Audi A3 TDI Clubsport: naftový orgasmus

Audi představilo studii odvozenou od současné generace A3. Ultimativní hot hatch se může pyšnit výkonným kadlajícím agregátem.

Audi A3 TDI Clubsport quattro concept je celý název studie, která má představovat sportovní vrchol tohoto modelu. Kompletně přepracovaný body kit, přepracovaný interiér, upravený motor a přepracovaný podvozek mají zajistit dokonalou sportovní jízdu.

Pod kapotou se ukrývá čtyřválcová dvoulitrová nafta se vstřikováním common rail. Agregát je naladěn na solidních 165 kW (224 k) a točivý moment 450 Nm. K tomu je třeba připočítat i optimalizovaný výfukový systém, který má dodat i sportovní zvukovou kulisu. Ve finále pak A3 Clubsport zrychlí na stovku za 6,6 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se pak stará upravený šestistupňový manuál. Převodovka je umístěna v odlehčené magnéziové skříni. Náhon na všechna kola je řešen mezinápravovou spojkou, která v případě potřeby zapojí i zadní kola.

Zajímavostí jsou pak jistě 20" kola s pneumatikami 265/30 a hlavně použití karbon keramických kotoučů, které mají zajistit neúnavné brzdění a dlouhou životnost.

Kompletně přepracovaný je i podvozkem, který poslal vůz o 33 mm vpředu a 46 mm vzadu blíže k zemi. Sportovní odpružení pak má zajistit lepší jízdní výkony, ovšem bude to opět souboj těžkého motoru u přední nápravy a tedy fyziky s úmysly řidiče.

I když se jedná pouze o studii, kterou nelze po stránce jízdy nijak hodnotit, lze očekávat tradiční neduhy podobných řešení. Těžký motor s vysokým výkonem a točivým momentem vyhoněným turbem dávají tušit, co lze od této kombinace očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 TDI Clubsport

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků