Audi A3 g-tron dostalo uprgrade. Na plnou nádrž teď ujede 400 km

Modernizace koncernových vozů na zemní plyn se nyní dotkla i Audi. V technice oproti sourozencům by nic nového být nemělo.

Po Seatu Leon, Škodě Octavia a Volkswagenu Golf ve verzích na zemní plyn přišla řada s novou technikou i na hatchback Audi A3 g-tron. I zde tedy najdete třetí přídavnou nádrž, která sekunduje stávajícím dvěma. Čtyři kilogramy zemního plynu navíc se ukrývají v ocelové nádrži před zadní nápravou.

Seat Leon TGI 1.5 TSI dorazil na český trh. Stojí nejméně 471.900 Kč

Seat Leon TGI 1.5 TSI dorazil na český trh. Stojí nejméně 471.900 Kč

S celkovým počtem osmnácti kilogramů teď může g-tron ujet na jedno „natlačení“ až 400 kilometrů. Pod kapotou je stejný inovovaný motor 1.5 TSI s výkonem 96 kW (130 koní) a 200 N.m točivého momentu, jako v koncernových sourozencích. I tady mu po modernizaci předala štafetu předchozí čtrnáctistovka.

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

Oproti obyčejnému spalovacímu motoru prý nyní produkuje o 25 % méně škodlivin. Vzhledem k umístění třetí nádrže se ovšem musela ta benzínová trochu uskromnit. Nyní pojme pouze 9 litrů benzínu a bude sloužit pouze jako rezerva.

Novinku již můžete objednávat. České ceny ještě nejsou známy. Očekáváme ale, že se budou pohybovat podobně, jako doposud, tedy pod hranicí 700.000 Kč v základní verzi.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků