Audi A3 dostane nový motor 1,8 TFSI

Audi A3 bude prvým vozidlom koncernu Volkswagen, ktorému sa pod kapotu dostane nový preplňovaný agregát 1,8 TFSI s priamym vstrekom paliva. Podľa dostupných informácii novinka prekvapivo nahradí motor 2,0 FSI s výkonom 110 kW (150 k), a tak pre vyznávačov atmosférického plnenia toho v ponuke mnoho nezostane.

Ako už býva zvykom, v dohľadnej dobe sa určite dočkáme viacerých výkonových verzií preplňovanej „jednaosmičky“. V Audi A3 sa však jednotka objaví naladená na výkon 118 kW (160 k), krútiaci moment bude vrcholiť na hodnote 250 Nm – jeho presný priebeh však zatiaľ nepoznáme. To bude stačiť na zvládnutie stovky za 8,2 sekundy (2,0 FSI 8,9 s), ručička tachometru sa zastaví na hodnote 220 km/h (2,0 FSI 214 km/h). Predbežný príplatok by sa mal pohybovať na úrovni 500 Eur (cca 14 000 Kč, 19 000 Sk), a to aj u päťdverovej verzie Sportback.

S novým motorom sa počíta aj u iných modelov koncernu, v najbližšej dobe by sa mal objaviť pod kapotou nového Audi TT. Určite by bolo viac než vhodné, keby sme sa dočkali aj jeho nepreplňovanej verzie s výkonom niekde okolo 130 koní, ktorá by vyplnila pomerne veľkú medzeru medzi 1,6 FSI (115 k) a 2,0 FSI (150 k), resp. 1,8 TFSI (160 k).

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků