Facelift Audi A3 se týká celé modelové řady včetně Sportbacku, sedanu, kabrioletu i modelu S3.
Kapitoly článku:
Model Audi A3 prodělal facelift, který se na designu výrazněji neprojevil. Asi už jste si na fotografiích všimli změněného předního nárazníku i světel a jinak tvarovaného zadního difuzoru. Uvnitř na řidiče čeká nový volant a upravený systém MMI s menším počtem tlačítek a rozšířenými funkcemi hlasového ovládání. Důležité věci se ale dějí pod kapotou.
Faceliftu se dočkala celá modelová řada A3 a S3. Nový je tak nejen třídveřový hatchback, ale i 5dv. Sportback, kabriolet a sedan
Audi A3 dostalo nový litrový tříválec 1.0 TFSI. Motor nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm v rozsahu 2000 až 3500 ot./min. S tříválcem váží modernizované Audi A3 pouze 1150 kg. Na hodnoty spotřeby a emisí všech motorů se ještě čeká.
Nad tříválcem je motor 1.4 TFSI CoD s aktivním vypínáním dvou válců. Ten má výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm. Benzínový vrchol tvoří jednotka 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 320 Nm v 1500 až 4200 ot./min. Audi A3 2.0 TFSI má novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku s mokrými spojkami a k dispozici bude i s pohonem všech kol.
Základním dieselem je motor 1.6 TDI s výkonem 81 kW (110 k), zájem určitě bude i o klasický 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 340 Nm, případně o silnější provedení o výkonu 135 kW (184 k) a točivém momentu 380 Nm. I verze 2.0 TDI se bude prodávat za příplatek jako čtyřkolka, automat bude k dispozici prakticky ke všem motorům.
Vrcholné provedení S3 nabízí nyní až 310 koní a 400 Nm. Pohon všech kol a je standardem. Na opačném konci spektra stojí nový tříválec 1.0 TFSI o výkonu 85 kW
Audi A3 můžete koupit i jako plug-in hybrid A3 e-tron. Pohonná jednotka 1.4 TFSI o výkonu 110 kW (150 k) zůstává, ale je spojena s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k) a točivém momentu 330 Nm. Ten čerpá energii z 8,8 kWh akumulátoru, který se z 380V zásuvky nabije za dvě hodiny. Celkový výkon hybridu činí 150 kW (204 k).
Audi A3 g-tron je pak verze na zemní plyn CNG a používá rovněž čtyřválec 1.4 TFSI. Výkon motoru je 81 kW (110 k), dojezd na plyn se pohybuje kolem 400 km a spolu s plnou benzínovou nádrží pak může akční rádius činit až 900 km.
Aby Audi vyvážilo zlé a ošklivé emise modelu S3, nabízí i plug-in hybrid e-tron a model na zemní plyn CNG g-tron. Oba používají motor 1.4 TFSI
Facelift se ale týká také Audi S3. To má motor 2.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem 400 Nm v 2000 až 5400 ot./min. (v kombinaci s S tronicem). Pohon všech kol je u modelu S3 v základní výbavě.
Z novinek zmíníme ještě Matrix LED světla vpředu, která se dodávají v rámci příplatkové výbavy. Audi A3 má jinak standardně xenony a LED denní svícení. Nechybí ani multifunkční přístrojový štít, který se představil v Audi TT.
Mezi technickými novinkami jsou nová Matrix LED světla (za příplatek, ve standardu jsou xenony), multifunkční displej před řidičem nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka s mokrými spojkami pro model 2.0 TFSI
Zajímavostí je jistě i systém pro samočinnou jízdu v koloně do rychlosti 65 km/h. U vozu s automatem se Audi A3 samo stará o dodržování bezpečné vzdálenosti, umí samo zastavit a znovu se rozjet a na dobře značené silnici umí samo točit volantem, i když ostré zatáčky ještě nezvládne. K tomu se samozřejmě přidává celá řada dalších asistentů včetně samočinného nouzového brzdění.
Facelift se týká celé modelové řady A3 včetně třídveřového hatchbacku, pětidveřového modelu Sportback, sedanu, kabrioletu a verze S3. Základní cena za třídveřový hatchback s motorem 1.0 TFSI je v Německu stanovena na 23 300 eur (629 100 korun).
Další podrobnosti o modernizovaném Audi A3 najdete v tiskové zprávě:
Technická modernizace kompaktního bestselleru – nové Audi A3