Audi A3 hatchback a Sportback s faceliftem

Z Ingolstadtu přichází omlazený model A3, a to i ve verzi Sportback. Facelift se nese v duchu větších sourozenců.

Model A3 je stálicí automobilky se čtyři kruhy od roku 1996 a svědčí o tom i 1,9 milionu prodaných kusů tohoto modelu. Poslední omlazení přináší zase něco navíc a má za cíl udržet A3 (včetně verze Sportback) na technologickém i designovém vrcholu své třídy.

Novinkou je sedmistupňová dvouspojková převodovka S-Tronic, která disponuje rychlejším i plynulejším řazením. Za příplatek budou k dispozici také elektromagnetické adaptivní tlumiče. Mnoho zákazníku zřejmě ocení také možnost volby karoserie Sportback vybavené motorem z modelu S3 – dvoulitrovým čtyřválcem TFSI s výkonem 195 kW/265 k.

Optické změny jsou patrné hned při pohledu zepředu - zde je nepřehlédnutelná inspirace designérů u větších modelů. Inovovaný je rovněž přední kapota spolu s nárazníkem. Za pozornost stojí také přední světlomety, které mohou obsahovat bi-xenonové výbojky spolu s LE diodami pro denní svícení. Nové jsou také boční zrcátka s integrovanými směrovkami i kličky dveří s novým tvarováním. Díky změnám na povrchových dílech se hatchback prodloužil o 25 mm na 4 240 mm, zatímco délka Sportbacku zůstala na 4 290 mm.

Změny se dotkly také interiéru a přístrojového štítu s černými ciferníky a červenými ručičkami. Nové jsou některé materiály, kruhové výdechy ventilace mají chromované kroužky. Zavazadlový prostor zůstává u obou karosářských verzí díky svému základnímu objemu 350, resp. 370 litrů nad průměrem třídy, vozy s pohonem Quattro mají však vzhledem k instalaci jiné zadní nápravy podlahu poněkud výše.

Pod kapotou se objeví osm motorů - pět zážehových a tři vznětové. Nabídku zahajuje šestnáctistovka s výkonem 75 kW/102 k, následuje 1,4 l TSI 92 kW/125 k, zlatý střed tvoří 1,8 l TSI 118 kW/160 k a čtyřválcovým vrcholem je známý dvoulitr TFSI s výkonem 147 kW/200 k. Vrcholem klasické A3 je šestiválec 3,2 l FSI o výkonu 184 kW/250 k.

Dieselové agregáty zastupuje motor 1,9 TDI s výkonem 77 kW/105 k. 2,0 TDI bude k dispozici v dvou výkonových verzích - 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Audi nezapomnělo ani na ekologii, protože nejslabší šestnáctistovka bude schopna spalovat i etanol.

Modernizovaný model Audi A3 bude k dsipozici v polovině roku za ceny od 20 000 Euro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A3 facelift

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků