Audi A3 hatchback a Sportback s faceliftem

Z Ingolstadtu přichází omlazený model A3, a to i ve verzi Sportback. Facelift se nese v duchu větších sourozenců.

Model A3 je stálicí automobilky se čtyři kruhy od roku 1996 a svědčí o tom i 1,9 milionu prodaných kusů tohoto modelu. Poslední omlazení přináší zase něco navíc a má za cíl udržet A3 (včetně verze Sportback) na technologickém i designovém vrcholu své třídy.

Novinkou je sedmistupňová dvouspojková převodovka S-Tronic, která disponuje rychlejším i plynulejším řazením. Za příplatek budou k dispozici také elektromagnetické adaptivní tlumiče. Mnoho zákazníku zřejmě ocení také možnost volby karoserie Sportback vybavené motorem z modelu S3 – dvoulitrovým čtyřválcem TFSI s výkonem 195 kW/265 k.

Optické změny jsou patrné hned při pohledu zepředu - zde je nepřehlédnutelná inspirace designérů u větších modelů. Inovovaný je rovněž přední kapota spolu s nárazníkem. Za pozornost stojí také přední světlomety, které mohou obsahovat bi-xenonové výbojky spolu s LE diodami pro denní svícení. Nové jsou také boční zrcátka s integrovanými směrovkami i kličky dveří s novým tvarováním. Díky změnám na povrchových dílech se hatchback prodloužil o 25 mm na 4 240 mm, zatímco délka Sportbacku zůstala na 4 290 mm.

Změny se dotkly také interiéru a přístrojového štítu s černými ciferníky a červenými ručičkami. Nové jsou některé materiály, kruhové výdechy ventilace mají chromované kroužky. Zavazadlový prostor zůstává u obou karosářských verzí díky svému základnímu objemu 350, resp. 370 litrů nad průměrem třídy, vozy s pohonem Quattro mají však vzhledem k instalaci jiné zadní nápravy podlahu poněkud výše.

Pod kapotou se objeví osm motorů - pět zážehových a tři vznětové. Nabídku zahajuje šestnáctistovka s výkonem 75 kW/102 k, následuje 1,4 l TSI 92 kW/125 k, zlatý střed tvoří 1,8 l TSI 118 kW/160 k a čtyřválcovým vrcholem je známý dvoulitr TFSI s výkonem 147 kW/200 k. Vrcholem klasické A3 je šestiválec 3,2 l FSI o výkonu 184 kW/250 k.

Dieselové agregáty zastupuje motor 1,9 TDI s výkonem 77 kW/105 k. 2,0 TDI bude k dispozici v dvou výkonových verzích - 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Audi nezapomnělo ani na ekologii, protože nejslabší šestnáctistovka bude schopna spalovat i etanol.

Modernizovaný model Audi A3 bude k dsipozici v polovině roku za ceny od 20 000 Euro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A3 facelift

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků