Správně, ideální elektromobil má být co největší a co nejtěžší, aby se projevily výhody elektrického pohonu, hlavně dojezd :-)) Elektrická A3 s váhou 1,5 tuny je skvělý tah a stejně skvělá bude jistě i cena ;-)
No vzhledem k tomu, že nákupní taška v podání Citroenu C-Zero stojí cca 900.000,-, tak ta cena A3 bude jistojistě luxusní.
V zimě to dojede 50km s topením a v létě 50km s klimou.:-D
V zimě no problem, horkovzdušný bufík na benzín to s minimální spotřebou proudu vyřeší. Klima v létě už je horší oříšek.
Zajímá mne cena takového auta. Když jsem zjistil cenu Citroenu Zero pro český trh, dostal jsem nekontrolovatelný záchvat smíchu.A3 je už poměrně použitelný vůz a ne jen městská blecha, doufám, že cena nebude v tomto případě přímo úměrná velkosti auta.
A prakticky ako vzdy.'.... dojezd až 140 km' - tu by som bol velmi zvedavy ci je to to iste oblbovanie zakaznikov ako pri trebars notebookoch, ktore maju takisto udavane blaboly ako 'vydrzi az ....'' s uplne nerealnou hodnotou v beznom pouzivani. Ano, k udavanej hodnote sa je mozne priblizit, ale treba stiahnut jas tak ze sa na to takmer neda pozerat, vypnut WLAN, podtaktovat procesor no a pochopitelne nekukat ziadny film v co aspon trosku slusnom rozliseni. Analogicky k autu, k tomu dojazdu sa takmer urcite mozno priblizit maximalne tak pri stabilnej rychlosti 30kmh, s vypnutou klimou (nedajboze kurenim) svetlami a vsetkym moznym co ma aspon nejaku spotrebu, plus s poriadnym vetrom v zadku a ziadnym stupanim na zvolenej trase. Predpokladam ze v realnom zivote bude dosah 80-90km a nic viac. A s prazdnym autom samozrejme. Takze v konecnom dosledku utratis desiatky tisic euro na to, aby som mohol 'ekologicky' kysnut niekde v mestskej dzungli. Bravo. Schvalne pisem v meste, nakolko vonku je to nepouzitelne - ak uvazujem ze musim 'tankovat' elektriku po dobu minimalne 4 hodiny len na to aby som si za necelu hodinku jazdy musel dat dalsiu 4h pauzu na nabitoe, vychadza mi dost 'zaujimavy' sposob efektivneho cestovania. Cize ked pojdem trebars na chatu potom namiesto 3 hodin pocestujem 16-17 hodin. Super.V konecnom dosledku, ked uz teda chcem byt aspon trosku realne ekologicky a niekam sa vobec dostat, budem potrebovat vlastne dve auta. Parada. Nech sa nik nehneva, ale brat si k dovolenke 2 dni navyse na dobijanie auta a navyse do toho investovat desiatky tisic euro nemusim.To uz fakt radsej motorku - je to lacnejsie, v meste definitivne rychlejsie a ked tam mam aspon polliter, este aj zabava a da sa ist na vylet. Mal som GSF-ku a uvazujem ze si zaobstaram podobnu, urcite radsej ako tuto hracku pre par priblblych zbohatlikov pre uspokojenie ich ega.Cele je to len humbuk a reklama, je to podla principu 'henta automobilka to ma, musime to mat aj my' bez ohladu na to ze prakticky prinos bude uplne nulovy. Keby sa radsej tie premarnene prostriedky venovali na nieco fakt uzitocne. A ked uz teda prist s niecim, co ma nalepku 'nove, neu, new' apod, nech je to aj naozaj lepsie. Osobne po par skusenostiach sa tej nalepke vyhybam ako cert krizu. Vykony moderneho auta si predstavujem naozaj inak.
tak dobre je to pro ty, co dojizdeji do prace treba do 50km a vic pak s autem ten den nejezdi. Do prace a z prace dojedou a pres noc nabijou.
Pouze teoreticky. Pochybuji, že tohle prozatím koupí někdo soukromě. A firemní auto ze své vlastní zásuvky asi nebude chtít živit. Jako vývojový stupeň to chápu, jako skutečné auto nikoliv. Zatím. Ale bez těchto mezikroků se nedopracujeme k levnějším zásobárnám proudu.Má to ale celou řadu dalších aspektů: - elektřina v budoucnu má postupně nahrazovat ropu. Dobrá, to má smysl. Jenže elektřina je v rukou monopolů, zčásti státních (nejen v ČR) a státní dozorové orgány ve věcinefungují právě korektně. - vyrábět elektřinu pro dopravu z fosilních zdrojů je nesmysl, z biomasy to půjde jen někde a pokud někdo nevymyslí solární megaelektrárnu na Sahaře, kde je energie pro celou Evropu víc než dost, tak nám zbývá nukleární energie, momentálně poněkud politicko-společensky problematická.- jakmile se začne výrazněji zvyšovat podíl elektřiny v dopravě a tím snižovat podíl ropy, jak zareagují ropné kartely? Tržně nebo mocensky? Vzhledem ke světové mapě hlavních ropných zdrojů to při překrytí politicko-náboženskou mapou může být docela zásadní problém pro celou takzvanou západní civilizaci. - pokud by státy v předchozím odstavci měly začít chudnout, přinese to nové globální utečenectví a tedy další problém
to Toper: Nedoufej, podruhé bys ten záchvat už nemusel rozdýchat ;-)
No, na druhou stranu, já se měju rád. :-)
Tak technologicky, tj pohonem to dnes není problém a přijde to plusminus na stejný peníz jako diesel. Problém je úložiště 26kWh eletřiny. To stojí zatím neskutečné peníze i přesto, že je to vlastně zoufale málo. A tím čisté elektromobily ještě stále degraduje na nic použitelného. Alespoň řešení Volt s motorgenerátorem je zárukou poslední záchrany. Baterky to zatím nejsou.
Na konkurencnom webe je zrychlenie 0-100 za 11,2 s a dojazd len 120 km...
Nojo, Pat a Mat web je prostě lepší. kromtoho má novou jednotku délky, kilometr za hodinu.
Ono by stačilo, kdyby se redaktorští diletanti podívali na fotku přístrojovky, kde je krásně vidět 120 km range. To bychom ale od redaktorskýho balastu chtěli moc.
Dobrý den, věřím že jste si tento příspěvek opravdu užil:-) Vašemu předřečníkovi děkuji za upozornění na špatně uvedené jednotky za dojezdem, opravil jsem. Co se samotného dojezdu A3 e-Tron týče, stávající informace o jeho MAXIMU se pohybují od 140 do 144 km. My jakožto "diletanti" a "balast" při určování hodnot nepoužíváme nejvyšší čísla na "budících", ale ověřené informace. Pokud je na něm "120 km", jde o jakousi přibližnou hodnotu, neboť se skutečný dojezd, jak možná tušíte, bude odvíjet od provozních podmínek. Analogicky, nejvyšší hodnota na tachometru také neoznačuje "nejvyšší rychlost" automobilu, ale je odvislá od použité pohonné jednotky. Děkuji Vám za příspěvek a věřím, že jsem Vám některé věci osvětlil. Jsem také rád, že naše články čtete s takovou pozorností!
to Jiří Duchoň: No výýýborně, on se taky někdo z redakce přišel podívat do diskuze a dokonce se i zapojil, tleskám. Škoda, že se stejně vehementně nezapojil kolega Hájek v diskuzi pod dalším balastním článkem o Aurisu HSD nebo ve včerejším, stejně myšlenkově chudém, článku "Moderně=elektricky". Ta EKOvlna redakci zachvátila náhodně, nebo to má nějaký jiný, skrytý, důvod?
"...zajišťujících dojezd až 140 km/h."Ja myslel, ze dojezd se udava v km a ne km/h.
Baterie asi nevydrží déle než hodinu.... :-))
Nedej bože, chytím v létě zácpu na silnici do kopce, budu mít puštěnou klimu a rádio - no odtahovka mi bude dávat slevu
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.