, si to pozri na brzde kazde TDI ma aj na tu hroznu CZ naftu na brzde viac ako 110kw tak o com melies ?

Vyrobca uvadza 110kw = 8,8s 0-100, vykon s rezervou namerany na brzde len zrychlenie je mimo... sa preber až dospěješ

Odpovědět  |   | 
Roman  |  02. 12. 2015 08:34

Zadek Audi je úplnej Superb

Odpovědět  |   | 
Clanek  |  03. 12. 2015 10:13

Zadek Superbu je uplna A4.

Odpovědět  |   | 
k22  |  02. 12. 2015 09:00
Zelí  |  02. 12. 2015 09:05

Pokud jezdíte stále ještě na letních, protože zima ještě není, tak až vám nějaký hujer na zimních přistane v kufru tak mu nenadávejte, že chrápe.... prostě na zimních za to nemůže.
Dejte přes dršku svému poslanci.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  02. 12. 2015 09:20

Redakce mohla uvést při jaké teplotě testy probíhaly ale potvrzuje se, že bajkám o špatné přilnavosti letňáků v chladnu věří snad už jen výrobci pneumatik

Odpovědět  |   | 
KK  |  02. 12. 2015 12:21

Neviem, na com jazdis. Ale rozdiel v spravani auta na letnych pneu pri 20 a pri 0 stupnoch na suchej ceste na dialnici by si mal vediet, ako sofer, rozlisit.

Inak na tomto fore nemas co hladat.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  02. 12. 2015 12:59

No to mi definuj, já to teda nepoznám. Na okruhu v Brně by to mohlo dělat i dvě sekundy. Poznám ale přezutí na zimní, z auta je najednou žvýkačka, která nebrzdí a nezatáčí. Dokud není námraza, je vždy lepší letní guma. Už jenom proto, že nemá vzorek rozsekaný na tisíc měkkých lamel.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  02. 12. 2015 20:46

Neviem co mas za zimne ale Conti TS 850 nie su nejak tragicke ani na suchej ceste... letna to nie je, ale ze by si nezvladali citatelnu rychlejsiu jazdu to sa neda povedat, bol som prijemne prekvapeny co si vsetko nechaju lubit.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 12. 2015 09:26

Rozdíl v délce brzdné dráhy mezi zimními a letními může být až 10-20metrů. Musíš vycházet z toho, že nemají všichni zimní pneumatiky conti ts850.

Odpovědět  |   | 
pedro  |  03. 12. 2015 14:04

Já jsem přezul z 225/40 R18 vepředu a 255/35 R18 vzadu Continental CSC na zimní 225/45 R17 Continental CWC a jsem dost nepříjemně překvapený. Ty zimáky jsou na jakémkoli povrchu mimo sněhu a bláta znatelně horší. Něco dělá menší rozměr (proto jsem ho taky zmínil - abych byl fér), ale stejně si myslím, že největší podíl na tom má samotná konstrukce pneumatiky. Už se nemůžu dočkat jara, přezuju kola a rázem budu sedět v úplně jiném autě.

Odpovědět  |   | 
pedro  |  03. 12. 2015 14:28

Mimochodem Kankunen zmínil, že auto je na zimních jako žvýkačka. To je asi nejlepší přirovnání, jaké jde použít. Je to přesně tak, v zatáčkách na limitu je krásně cítit, jak zimní gumy díky tisícům lamel a měkčí směsi pomalu kloužou po asfaltu ven ze zatáčky v rychlosti, kdy letní ještě jedou jako po kolejích.

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  06. 12. 2015 17:20

cudovat sa ze zimaky su za sucha na limite znatelne horsie a pomalsie mi pride ako cudovat sa nad tym preco sa dieslaky nechcu vytacat nad 5000ot ... jednoducho na to nie su stavane

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  06. 12. 2015 17:21

odporucam vyskusat kde budu mat limity tie super letne pri -20 C na suchu

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  02. 12. 2015 13:59

KK: no ty budeš taky dobrej expert ...

Odpovědět  |   | 
qwerty  |  02. 12. 2015 20:14

Dalsi, co by mal vratit vodicak....

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 12. 2015 20:08

Reakce na Zelí | 02. 12. 2015 09:05 | [78.80.205.xxx] –Ach jo, Zelí, ty ses zase předvedl. Něco takového může napsat jen idiot…a Zelí. Můžeš mi (nám), Zelí, sdělit, proč ze sebe stále děláš idiota v diskusích Autorevue?

Takže jako obvykle, Zelí, hezky po pořádku.
1. Tebou uvedené, cituji tě:“… protože zima ještě není“ lze komentovat objektivními údaji – teplota přes noc (k ránu) do 5 stupňů Celsia a přes den max. 10-13 stupňů Celsia. V jednom z testů byl naměřen rozdíl brzdění mezi zimními a letními pneu při teplotě 20 stupňů Celsia 6 m na suché vozovce. Se snižující teplotou se tento rozdíl snižuje a postupně se role vyměňuje a potvrzuje, že za mrazu jsou lepší zimní pneu než letní. Zimní pneumatiky mají takovou skladbu směsi, která má nejlepší vlastnosti v rozmezí teplot od –15 °C do +7 °C, což odpovídá teplotním podmínkám během naší zimy. Optimální pracovní teplota letních pneumatik se pohybuje v rozsahu +15 °C až +45 °C, čemuž odpovídá směs, ze které je pneumatika vyráběna. Teplotní rozsahy letních a zimních pneu se naprosto míjí. Už z toho je jasně patrné, že se na zimní pneumatiky v létě nemůžete stoprocentně spo¬léhat. Zima ve střední Evropě Zimní provoz na silnicích zemí střední Evropy probíhá ze 40 % na suchých vozovkách, ze 45 % na vozovkách mokrých a z 15 % na sněhu. To znamená, že dvě třetiny zimního období jezdíme na mokrých a kluzkých vozovkách. Dalším aspektem je však teplota, jejíž průměrná hodnota v zimě činí ve střední Evropě cca 3stupně Celsia. Pro provoz při těchto teplotách nejsou vhodné letní pneumatiky. Ty jsou určeny pro teploty vyšší než + 10°C; při teplotách nižších mohou být přímo nebezpečné. Pro provoz při průměrných denních teplotách nižších než + 10°C je nanejvýš vhodné (a výhodné) používat zimní pneumatiky. Letní a zimní pneumatiky se liší tvarem a uspořádáním dezénu a jednotlivých drážek, a zejména tvrdostí běhounové směsi. Neexistují univerzální pneumatiky, které by v našich klimatických podmínkách byly vhodné pro celoroční provoz. Lze to ještě doplnit informací, že zimní pneumatiky musí poskytovat přilnavost na sněhu a ledu mnohem více, oproti letním pneumatikám. Jak je na tom tato vlastnost při letních teplotách? ADAC testoval tři modely nových zimních pneumatik vůči letním a celoročním pneumatikám. Zkoušky byly provedeny na jaře, kdy se teplota pohybovala v rozmezí 10 - 13°C a v létě při teplotě 25 - 30°C. Na suché vozovce je slabostí zimních pneumatik brzdění. V závislosti na teplotě a při průměrné rychlosti 100km/h je délka brzdné dráhy až 16 metrů. Při nižších teplotách jsou výsledky relativně dobré. Se zvyšující se hmotností vozidla se také projevuje zhoršení jízdní stability, kterou můžete pocítit v delších zatáčkách a na dálničních sjezdech.
U celoročních pneumatik je situace podobná - všechny celoroční pneumatiky mají mnohem delší brzdnou dráhu než letní pneumatiky. Studie neprokázaly žádné významné rozdíly v brzdném výkonu na mokrých površích za různých teplot. Zimní pneumatiky, které mají dobré brzdné vlastnosti na mokru, se chovají podobně jako letní či celoroční pneumatiky. Zimní pneumatiky na mokré vozovce v létě vykazují pouze drobné nevýhody ve srovnání s letními pneumatikami.
2. Uvedl jsi, cituji tě: „až vám nějaký hujer na zimních přistane v kufru tak mu nenadávejte, že chrápe.... prostě na zimních za to nemůže.“ K tomu v podstatě nelze nic dodat, protože něco takového může napsat jedině magor. Minulý týden se ukázalo, kolik „Zelnatých“ jedinců jezdilo „chytře“ na letních gumách a způsobilo celou řadu nehod. Objektivně platí, že je horší varianta mít letní gumy na kluzké (zmrzlé) vozovce, než zimní gumy na rozehřáté letní vozovce. A když mi ukazuje teploměr okolní teplotu 5 stupňů nad nulou, neznamená, že mohu přijet do úseku, kde vozovka bude namrzlá. Ovšem, co je zásadní a co platí bez výjimky, je obecné pravidlo, že řidič je povinen přizpůsobit rychlost vozidla a způsob jízdy stavu vozovky, dopravní situaci, povětrnostním podmínkám, technickému stavu vozidla (včetně pneu) a dalším okolnostem, které mohou mít vliv na bezpečnost jízdy (včetně zastavení). Zmíněnou „další okolností“ může být například to, že pokud jedu v Carraře nebo Evo či Imprese a prudce (nečekaně) hemptnu na brzdy, tak jakékoliv normální auto s nejlepšími gumami, které za mnou udržuje obvykle dodržovanou vzdálenost, mi „přistane v kufru“ jak uvádí Zelí. A naopak, pokud jedu v nějaké „plečce“ a vidím před sebou něco „ostrého“, tak si dávám velký pozor a udržuji větší vzdálenost (zejména, když na „plečce“ nemám perfektní gumy).
3. To nejlepší nakonec, cituji tě, Zelí: „…Dejte přes dršku svému poslanci“. Přes „dršku“ bys zasloužil akorát ty, Zelí, protože, kupodivu několik podobných magorů, jako jsi ty, ti dalo plusko a tvým „odborným“ příspěvkem jsi je utvrdil v „zelnatém“ názoru a pohledu na věc. Pokud se vrátím, k těm tebou zmíněným „poslancům“, tak bych se jich zrovna v tomto případě zastal. Stávající systém je rozumný – stanovuje jasné datum „ZIMA“ (kdy začíná a kdy končí) a umožňuje třeba důchodcům v „nížinách“, kteří auto používají jen občas (ne každý den) pro jízdy v blízkém okolí bydliště, používat letní pneu i v zimě (samozřejmě s příslušnými riziky). Jenže, když se zamyslím nad tvým příspěvkem a názorem na věc, tak bych viděl pouze dvě možnosti: a.) jasně stanovit datum a období používání zimních pneu bez výjimek, aby zelnatí jedinci měli zimní gumy a tím i stejné brzdné podmínky jako auta co jedou za nimi a potom b.) povinnost sledování (měření) okolní teploty a vozit kompletní sadu gum s tím, že by se musely po cestě při teplotě 7 stupňů celsia přezouvat. Už vidím Zelí a podobné "exoty", jak by se potom tvářili a na parkovištích po cestě opakovaně přezouvali podle stoupání či klesání teploty
Myslím si, že by si v případě uzákonění b.) v takovém případě tu "drškovou" opravdu zasloužili.
Na závěr uvedu jen odkazy, kde se lze dozvědět více a není třeba se oblbovat "postřehy" Zelí.
http://auto.idnes.cz/dojizdite-v-lete-zimaky-b... ...
http://www.autoklub.cz/dokument/4802-quotdojizde... ...
http://www.axa-pneu.cz/clanky/ze-sveta-pneumatik... ...
http://www.e-pneumatiky.cz/news/119-Dojizdite-zimni-... ...
http://motofocus.cz/analyzy/4625,cesti-ridici... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 12. 2015 20:11

Tolik práce to muselo dát... a taková blbost to je.

Odpovědět  |   | 
qwerty  |  02. 12. 2015 20:19

Amen.

Skoda, ze pre vacsinu magorov na tomto fore fyzika neplati....

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  02. 12. 2015 20:24

Reakce na Josef 02. 12. 2015 20:08 | [213.220.246.xxx]
- citace: ".... V závislosti na teplotě a při průměrné rychlosti 100km/h je délka brzdné dráhy až 16 metrů...."

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 12. 2015 21:07

Gratuluji Vana666. Právě jsi ulovil Bobříka pozornosti. Text jsem překopíroval z adresy, kterou jsem uvedl v příspěvku a znovu uvádím dole odkaz. Také jsem si toho všiml a napadlo mne otestovat, jak se pozorně čtou příspěvky. Bude fajn, když někdo sdělí detaily nebo uvede zajímavé další odkazy (fundované, věrohodnější,...). Někdy to dá dost práce vydolovat z internetu opravdu kvalitní a hodnověrné informace. Děkuji ti za reakci a přeji hezký zbytek večera.

http://www.axa-pneu.cz/clanky/ze-sveta-pneumatik... ...

Odpovědět  |   | 
LOL2000  |  02. 12. 2015 09:25

Mám hodně velkou obavu,že auta zjistily že je testujete a dle toho se přizpůsobilo jejich nastavení.V normálním provozu je to zcela jinak, t.j mnohem lepší.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 12. 2015 09:29

Auta zjistila. Auto je rod střední. Váš Fantomas

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 12. 2015 11:10

Zatímco u jiných značek drnčeni řadící páky předurčuje vůz do zatracení tady to příjemně šimrá do dlaně a navozuje pocit sounáležitosti s vozem ???? Holt i z minusu se dá dobrým PR udělat plus. A ty propastné výkonové rozdíly!! Není to tak dávno, co japonec s pouhými 110 kW ve dvoulitru byl proti koncernových vozům téměř " neprodejné" zboží.


Odpovědět  |   | 
manga  |  02. 12. 2015 13:18

Není to tak dávno, co mělo 2,0TDI jen 103kW a snad i 81. Tak nevím, na co narážíš. Můžeš si navíc připlatit za 140kW verzi nebo v Passatu za 176kW.

S tou řadičkou to je tak, že vibrace pronikají u všech motorů podélně uložených - u BMW, Mercedesu i Audi. Ale u motoru napříč tam nemají co dělat. Co na tom nechápeš?

Je ale pravda, že Audi by se mělo na motory podélně vykašlat, když to jsou stejně jen plebejské předokolky, je to jen taková křeč ze setrvačnosti...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  02. 12. 2015 11:34

Nabuduce navrhujem postavit proti sebe dve uplne rovnake auta, ale jedno cervene a druhe zelene. Informacna hodnota takeho testu bude podobna tomuto.

Odpovědět  |   | 
KK  |  02. 12. 2015 12:24

Spravne postaveny test by mal zniet, ktory z tychto rakovinometov, navyse so zastaralym TDI*, vypusta viac nepriznanych emisii.

*lubovolny TDI od VAG je konstrukcne zastaraly.

Odpovědět  |   | 
jjj  |  02. 12. 2015 13:38

z celeho testu je najzaujimavejsie, ze zimne gumy napicu brzdia

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  02. 12. 2015 20:49

ocividne mas oci vpici

Odpovědět  |   | 
Driver  |  02. 12. 2015 20:50

Super auto. Hlavně s 3.0 TDI a S-Line. Velká paráda. Neví někdo, zda tento model už má rovněž "Animované" blinkry?

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  02. 12. 2015 22:31

Ale ten za 3,8l/100km jezdit nebude.
Nebude lepší 3,2 FSI a nebo 3,6 FSI???

Odpovědět  |   | 
Tomasso  |  03. 12. 2015 06:51

Zrovna S-Line mi přijde jako vyhozený prachy - minimálně ten exteriérovej. Když to porovnám s M packetem a AMG linií, tak S-Line je proti nim takovej chudej příbuznej. Skoro to na tom autě není poznat.

Odpovědět  |   | 
PepaJ  |  03. 12. 2015 19:39

Ano nová A4ka má tyto animované blinkry vpředu i vzadu

Odpovědět  |   | 
John  |  02. 12. 2015 21:04

Tu sa v plnej nahote ukazalo, ze Audi sa neoplati kupovat nakolko Passat je rovnako dobre auto. A image je na nic pocuvaj smad...

Odpovědět  |   | 
KK  |  03. 12. 2015 11:37

Su to rovnako priemerne auta s roznou cenovkou.

Odpovědět  |   | 
Klaus  |  02. 12. 2015 22:23

Skrátka audi a passat sú volkswageny-- nejaké jemné rozdiely? v kvalite suciastok pochybujem,to isté len iná resp aj kisne sú podobné...a inak fakt výzorove tie tzv nižšie deriváty volkswagenu ako skoda a Seat aj vyzeraju ako nižšie deriváty VW-.motoricky môžu mat idem čiže tzv rovnaký motor ale aj tam asi su isté drobnosti" v kvalite...a tie do neba oslavované reklamy o dizajne tzv nových VW skodoviek no pripadaju mi také krehké a budia dojem malosti, zmensovania celkového tvaru..aspon opticky...neviem,ale je hovadina pre bežných ludí a užívatelov aut testovať odpichy ,zrýchlenia etc,zvlášť,ked auto používa v podstate v okreskách ciest I ev II triedy..kludne stací fiatik Punto alebo iné podobné auticko..a nerobiť z toho bôžikov platí to aj pre mercedesy,BMW ved aj miliardári chodia na povedzme Pugeote 207-208 ke a dobre je! takže urcite ak si budem kupovať auto tak nie tieto drahoty...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  03. 12. 2015 15:56

Jako FWD je to asi fuk, ale při srovnání čtyřkolek bude Audi o dva levely lepší

Odpovědět  |   | 
Márty  |  02. 12. 2015 23:57

Tákže...co jsme si z článku odnesli... Máme tři stejná auta, trochu poladěné motory, převodovky a rozdílné gumy (ano, to co je při posuzování dynamiky zcela zásadní!!!)
Jasně že gumy udělají své, ale co hmotnost? To tu nikdo neřeší...už jen posadit (většího?) spolujzedce může pěkně ovlivnit dynamiku, pak se tam pár desetin ztratí jak nic. A co výbava? Jedno auto může být holota a druhé plná. Rozdíl několik desítek kg minimálně!
A co ve finále to počasí? ANO vlastnosti pneu mají vliv na okolní teplotu (a vlhkost)!!!
Co dodat? Snad jen že pevně věřím, že měrící zařízení je kalibrováno a nejistota měřění by vzheldem k odchylce neměla velký význam.
Furt to ale vyvolává pocit, že máme(ano fakt máme) tři stejná (a nudna:/ ) auta, u kterých hledáte co není. A to jsou rozdíly!
Ocenil bych srovnání se zbytkem světa. Chápu, že pro AR je celý svět je VW....
Přeju Vám lepsí články (resp lepší auta :)) )

Odpovědět  |   | 
Milda  |  03. 12. 2015 10:24

Vlastnosti pneu mají vliv na okolní teplotu a vlhkost ? To jsou věci. Doufám, žes to myslel ironicky...

Odpovědět  |   | 
D2  |  03. 12. 2015 17:42

fakt by ma zaujimalo ako je mozna ta velka odchylka v dosiahnutelnom zrychleni oproti papierovym hodnotam...
z nameranych dat mi vychadza ze do nejakych 130km/h su na tom vsetky tieto auta dynamicky porovnatelne s kompaktnym SUV 4x4 s 2l benzinovou atmosferou porovnatelnej hmotnosti...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 46 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A