Audi A3 Sedan: přestavěno na e-tron...

Značka Audi přichází s novým zeleným konceptem spadajícím do řady Audi e-tron. Tentokrát je to ale „jen“ hybrid.

Zdá se, že také značka Audi se poslední dobou snaží především o další vstřícné kroky vůči programovým ochráncům životního prostředí. Třeba věří, že za to dostane v Bruselu lízátko. Elektrické postižení s diagnózou „e-tron“, jež započalo v roce 2009 sportovním prototypem Audi R8 e-tron, který zamíří do sériové výroby možná již příští rok, postihlo nově také studii Audi A3 Sedan, hlavní hvězdu stánku Audi na letošním autosalonu v Ženevě. Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že jako e-tron bude vyjíždět Audi A3 také jakožto konvenční a z našich silnic dobře známý pětidveřový kompakt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě v Ingolstadtu usoudili, že přímovstřikový pětiválec 2,5 l s přeplňováním, výkonem 408 koní (300 kW), točivým momentem 500 Nm od 1 600 do 5 300 ot./min. a zrychlením „na sto“ za 4,1 s „díru do světa“ neudělá a nepomůže mu ani instalace sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic s trvalým přenosem hnací síly na všechna čtyři kola. Místo toho nová adaptace tohoto konceptu Audi A3 Sedan v provedení e-tron „oslní“ zástavbou skromného čtyřválce 1,4 TSI s výkonem 211 koní (155 kW) a elektromotoru naladěného na 27 koní (20 kW) v integrované hybridní soustavě. Alespoň sedmistupňový S tronic zůstal zachován.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektrická energie se ukládá v sadě li-ionových akumulátorů umístěných až za zadními sedadly, do kufru toho tedy zřejmě mnoho neuložíte, ale potěšit vás může alespoň pomyšlení na to, že díky nim na čistě elektrický pohon ujedete až 54 km. Baterie je možno dobíjet z domovní zástrčky, ale při delších cestách se lze kromě regenerativního brzdění spolehnout především na konvenční spalovací agregát. Obě jednotky, elektromotor i čtyřválec, jsou schopny pracovat současně a umožnit modelu Audi A3 Sedan e-tron zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dosáhnout rychlosti 231 km/h.

Kromě zástavby jiného pohonného ústrojí si v porovnání s původní ženevskou verzí studie Audi A3 Sedan všimneme nového pojetí interiéru, jiného lakování a hustěji žebrované masky chladiče a litých kol typických pro starší koncepty Audi e-tron.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků