Audi A3 Sportback: kompletní informace (tisková mapa)

Audi A3 Sportback není jen pětidveřovou verzí hatchbacku A3, ale svébytným modelem v nabídce německého výrobce. Má novou přední masku, design zádi a větší zavazadlový prostor. Pod kapotou pak nabízí zcela nový motor 2.0T FSI. (galerie 30 obrázků)
Audi A3 Sportback: kompletní informace (tisková mapa)
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, fotografie
  2. Interiér, výbavy, vnitřní prostor
  3. Benzínové motory 3.2 V6 a 2.0T FSI
  4. Benzínové motory 2.0 FSI, 1.6 FSI a 1.6 MPI
  5. Naftové motory 1.9 TDI a 2.0 TDI, převodovka DSG a tiptronic
  6. Quattro, podvozek, zavěšení kol, řízení
  7. Brzdy a kola, karoserie, aerodynamika
  8. Standardní výbava, výbava na přání, ceny

Poznámka redakce: Text pochází z tiskové mapy Audi a je přetisknut bez úprav a v plném znění.

Nový model automobilky Audi má kompaktní vnější dimenze, svým pojetím, zpracováním a výkony jde však o vůz prestižní kategorie. A3 Sportback charakterizuje zřetelná sportovní elegance, styling v mnohém připomínající vozy kupé, přizpůsobivost pětidveřových automobilů, sofistikované technologie a skvělé jízdní vlastnosti. Díky čtyř a šestiválcovým motorům, jejichž výkonová škála vrcholí na hodnotě 184 kW/250 k, pohonu předních nebo všech čtyř kol quattro a na přání dodávané revoluční přímo řazené převodovce DSG se v modelu A3 Sportback dokonale kloubí jeho sportovně laděný design s dynamickými jízdními vlastnostmi. Vůz na první pohled slibuje nevšední řidičské zážitky a tyto sliby skutečně stoprocentně naplňuje.

Audi A3 Sportback, jakkoli jde o reprezentanta vozů kompaktní třídy, jde vlastní cestou – přebírá sportovní jízdní vlastnosti i dynamický design svých třídveřových sesterských modelů, ale díky druhé dvojici dveří a o 83 mm delší karoserie přináší zřetelně více prostoru v interiéru.

Pod zadní částí střechy, jejíž vyklenutá silueta připomíná vozy kupé, se ukrývá zavazadlový prostor o objemu 370 litrů, pokud se však sklopí zadní sedadla, vznikne prostor o velikosti 1120 litrů. To bohatě postačí pro potřeby rodiny nebo pro transport sportovního vybavení. Do zavazadlového prostoru se vedle sebe pohodlně vejdou i dva velké golfové bagy. Standardně asymetricky dělená zadní sedadla a řada odkládacích schránek dovolují optimální využití vnitřního prostoru vozu, právě tak, jak je v dané chvíli zapotřebí.

Audi A3 Sportback vyjíždí ve třech osobitých verzích: Výrazné Attraction, sportovní Ambition a exkluzivní Ambiente. Bohatá škála doplňků umožňuje každému zákazníkovi přizpůsobit svůj vůz osobitým požadavkům a představám.

V Audi A3 Sportback si odbývá premiéru výjimečně dynamický motor z rodiny agregátů FSI s přímým vstřikování benzinu do válců: Přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI s mezichladičem stlačeného vzduchu disponuje výkonem 147 kW/200 k, jeho mohutný točivý moment 280 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček

1800 min-1 až 5000 min-1. Model Audi A3  Sportback poháněný čtyřválcem 2.0 TFSI propojeným s automatickou přímo řazenou převodovkou DSG (Direct Shift Gearbox) zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 7,0 s a dosahuje maximální rychlosti
236 km/h.

Design

Nové Audi A3 Sportback si nesplete ani řidič, kterému se mihne ve zpětném zrcátku: Přední části vozu totiž dominuje výrazná jednodílná maska chladiče. Pečlivě tvarované boky a dynamické pojetí světlometů, krytých čirým sklem, zdůrazňují osobitost „tváře“ nového modelu Audi.

Jemně klenutá křivka střechy a především její směrem dozadu zřetelně klesající linie připomínají vozy kupé. Střecha plynule navazuje na stylisticky čistě řešenou záď, jejíž pojetí umocňuje dynamický vzhled vozu. Charakteristickým stylistickým prvkem nového Audi A3 Sportback jsou kromě pátých dveří také třetí boční okénka, která zcela nově definují design vozu v místech, kde se dolní a horní horizontální křivky boků přibližují a vytvářejí tak osobité proporce připomínající vozy kupé. Vysokou úroveň nového modelu zdůrazňují také na přání dodávané pečlivě tvarované podélné střešní nosiče.

Výrazným stylistickým prvkem jsou také vyklenuté lemy podběhů kol a „svalnaté“ dveřní prahy. Celkový dojem umocňují velká kola rozměru 16“ a 17“, na přání si zákazníci mohou pořídit i kola rozměru 18“.

Osobitý image dotvářejí čistě řešené zadní partie, působivé je zejména originální tvarování hluboko do boků protažených koncových světel, které opticky snižuje těžiště vozu. Stejně jako v případě třídveřového Audi A3 má také model A3 Sportback jednoduchou nebo zdvojenou viditelnou koncovku výfuku – provedení závisí na použitém motoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, fotografie
  2. Interiér, výbavy, vnitřní prostor
  3. Benzínové motory 3.2 V6 a 2.0T FSI
  4. Benzínové motory 2.0 FSI, 1.6 FSI a 1.6 MPI
  5. Naftové motory 1.9 TDI a 2.0 TDI, převodovka DSG a tiptronic
  6. Quattro, podvozek, zavěšení kol, řízení
  7. Brzdy a kola, karoserie, aerodynamika
  8. Standardní výbava, výbava na přání, ceny
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků