Audi A3 podruhé

Když se Audi A3 objevilo v roce 1996 na automobilovém trhu, způsobilo malou revoluci: Tento model totiž do své populární třídy kompaktních automobilů vnesl takovou dávku prestiže a kvality, která byla dosud vyhrazena pouze vozům stojícím nejméně o třídu výše. Kvalitou každého detailu, vyspělými technologiemi, jízdními parametry…
Audi A3 podruhé
Když se Audi A3 objevilo v roce 1996 na automobilovém trhu, způsobilo malou revoluci: Tento model totiž do své populární třídy kompaktních automobilů vnesl takovou dávku prestiže a kvality, která byla dosud vyhrazena pouze vozům stojícím nejméně o třídu výše. Kvalitou každého detailu, vyspělými technologiemi, jízdními parametry… celým svým pojetím Audi A3 ukázalo ostatním výrobcům další směr vývoje.

Automobilka Audi často povyšuje standardy, de facto každý její nový model je velmi významnou událostí pro všechny znalce automobilového trhu. Audi však nejenom stanovuje laťku ostatním výrobcům, ale pravidelně tuto laťku zvyšuje. A tak se nyní Audi A3 představuje v modernizované podobě s mnoha technickými vylepšeními, které dělají tento model ještě zajímavější a z pohledu zákazníka lákavější.

Bohatou škálu pohonných jednotek řady Audi A3 spolu s modernizovaným modelem rozšiřují dva zajímavé agregáty: Přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.9 TDI, vybavený vstřikováním systému „čerpadlo/tryska“ a příjemně hospodárný a zároveň vitální zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l.

Nové motory

Motor 1.9 TDI dostal zcela novou hlavu válců, modifikované písty a konstrukční změny se dotkly i ojnic. Nejvyšší výkon 96 kW/130 k je k dispozici už při 4000 min-1, ještě působivější je však průběh a velikost točivého momentu: Už při 1900 min-1 má řidič k dispozici točivý moment velikosti 310 Nm!

Výborný průběh točivého momentu má největší zásluhu na skvělých dynamických parametrech nového Audi A3 s motorem 1.9 TDI/96 kW: Model s předním pohonem a manuální šestistupňovou převodovkou zrychluje během 9,2 s z 0 na 100 km/h a jeho nejvyšší rychlost dosahuje 205 km/h. Tradičně vynikající je také spotřeba, která v průměru (měřeno podle norem 93/116/EC) činí jenom 5,1 l/100 km, což spolu s nádrží o objemu 55 l vozu propůjčuje více než tisícikilometrový akční rádius bez nutnosti tankování paliva. Nový motor 1.9 TDI/96 kW plní emisní limity normy EU 3, což je v řadě evropských zemí důvodem k daňovému zvýhodnění.

Vůz Audi A3 s motorem 1.9 TDI/96 kW je na našem trhu k dostání ve třech verzích, a to buď s předním pohonem a manuální šestistupňovou převodovkou popřípadě s automatickou převodovkou tiptronic nebo ve verzi se systémem quattro a manuální šestistupňovou převodovkou.

Vyznavači vznětových motorů mohou u nového Audi A3 kromě nového motoru 1.9 TDI/96 kW volit i známé agregáty 1.9 TDI/66 kW (90 k) a 1.9 TDI/81 kW (110 k).

Výraznou modernizací prošel také základní zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l, u kterého se konstruktéři zaměřili především na snížení třecích ztrát. Použitím vahadel ventilů s rolnami na ložiskách a dalšími změnami, jako třeba nasazením výkonnějšího procesoru řídicí jednotky a optimalizací výfukového systému, se podařilo snížit průměrnou spotřebu motoru asi o 0,6 l na zhruba 6,8 l/100 km (podle normy 93/116/EC). Zároveň došlo ke snížení množství škodlivých emisí ve výfukových plynech asi o 20 procent, takže nové Audi A3 1.6 nyní plní emisní limity EU 4.

Spolu se zlepšením spotřeby a čistoty emisí došlo u modernizovaného zážehového motoru ke zvýšení výkonu na 75 kW/102 k a točivého momentu na 148 Nm.

Škálu zážehových motorů pro nové Audi A3 doplňuje čtyřválec 1.8 20V/92 kW (125 k) a dvojice přeplňovaných agregátů stejného zdvihového objemu 1,8 l o výkonech 110 kW/150 k a 132 kW/180 k. Na samém vrcholu výkonové škály motorů pro nové Audi A3 pak stojí mimořádně výkonný přeplňovaný čtyřválec 1.8 T/154 kW (210 k), který se dodává výhradně do modelů Audi S3 quattro. Maximální rychlostí 238 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,9 s uspokojí nové Audi S3 i ty nejnáročnější sportovně založené řidiče.

Propracovaný interiér

Pečlivým zpracováním každého detailu interiéru a promyšlenou volbou kvalitních materiálů potvrzuje nové Audi A3 své výjimečné postavení v kompaktní třídě. Zcela nově tvarované jsou ovládací prvky i volant. Ve střední části palubní desky se na přání objevuje barevný monitor satelitního navigačního systému. Zadní dveře se odjišťují pouhým dotykem prstů díky systému elektrického ovládání zámků „Soft Touch“. V řadě detailů, například na hlavici řadicí páky, ve středu volantu, na madle páky ruční brzdy nebo zámku odkládací schránky našel své místo leštěný hliník, pro značku Audi typický konstrukční materiál. Středová konzole je zcela přepracovaná a nově v ní našlo místo například autorádio dvojnásobné velikosti „double-DIN“.

V zádi nového modelu Audi A3 se ukrývá pečlivě čalouněný zavazadlový prostor o objemu 350 litrů, který lze postupným sklápěním asymetricky dělených zadních sedadel zvětšit až na 1100 litrů. Vozy s pohonem všech čtyř kol „quattro“ mají zavazadlový prostor jenom nepatrně menší – 270 l resp. 1020 l.

Nové vozy Audi A3 vyjíždějí za svými zákazníky ve třech obvyklých úrovních výbavy: Attraction, Ambition a Ambiente. Nároční zákazníci, kteří chtějí zdůraznit dynamiku a sportovního ducha svého vozu Audi A3 mohou využít řady prvků z programu firmy quattro GmbH.

Vozy Audi A3 lze nově na přání obohatit např. o xenonové světlomety, dřevěné dekorace ve středním panelu, rádio Symphony, navigační systém Plus, multifunkční volant, nový design kol…

Ještě dále se zkvalitnila také bezpečnostní výbava vozu, která nyní obsahuje např. dvojici čelních airbagů (součást sériové výbavy) a bočních airbagů, průběžné hlavové airbagy SIDEGUARD nebo elektronický stabilizační systém ESP (u některých motorizací součást sériové výbavy).

Atraktivní vzhled

Nové Audi A3 si zachovává svoji tradiční koncepci, má však řadu nových či pozměněných designerských prvků. Asi nejvýznamnější změnou jsou nové hlavní jednodílné světlomety s čirým krycím sklem. Sofistikované tvarování odrazových ploch se projevilo kvalitnějším osvětlením vozovky – účinnost tlumených světel se zvýšila asi o 25 procent!

Za příplatek se do vozů Audi A3 montují světlomety s xenonovými výbojkami, které jsou standardně vybavené systémem samočinné regulace úhlu světelného paprsku a vysokotlakými ostřikovači.

Na první pohled je patrná i nově tvarovaná mřížka chladiče, nesoucí výrazné logo automobilky Audi, za příplatek montované světlomety do mlhy jsou integrované do předního spoileru.

Dveřní kliky jsou probarvené do odstínu karoserie, charakteristické jsou i bílé kryty směrových světel. Pravé zpětné zrcátko má nově stejný rozměr jako levé. Zajímavým detailem je dvoustupňové vyklápění zadních dveří - dveře se nejprve na dvojici plynových vzpěr zvednou do první úrovně, vyhovující řidičům menšího vzrůstu, vyšší řidiči si je však mohou vyklopit ještě o něco výše.

Zákazníci mohou volit z nabídky nových laků karoserie i barev vnitřních potahů. Plná galvanizace karoserie se odrazila v její vysoké odolnosti proti korozi - výrobce dává zákazníkům dvanáctiletou záruku proti prorezavění karoserie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků