Audi A3 TDI Clubsport: naftový orgasmus

Audi představilo studii odvozenou od současné generace A3. Ultimativní hot hatch se může pyšnit výkonným kadlajícím agregátem.

Audi A3 TDI Clubsport quattro concept je celý název studie, která má představovat sportovní vrchol tohoto modelu. Kompletně přepracovaný body kit, přepracovaný interiér, upravený motor a přepracovaný podvozek mají zajistit dokonalou sportovní jízdu.

Pod kapotou se ukrývá čtyřválcová dvoulitrová nafta se vstřikováním common rail. Agregát je naladěn na solidních 165 kW (224 k) a točivý moment 450 Nm. K tomu je třeba připočítat i optimalizovaný výfukový systém, který má dodat i sportovní zvukovou kulisu. Ve finále pak A3 Clubsport zrychlí na stovku za 6,6 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se pak stará upravený šestistupňový manuál. Převodovka je umístěna v odlehčené magnéziové skříni. Náhon na všechna kola je řešen mezinápravovou spojkou, která v případě potřeby zapojí i zadní kola.

Zajímavostí jsou pak jistě 20" kola s pneumatikami 265/30 a hlavně použití karbon keramických kotoučů, které mají zajistit neúnavné brzdění a dlouhou životnost.

Kompletně přepracovaný je i podvozkem, který poslal vůz o 33 mm vpředu a 46 mm vzadu blíže k zemi. Sportovní odpružení pak má zajistit lepší jízdní výkony, ovšem bude to opět souboj těžkého motoru u přední nápravy a tedy fyziky s úmysly řidiče.

I když se jedná pouze o studii, kterou nelze po stránce jízdy nijak hodnotit, lze očekávat tradiční neduhy podobných řešení. Těžký motor s vysokým výkonem a točivým momentem vyhoněným turbem dávají tušit, co lze od této kombinace očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 TDI Clubsport

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků