Nové Audi A3 Sportback má české ceny. Takto vypadá to nejlevnější za 705.900 Kč

Vzápětí po premiéře již české zastoupení Audi odhaluje ceny a spouští konfigurátor nové generace A3 Sportback.

Čtvrtá generace Audi A3 se nám naplno představila jen pár dní nazpět. V rámci on-line prezentace jsme se dozvěděli, že nový hatchback sazí na digitální technologie podobně jako jeho sourozenci od VW, Seatu či Škody, designem se blíží elektrickému e-tronu a že pro Evropu budou s uvedením na trh zatím dostupné jen tři motorizace.

Hybridních ústrojí nebo možnosti pohonu všech kol se dočkáme v nabídce později. Teď se musí zájemci spokojit s pohonem předních kol, zajištěným buď přeplňovaným čtyřválcem 1.5 TFSI (110 kW/150 k) nebo přeplňovaným naftovým čtyřválcem 2.0 TDI ve dvou úrovních naladění – 85 kW/116k či 110 kW/150 k. Výkonnější diesel dostává standardně sedmistupňovou automatickou převodovku, zbytek se spoléhá výhradně na šestistupňový manuál.

Nové Audi A3 Sportback je digitální až po střechu. Čalounění má z PET lahví

Nové Audi A3 Sportback je digitální až po střechu. Čalounění má z PET lahví

Nové A3 Sportback tedy začíná na ceně 705.900 Kč s motorem 1.5 TFSI a základní výbava obsahuje například sadu asistentů (detekci překážek s autonomním brzdění, upozornění na opuštění jízdního pruhu), infotainment s 10,1 palcovou obrazovkou, digitální přístrojový štít, manuální klimatizaci, boční airbagy vpředu i vzadu, světelný a dešťový senzor, přední LED světlomety, kožený multifunkční volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka nebo 16palcová litá kola.

Se stejnou základní výbavou pak vychází A3 Sportback se slabším dieselem 2.0 TDI (85 kW/116k) na minimálně 742.900 Kč, kdežto u silnějšího motoru (110 kW/150 k) s automatem začíná na 847.900 Kč.

Levnější Audi e-tron má české ceny. Nabízí i ostrý paket, příplatek skoro nepoznáte

Levnější Audi e-tron má české ceny. Nabízí i ostrý paket, příplatek skoro nepoznáte

Cena může dále růst, jelikož k mání jsou i vyšší výbavy Advanced a S line pro všechny nabízené motorizace. První zmíněná přihodí od ceny 734.900 Kč (1.5 TFSI) hlavně designové prvky jako hliníkové obložení v interiéru, hlinkové okenní a prahové lišty či 17palcová litá kola. V případě S line od 775.900 Kč (1.5 TFSI) už samozřejmě přichází agresivněji pojaté nárazníky, jiný střešní spoiler a design 17palcových kol, sportovní podvozek (snížený o 15 mm) nebo taky parkovací senzory vzadu.

U zbytku výbavy A3 Sportback spoléhá Audi klasicky na katalog příplatkových prvků a paketů, ze kterých lze zmínit hravější odstíny karoserie (od 11.900 Kč), adaptivní tempomat (16.400, Kč), automatickou dvouzónovou klimatizaci (16.700 Kč), zadní parkovací kameru (11.600 Kč) nebo akční paket Gravity shrnující automatickou klimatizaci, tempomat, parkovací senzory vzadu, středovou opěrku vpředu, vyhřívání sedadel vpředu či samostmívací zrcátko za cenu 66.600 Kč.

Audi A3 Sportback – první technické údaje a české ceny
Verze 35 TFSI 30 TDI 35 TDI
Motor 1.5 TFSI 2.0 TDI 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Výkon [kW/min] 110/5000-6000 85/3250-4000 110/3500-4000
Točivý moment [Nm/min] 250/1500-3500 300/1750-3200 360/1750-3000
Převodovka 6M 6M 7A
Spotřeba paliva WLTP [l/100 km] 4,8-5,1  3,5-3,6 3,7-3,9
Cena A3 Spb [Kč] 705.900 742.900 847.900
Cena Advanced [Kč] 734.900 771.900 876.900
Cena S line [Kč] 775.900 812.900 917.900
Podrobnější technické údaje pro nové A3 Sportback zatím Audi nezveřejnilo.
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků