Audi A3 dostane nový motor 1,8 TFSI

Audi A3 bude prvým vozidlom koncernu Volkswagen, ktorému sa pod kapotu dostane nový preplňovaný agregát 1,8 TFSI s priamym vstrekom paliva. Podľa dostupných informácii novinka prekvapivo nahradí motor 2,0 FSI s výkonom 110 kW (150 k), a tak pre vyznávačov atmosférického plnenia toho v ponuke mnoho nezostane.

Ako už býva zvykom, v dohľadnej dobe sa určite dočkáme viacerých výkonových verzií preplňovanej „jednaosmičky“. V Audi A3 sa však jednotka objaví naladená na výkon 118 kW (160 k), krútiaci moment bude vrcholiť na hodnote 250 Nm – jeho presný priebeh však zatiaľ nepoznáme. To bude stačiť na zvládnutie stovky za 8,2 sekundy (2,0 FSI 8,9 s), ručička tachometru sa zastaví na hodnote 220 km/h (2,0 FSI 214 km/h). Predbežný príplatok by sa mal pohybovať na úrovni 500 Eur (cca 14 000 Kč, 19 000 Sk), a to aj u päťdverovej verzie Sportback.

S novým motorom sa počíta aj u iných modelov koncernu, v najbližšej dobe by sa mal objaviť pod kapotou nového Audi TT. Určite by bolo viac než vhodné, keby sme sa dočkali aj jeho nepreplňovanej verzie s výkonom niekde okolo 130 koní, ktorá by vyplnila pomerne veľkú medzeru medzi 1,6 FSI (115 k) a 2,0 FSI (150 k), resp. 1,8 TFSI (160 k).

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků