Audi A3: další s platformou MQB

Audi představilo na autosalonu v Ženevě novou generaci modelu A3. Podobně jako tomu bylo v případě Porsche 911, také u nového hatchbacku byste na první pohled odhadovali, že jde spíše o facelift než o úplně nový vůz. Design se striktně drží jednotného Audi stylu, takže nic nového pod sluncem, po technické stránce se toho ale událo mnohem více.

Audi A3 na prvních oficiálních snímcích

Audi A3 na prvních oficiálních snímcích

Audi A3 nové generace stojí na nové platformě MQB. Na délku měří 4237 mm, vysoké je 1421 mm a široké 1777 mm. V porovnání s předchůdcem je novinka stejně dlouhá, ovšem je také o 12 mm širší a hlavně má o 23 mm delší rozvor náprav (2601 mm). Díky moderním materiálům a strategii „right material in the right place“ (kapota a blatníky jsou vyrobeny z hliníku) je představný automobil lehčí. U motorizace 1.4 TFSI ušetřili konstruktéři 80 kilogramů. Aby byl výčet rozměrů úplný, dodejme, že zavazadelník pojme v základním uspořádání 365 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi pro svou novinku připravilo na začátek dva benzinové a jeden naftový motor. Základní 1.4 TFSI vyprodukuje 122 k a 200 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 9,3 s a k maximálce 203 km/h. Výkonnější alternativou je 1.8 TFSI s parametry 180 k a 250 Nm. Toto provedení zdolá stovku v čase 7,2 s a nejvíce se rozjede na 232 km/h. Zájemci o diesel mají jen jednu možnost, motor 2.0 TDI o výkonu 143 k a s točivým momentem 320 Nm (0-100 za 8,6 s, maximální rychlost 216 km/h). Časem přijde ještě 1.6 TDI a 1.2 TFSI.

Motory 1.4 TFSI a 2.0 TDI mají jako standard manuální šestistupňovou převodovku, 1.8 TFSI nabízí sedmistupňový dvouspojkový automat. Audi také oznámilo, že počítá s výkonnější verzí, která dostane pohon všech kol quattro.  

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků