Audi A3 má po faceliftu. Dostalo tříválec 1.0 TFSI a jezdí samo

49 komentářů

Driver
7. dubna • 22:28

A3 je snad nejhorší Audi, co se dá koupit. Kromě těch ještě menších potvor. Prostě (hodně zjednodušeně) drahý Golf s lepší výbavou. Ale pokud zjistíte, že nepotřebujete jezdit v něčem větším, tak se nic lepšího v tuto chvíli nedá koupit. Namátkou: active info display, e-tron, nebo S3-310k-400 Nm, Matrix, i to MMI je s českým hlasovým ovládáním a touchpadem jedinečné a autopilot to korunuje. Jestli tady není řeč o New RX 2016, tak potom netuším, co tu chcete řešit. Mazdu? Běžte fakt radši za sporák :-D

jirka
6. dubna • 20:54

za motor do sekacky pres pul mega muj ty tondo kolenatej. To bude chycenejch hejlů

Kuk Vykuk
6. dubna • 17:53

"...umí samo zastavit a znovu se rozjet a na dobře značené silnici umí samo točit volantem, i když ostré zatáčky ještě nezvládne."To by mě zajímalo, zda maj vlastní vývoj nebo zda to maj taky od těch Izraelců?

Kuk Vykuk
6. dubna • 17:49

"Ten čerpá energii z 8,8 kWh akumulátoru, který se z 380V zásuvky nabije za dvě hodiny."Fenomenální rychlost, žrejmě německá technika :-)

Karel
6. dubna • 18:09

Co je na tom tak divného? 8,8 : 2 = 4,4 kW. Když se veme v úvahu že účinnost není stoprocentní, tak dejme tomu 6kW okamžitého odběru. Ve "třífázu" je to zhruba 9A na fázi. To zvládnou vodiče (dráty) nejen v Německu, ale i u nás.
A k autorovi článku: Asi čtvrtstoletí je jmenovité napětí v naší síti 400V sdružené, a 230V fázové.

runner42
6. dubna • 8:40

Takže za stejné peníze holou A3 s litrovým turbo tříhrnkem nebo Mazdu3 v plné výbavě s atmosférickým dvoulitrem a 40kW vyšším výkonem? :-O

arnold
6. dubna • 9:26

Ta zakladni cena je fakt vysoka! Rozumim ze je to premiova znacka, ale s tim dravym 1.0 to ponekud nejde dohromady. Take bych radeji premyslel o Mazde.

stealth01
6. dubna • 16:39

Naprostý souhlas. I když... Pokud dostanu slevu cca 15% z 650, tak jsem 552 a ještě -21% DPH. Takže reálně bych zaplatil 456.000,-
Doufám, že si rozumíme, že prémiovka se 99% případů nekupuje s DPH ;-)
Mně vůbec nejde Audi dohromady s tím motorem. Neměli ho tam cpát. U Audi bych začal na 1.4 TFSI se 150k jako úplný základ. Prostě to nepasuje k obrovské tradici značky v motorsportu.

arnold
7. dubna • 9:19

Jo tak na firmu je to vyhodnejsi. V predchozim prispevku jsem uvazoval jen z pohledu FO jelikoz firmu nemam.
Ten motor by ovsem mohli davat jako zaklad do A1 a u A3 zacinat jak pisete s 1.4.
Navic se mi zda ze auto s 1.0 bude hur shanet druheho zakaznika obzvlast po nejakem vetsim najezdu.

qwertz
6. dubna • 9:00

Tak za stejné peníze můžete mít O3, Golf, Leon nebo třeba Focus, smnohem výkonější motorizací a ještě si na rozdíl od mazdy zpravidla svobodně vyberete kombinaci motoru a výbavového stupně. Pokud ovšem netrpíte obsesí atmosférických motorů, které už dneska téměř nikdo nechce.

kokop
6. dubna • 10:14

Mazda by tiez rada predavala turbo motory - keby nejake mala.
Takze na tom tvrdo pracuju, a ked to konecne dokazu postavit - zacnu aj oni predavat turbomotory :-)

ACE
6. dubna • 13:53

No jóó vlastně, to bude ono, Mazda neumí vyrábět turbomotory. Ale néé, teď si vzpomínám, oni je uměli už před dávnými lety a dávaly hravě na prdel koncernovejm V6kám a dělají je vlastně i teď. Tak by jim možná měl nějakej mudrc zavolat, že jsou fakt, ale jako vopravdu blbí, protože nechápou že jsou špatným směrem. A to je fakt pravda, protože to v hospodě říkal i Lojza a to je nějakej vodborník .

bzzz
6. dubna • 10:31

Otazka je, jestli pro Mazdu ma smysl cpat penize do vyvoje litroveho/mensiho preplnovaneho papinaku, jestli radeji jeste nezkouset wankel resp soustredit se rovnou na elektro ;-)

manga
6. dubna • 14:13

Wankel? Něco si o tom přečti, v tom budoucnost není, i když je to fantastickej motor :/ Jinak Mazda bude mít i v příští generaci svých modelů atmo sky-motory, někde jsem to četl. A bylo by fajn, kdyby alespoň jeden výrobce chcal proti proudu, i když osobně bych už asi atmo 4 válec nechtěl..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
6. dubna • 15:19

... jestli radeji JESTE nezkouset wankel... tzn. kdyz uz ho nekolikrat uspesne pouzili a modernizovany maji i v nekterych konceptech. IMO neni budoucnost ani aktualni Tesla, takze bych ten wankel uplne neodepisoval.

ACE
6. dubna • 9:12

Konkrétně myslíš že si můžeš svobodně doplatit, za dovybavení na úroveň Mazdy. A jak jsi přišel na to že ty motory skoro nikdo nechce? To samé třeba Subaru viď. Skoro nikde to nevidíš a automobilky přitom nestíhají vyrábět. Jak je to jen možný?

qwertz
6. dubna • 10:33

Můžete být konkrétní?V tom hnoji na stránkách mazdy nelze nalézt přehledné PDF s výbavou a možnými příplatky, ale hned první pokus v konfigurátoru - přidat bi-xenony kamkoliv mimo nejvyšší výbavový stupeň nelze. Nabídka mazdy je bez nebo nech být - buď koupíte výbavový stupeň s polovinou hovadin, které nechcete, nebo koupíte nižší stupeň bez možnosti si půlku věcí přidat. Fakt proklientský přístup.Nebudu komentovat kvalitu interiéru, možnosti nastavení posedu či volantu, to jsou všeobecně známé věci...

Tom
6. dubna • 23:56

Evidentně jste v mazdě za posledních 10 let neseděl. :-D:-D

ACE
6. dubna • 13:46

Co je na stránkách Mazdy nepřehledného? Myslím že každej alespoň průměrnej běloch se tam vyzná. A je fakt že kvalita interiéru a vůbec kvalita obecně je velmi dobře známa a na rozdíl od českého bestselleru výborný posed i po hodinách jízdy, zpětná zrcátka ve kterých je i něco vidět atd. atd., ale je fakt že v servisu se moc neohřeješ, pokud to bereš jako společenskou a vyžadovanou událost. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
6. dubna • 14:23

Vyzná. Ale zkuste najít jednoduchý dokument s tabulkou pro výbavové stupně A B C D E a jednotlivými položkami "V ceně", "dostupné za příplatek", "nedostupné". Třeba na stránkách VW je to na 10 sekund pro libovolný model.Kvalita interiéru japonských (ale i amerických) aut prostě těch evropských nedosahuje ani omylem. Posed v Japonkých autech je strašný, zejména řidiči vyššího vzrůstu optimální polohu za volantem hledají jen těžko (viz např malý rozsah nastavení volantu).Řeči o servisu jsou dobrý vtip - kauza defektních Skyactive-D (rozedřené vačky, motor žere olej, ....) je toho názorným důkazem.

ACE
6. dubna • 14:40

Nevím já si našel výbavu co vyžaduju i motorizaci a pak jsem si podle toho doladil škodovku a zjistil jsem že je to zhruba stejný. Pak jsem se byl projet a provnával. Škodovky jsou ve firmě, tak je mám celkem najetý a posed je konkrétně ve 2 Oktávce tragickej (to už byl lepší i v mým Swiftu, co jsem měl před lety, bylo tam víc místa a v kuse se dalo jet bez bolestí zad a zadku hromady hodin) a na tom se shoduje i většina kolegů, vyosený, stísněný, řízení jak Playstation, benzíny se nedožívají sta tisíc. Interiér po 2-3 letech hroznej (připouštím, za část může střídání řidičů). Pravda je že nafta mě nezajímá, ale i tak si s evropskejma nemá co vyčítat. A že by v japonských byl malej rozsah nastavení?? Možná pro někoho přes 2m, já mám ale necelých 190, tudíž to není můj problém.

Marek
6. dubna • 17:13

Když je něco ve firmě... Tak se ktomu nikdo nechová jak ke svému... Tak se pak člověk nemuže divit, že to vypadá jako když to prošlo drtičkou.

Marek
6. dubna • 17:12

Tohle mě docela baví :)) Osobně mam s OII naježdíno spoustu km... Je to rok 2006 a má najeto téměř 300 000km... Interier je neošoupaný (krom čudlíků na okna), nevrže, volant neošoupaný, sedačky neprosezené... Mam 185cm a sedí se mi v ní naprosto idealně. Nemam nejmenší problem v ní zvladat několika hodinové trasy. Řízení je akorát... Není to jak v asijských autech... zejmena korejských, kde je řízení absolutně bez odezvy... Tzv. robotí řízení...
Tyhle řeči "máme ve firmě" jsou vždy zábavné.

ACE
6. dubna • 20:47

Jo a teď tu o Červený Karkulce. Vím jak vypadá a jak se chová O. co má najetý statisíce a není firemní. A jestli má dle vás odezvu v řízení, to je celkem úsměvný. Pokud možno ještě nafta, ne? ;-) A sezení dokonalý, to je opravdu možný jen když nemáte žádný srovnání, korejce nepočítám.

stealth01
6. dubna • 21:11

No upřímně řečeno, sezení je v Octavii super. Měřím dva metry a nikdy jsem si nestěžoval na to, jak se v Octavii sedí. A pokud na mě vyrukujete, že nemám žádný srovnání, tak v době, kdy jsem jezdíval služební Octavií, jsem už měl doma BMW 5 F11 s masážními komfortními sedadly, které jsou myslím spolu ze sedadly Mercedesu E a S to nejlepší, co jsem kdy zažil. Přesto sezení v Octavii na jedničku.

ACE
7. dubna • 9:45

No tak holt vy máte v Oktávce to nejlepší sezení (jestě teda s placenejma novinářema), teda ještě možná s Bavorákem a mercedesem co jakž takž konkurujou a mě se v ní rozhodně nesedí optimálně a ať neříkám 9 z 10 tak možná 7 z 10 lidí co znám a co s ní jezdí taky ne. A to někteří vlastnili jedničkovou a shodují se že dvojková je na posed horší. Já jsem zase přesvědčenej, že lepší sezení měl i starej Swift a na nohy hlavně prostornější, protože netlačil do pravý nohy. Takže Okt možná pro někoho na jedničku, ale znám lepší. A řízení ve kterém je cit??? Ještě mi tvrďte že i ten bavorák a mergl by se mohli u škodovky učit.

Marek
7. dubna • 16:41

Kdo chce psa bít, hul si vždy najde.

Marek
6. dubna • 21:59

Co víc dodat :D
Někdo ale stejně nepochopí... Protože nevidí dál než na špičku svého nosu.

ACE
7. dubna • 9:52

Jo a psal jsem že se serou benzíny, s naftou nemám zkušenosti a furt nevím jaká je ta vaše co se nesere. Kolega má jedničkovu naftu 4x4 a taky ještě jakž takž drží a má tuším ke 400t. No a jinak někdo nemá rozhled, tak nevidí ani...... a někdo má holt zkušenosti za pár desítek užívání více značek aut a tak dokáže posoudit co je pravděpodobnější. ;-)

bzzz
7. dubna • 13:38

Je to hodne o stesti, najezdu, stylu a podminkach jizdy atp... spousta veci se muze po#rat v obou, u nafty strasi asi nejvice vymena DPF. A pravdepodobnost je jen pravdepodobnost ;-)

stealth01
6. dubna • 16:43

Já vždycky když poslouchám to "ve firmě jsou škodovky a kazí se", tak si vzpomenu na pár let v jedné firmě, když jsem tam pracoval. Tak tam bylo těch škodovek 190 a fakt si nepamatuju, že by někdo z General Affairs na poradách řešil, jak se rozpadají. Já sám jsem tam odjezdil tři. S první Octavií jsem jen dojel do 120.000 (tzn cca 60000 km), pak jsem jednu "vyjezdil" do 120k km a na té poslední (než jsem odtamtud odešel) jsem najel 87 tisíc. Světe div se, nic. Nic se nekazilo. Jen pořád odcházely žárovky, ale jako dost pořád... Takže za mě Octavia výborné auto. Možná se kazí, já měl prostě štěstí.

ACE
6. dubna • 17:05

Netvrdím všechny škodovky, první generace byla celkem bezproblémová, druhá rozhodně není a s třetí zatím nemám dlouhodobější zkušenosti. Mluvím o benzínovém turbu (především).

runner42
6. dubna • 13:07

Jo a co se týká kvality interiéru..... postav si vedle sebe Audi A3 za 620 tisíc s kovovejma židlema potaženýma látkou, plastovým volantem a dalšíma chuťovkama a Mazdu 3 ve stejné ceně komplet v kůži a můžeš začít srovnávat ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
6. dubna • 16:34

Můžeš mi vysvětlit, proč srovnáváš mainstream s prémií? Prostě je to tak nastavené. Pokud chceš Audi, BMW, Mercedes, Lexus nebo Infinity, tak prostě platíš jak mourovatý. Není třeba srovnávat s Mazdou. Nižší střední u jmenovaných značek prostě vychází na 800 tisíc až milion. Nemáš na to, koupíš si Mazdu, máš na to a chceš to, jdeš do A3 nebo 1er. Kvalitu interiéru raději fakt nezmiňuj. Vzhledem k tomu, že jsem vlastnil obě auta jak Mazdu3 tak A3, tak mohu porovnat. Audi je prostě jinde, s tím nic nenaděláme... ;-)

runner42
7. dubna • 8:44

Tak zaprve jsem dost zcestovalý na to, abych akceptoval hloupé evropské automobilové elitářství a hry na "prémii" a zbytek. Tudíž nemám problém srovnávat mezi značkami bez tohoto hloupého omezení.Pravda je, že Audi dokáže (na rozdíl od tebou zmiňovaného BMW) udělat velmi pěkný interiér, v současnosti lepší než Mazda. Ovšem v uvedené cenové hladině 600 tisíc je interiér Mazdy 3 mnohem lepší, než základní hrůza v A3 a to je neoddiskutovatelný fakt. Jestli je někdo ochoten vrazit do auta třídy A3 milion, aby měl trochu použitelný motor a pěkný interiér.... je to jeho problém. Osobně mi v uvedené třidě a ceně dává daleko více smyslu Mazda 3 v top výbavě, než holá A3 s motorem z motorky.

Driver
7. dubna • 22:11

Miluji, když kuchaři, doktoři nebo malíři komentují strojařinu. Trošku to vyhrotím, musím se postavit do Tvého pojetí světa:
1) Jak souvisí subjektivní přehled o světové produkci s tím, že prakticky žádná automobilka na světě objektivně skutečně neumí konkurovat velké trojce v tom, čím je příznačná? Neuvádím, že nejsou lepší vozy. Soustřeď se, o čem tu je řeč. Pokud neakceptuješ jejich kvality a ohromí tě jiné vlastnosti, nic to na věci nemění. 2) Jak souvisí tak subjektivní design interiéru s definicí "neoddiskutovatelnosti" ? Je jisté, že když Mazda, která rezne snad dříve, než Dacia, je levnější, a má výbavové stupně jinak nastaveny, tak umí nabídnout za málo peněz hodně muziky. Ale jen těm kuchařům. Kdybys viděl Audi80 bez koroze, a zjistil, kdy bylo vyrobeno, možná by Ti to docvaklo. 3) Co je to třída A3? MQB. Vyrábí se na ní asi tak 30 dalších modelů, řekněme 20% produkce VW-AG troubo. Vrazit do ní milion? S3 jsi někdy viděl? Ne, nedává mi smysl vyhodit 600.000 za šrot co za 6-8 let na stk neprojde, protože koroze znamená, že jsi bez STK. Buď investuji do něčeho, co má i za 15let vysokou likviditu a kvalitu a nebo neinvestuji. Ale koupit levnou Mazdu je kardinální nesmysl. :-D

runner42
8. dubna • 20:05

Velkou trojkou jako myslíš BMW, Audi a MB?? Hahaha, jo jasně, optika českého Pepíka. Velké jsou tak možná Toyota, celá koncern VW dohromady, GM, Nissan. BMW a Audi jsou provinční automobilky. Z tebou uvedené trojky je globální pouze a jedině Mercedes.Nevím co označuješ za kvalitu, pravděpodobně slícování plastových čudlíků na palubní desce BMW... no i když.... :-D Rád si poslechnu, které kvalitní BMW by si doporučoval na silnice jižní Ameriky, Asie, Afriky.... tam je to chlapečku teprve o kvalitních autech, německé srač*y se tam rozsypou za týden.Můžu se zeptat, které šestileté auto za 600 tisíc chytá korozi?
A vysokou likviditou do drahých aut jsi mě taky pobavil. Kupil jsem se A5ku za 1,4 mega a po osmi letech má hodnotu tak za 200 tisíc. Což mi nevadí, ale kecy o hodnotě spotřebky jsou fakt jen kecy.

manga
6. dubna • 14:05

Tak zrovna A3 má interiér velmi pěkný i v holátku. M3 má interiér na pohled sice hezký taky, ale při bližším zkoumání se A3 ani zdaleka neblíží a výbava to nezachrání. Ona i M6 nemá interiér moc dobře spasovaný, dveře při zavření bouchnou jak kdysi felicie a odhlučnění je na úrovni možná fabie. A3 si cenovku prostě obhájí, ale možná ne u tebe.

runner42
6. dubna • 13:05

Prosím tě hlavně se nerozbreč.
U Mazdy jak každý ví stejně jako u jiných japonců nebo amerik máš ve výbavě vše a nic konfigurovat nemusiš, zatímco u Audi na 620 tisících začínáš a pokud nechceš holé auto a něco potřebuješ, jako třeba motor, musíš si začít připlácet.A pokud u Mazdy něco nechceš a otravuje tě to, tak to prostě vypni nebo zahoď :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
manga
6. dubna • 14:10

A proč platit něco, co nechci nebo mě dokonce otravuje? Ano, můžeš to vypínat, ale tuhle logiku moc nechápu, já se raději rozhodnu sám, co si připlatit a co ne. Ale chápu, že někdo má radši, když za něj rozhodují jiní...

runner42
6. dubna • 14:32

Protože tři čtyři dané konfigurace zlevňují logistiku výroby a zkracují dodací lhůty. Proto můžeš mít Mazdu3, kterou si vebereš už za měsíc, protože byla vyrobena a dopravena do Evropy ještě než sis ji vybral, zatímco u Audi si počkáš nejméně tři měsíce, spíš déle, podle toho kdy bude zaplánovaná do výroby a pokud zrovna nebude nějaký problém s některým z dodavatelů.Pochop, že může být ve výsledku levnější, když bodu mít všechny Mazdy USB rozhraní rádia Alfa, než když tam některé Audi budou mít záslepku a některé USB, ale jen s rádiem Beta, protože do rádia Gama to nejde.

Shimi
6. dubna • 14:56

runner42: Já si ty 3 - 4 měsíce klidně počkám, ale Mazda mi tu možnost i tak nedá. Nejabsurdnějším příkladem je Mazda 2 s atmo malorážkou 85 kW, což je z mého pohledu základní motorizace, která je k mání pouze v top výbavě za nesmyslných 473.000,- Proč? Proč nemůžu mít zapráskaných 85 kW ve výbavě Emotion, která splní všechny mé požadavky? Za 465.000,- je k mání Polo GTI se 141 kW!! Čím si chce Mazda tu cenu obhájit? Techno cingrlátkama v interiéru? Vždyť je to úsměvný. V tomto případě kluci šikmoocí totálně ustřelili.

komik
6. dubna • 19:47

Sháněl jsem rozumnou mazdu 2 (a po pravdě když se podíváte na křivky motoru, půjdete do 75 hp, protože krouťák je stejný, jen je motor sw od shora uřezaný) a takovou mazdu seženete kolem 320.000. Problém japonců je, že při dovozu do EU platí tuším 12% clo, který se v ceně promítně. Tento článek je o A3, tedy mazdě 3, kde opět cenově s ohledem na krouťák je nejlepší 2.0 120hp a dostanete se na ca 450tis vč. cla, za auto, které je japonské "audi", tedy dělané ne na cenu, ale spíš na kvalitu. Gti resp. cupra jsou za ty peníze super, ale v podstatě proti nim mazda nemá přímého konkurenta, protože 2ka je prostě městské prdítko.. Na sportování mají MX5 a to je jiná liga :).

runner42
6. dubna • 15:39

Může být, ale správně bys měl napsat, že za 460 tisíc můžeš mít vybavenou Mazdu2 s 85kW nebo holé Polo GTI s motorem 141kW.A pokud se shodneme na tom, že holátko není to co chceme, dává mi vybavená Mazda2 za 460 tisíc pořád větší logiku, než Polo GTI s 141kW a cenou přes 600. Ale proti gustu....

Shimi
6. dubna • 18:40

runner42: GTI a holátko? :-D Kdybych tě neznal, tak ti to možná uvěřím. Nicméně výbava je to poslední, co řeším. Mně osobně se už ekluje dávat do srovnání odstředěného atmosférického šneka s plnotučným foukaným plnokrevníkem. To je pro šneka již předem prohraný boj a ani tygří interiér s 10 USB konektory by mu nepomohl.

qwertz
6. dubna • 15:54

Holé Polo na úrovní GTI (de facto highline)? Nejste vy komik?:-D

qwertz
6. dubna • 14:12

Argumenty nečekej, a hlavně se prosím tě nerozbreč. :-D

Sir CHerokee
6. dubna • 8:31

S*át všude motory vhodné tak do zahradního traktoru, to je fakt výhra! Navíc to ještě má vliv na spotřebu akorát na papíře.

Honza M.
6. dubna • 9:30

http://www.vybermiauto.cz/autoblok/minitest/test-vw... ... Než zase napíšete tak hloupý trapný příspěvek, přečtěte si test, sire!

Doporučujeme

Články odjinud