Audi A3 e-Tron prvním „dostupným“ elektromobilem značky

Když jsme vám předloni detailně představovali koncept Audi e-Tron, bylo již jasné, že jde především o zavedení nové značky elektromobilů se čtyřmi kruhy na přídi. Vloni se v Ženevě světu předvedla Audi A1 e-Tron, nicméně stále šlo o vůz poháněný výhradně elektromotorem se spalovacím motorem v podobě generátoru. Jedním z prvních „čistých“ elektromobilů značky se má stát Audi A3 e-Tron, k němuž byly právě uvolněny první informace a snímky.

Audi A3 e-Tron je odvozen z kompaktního hatchbacku a o jeho pohone se stará elektromotor s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 270 Nm. Napájen je li-ionových akumulátorů 26,5 kWh uložených za a před zadní nápravou zajišťujících dojezd až 140 km. Tento elektromobil zrychlí z klidu na 96 km/h za 11 s a dosáhne rychlosti 145 km/h. Při použití speciální dobíjecí stanice na 400 V trvá plné dobití akumulátorů 4 h. Mezi další specifické prvky patří nový přístrojový štít nebo vyhřívané čelní sklo, nicméně chvíle nástupu Audi A3 e-Tron je zatím stále ve hvězdách. Sportovní R8 e-Tron se má jakožto první z elektromobilů Audi začít prodávat až v roce 2013, takže se lze domnívat, že ve třídě kompaktů značka Audi premiéru konkurenčního BMW ActivE 1 zřejmě nestihne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků