Audi A3 Sportback oficiálně (informace + fotografie)

A3 Sportback je nový model na pomezí mezi základním třídveřovým hatchbackem a kombi. Sportback je prodloužen o necelých deset cm, má přepracovanou mřížku chladiče, zadní světlomety a páté dveře. Kromě toho nabízí nový motor 2.0T FSI 147 kW.
Audi A3 Sportback oficiálně (informace + fotografie)

Audi A3 Sportback je v podstatě pouze lehce prodlouženou verzí základního třídveřového hatchbacku, přičemž delší záď (+83 mm) přidala na objemu zavazadlovému prostoru (+20 l) na celkových 370 l (1 120 l po sklopení zadních sedadel). Díky druhé dvojici dveří se bude cestujícím lépe nasedat než v případě třídvéřáku. Novinka dostala novou masku z modelu Audi A6 a A8 W12 a má pozměněné zadní svítilny, které zasahují do pozměněné linie pátých dveří.

Ohledně motorů nedošlo k žádnému překvapení, jsou shodné s třídveřovým hatchbackem, jen byl přidán přeplňovaný benzín 2.0T FSI, s nímž přijde koncem roku i VW Golf GTI. S tímto motorem zrychlí A3 Sportback na stovku za 7,1 s a dosahuje maximálky 234 km/h. Maximální točivý moment 280 Nm je dostupný od 1 800 do 5 000 otáček, což zaručuje vysokou pružnost. A3 Sportback půjde do prodeje v září (u nás v říjnu), už nyní se ale (v Německu) přijímají předobjednávky.

Audi A3 Sportback Výkon (kW) Točivý
moment (Nm)

1.6 MPI

75

148

1.6 FSI

85

155

2.0 FSI

110

200

2.0T FSI

147

280

3.2 V6

188

320

1.9 TDI

77

250

2.0 TDI

103

320

Další informace z tiskové zprávy:

„Uvedením modelu A3 Sportback otvírá automobilka Audi zcela nový segment ve třídě prestižních vozů kompaktní třídy. Nový model Audi A3 Sportback charakterizují sportovně-elegantní design, připomínající vozy kupé, přizpůsobivost pětidveřových automobilů, sofistikované technologie a špičkové jízdní vlastnosti. Čtyř a šestiválcové motory, jejichž výkonová škála sahá až k hodnotě 184 kW/250 k, pohon předních nebo všech čtyř kol quattro a (na přání dodávaná) inovativní převodovka DSG slibují skutečně nevšední zážitky z jízdy a řízení.

V modelu A3 Sportback si odbývá svoji premiéru zcela nový reprezentant řady zážehových motorů FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI, který ze svého objemu dvou litrů dává výkon 147 kW/200 k, přičemž maximální točivý moment tohoto agregátu 280 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček 1800 min-1 až 5000 min-1. Díky těmto parametrům dokáže nový model poháněný motorem 2.0 TFSI s šestistupňovou manuální převodovkou zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 7,1 s a jeho maximální rychlost činí 234 km/h.

V závislosti na zvoleném motoru se do vozů Audi A3 Sportback montují pěti nebo šestistupňové manuální převodovky, na přání je pro verze poháněné motory 3.2 V6, 2.0 TFSI a 2.0 TDI k dispozici i unikátní dvouspojková automatická převodovka DSG. Do modelů s motory 2.0 FSI a 1.6 si zájemci mohou objednat také šestistupňovou automatickou převodovku tiptronic. Zcela ojedinělou nabídkou ve třídě kompaktních vozů je stálý pohon všech kol quattro, přinášející maximální bezpečnost i dynamiku jízdy.

Audi A3 Sportback má vpředu propracované závěsy McPherson, vzadu pak inovativní čtyřprvkové zavěšení kol. Stejně jako třídveřové modely Audi A3, také nový Sportback je standardně vybavený elektro-mechanickým řízením, jehož posilovač mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.

Audi A3 Sportback je ve třídě kompaktních vozů zcela osobitým modelem. Přináší si totiž sportovní styling třídveřových verzí Audi A3, se kterými se srovnává i dynamikou a jízdními vlastnostmi. Zároveň však díky dvojici druhých dveří a v porovnání se svým „sourozencem“ Audi A3 o 83 mm delší zádí nabízí mnohem větší variabilitu. Zavazadlový prostor základního objemu 370 l (to je o 20 l více než u třídveřového hatchbacku Audi A3) lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel zvětšit na 1120 l, což bohatě postačí pro přepravu sportovní výbavy (například dvou velkých golfových bagů) či zavazadel na dovolenou.

Při pohledu zepředu na model Audi A3 Sportback na sebe okamžitě upozorní výrazná jednodílná maska, která se stává sjednocujícím stylistickým prvkem všech nových modelů Audi – po dvánáctiválcových modelech Audi A8 a Audi A6 nové generace je Audi A3 Sportback třetím reprezentantem automobilky Audi, který dostává atraktivní jednodílnou čelní masku.

Sportovní image modelu Audi A3 Sportback umocňují také vyklenuté podběhy kol, rámující 16“, 17“ a 18“ kola, stoupající boční křivka a dozadu se svažující křivka střechy, kterou nový model připomíná vozy kupé. Také interiér modelu Audi A3 Sportback je vyváženou syntézou sportovního šarmu a elegance. Nízko položenými sedadly a masivním středovým panelem se nový model Audi odkazuje na třídu sportovních vozů. Sportback dostal jako první kompaktní model Audi nové tří a čtyřramenné volanty, jejichž středová část svým provedením navazuje na design jednodílné čelní masky.

Nové Audi A3 Sportback se nabízí ve třech stupních výbavy: Attraction, sportovnějším Ambition a exkluzivnějším Ambiente. Speciálním prvkem, dodávaným na přání, je velká prosklená střecha „open sky“, díky které mají cestující pocit bezprostřednějšího kontaktu s okolím (ta však bude dodávána až od 1. čtvrtletí roku 2005). Standardem modelů Audi A3 Sportback Attraction je např. elektrické ovládání  předních i zadních oken, dálkově ovládané centrální zamykání nebo kvalitní rádio. Zájemci mohou vybírat ze škály patnácti laků.

Na přání si mohou zájemci o nové Audi A3 Sportback objednat například sportovní podvozek, komfortní automatickou klimatizaci, navigační systém, xenonové světlomety a další vyspělé prvky.“

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků