Audi A3: další s platformou MQB

Audi představilo na autosalonu v Ženevě novou generaci modelu A3. Podobně jako tomu bylo v případě Porsche 911, také u nového hatchbacku byste na první pohled odhadovali, že jde spíše o facelift než o úplně nový vůz. Design se striktně drží jednotného Audi stylu, takže nic nového pod sluncem, po technické stránce se toho ale událo mnohem více.

Audi A3 na prvních oficiálních snímcích

Audi A3 na prvních oficiálních snímcích

Audi A3 nové generace stojí na nové platformě MQB. Na délku měří 4237 mm, vysoké je 1421 mm a široké 1777 mm. V porovnání s předchůdcem je novinka stejně dlouhá, ovšem je také o 12 mm širší a hlavně má o 23 mm delší rozvor náprav (2601 mm). Díky moderním materiálům a strategii „right material in the right place“ (kapota a blatníky jsou vyrobeny z hliníku) je představný automobil lehčí. U motorizace 1.4 TFSI ušetřili konstruktéři 80 kilogramů. Aby byl výčet rozměrů úplný, dodejme, že zavazadelník pojme v základním uspořádání 365 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi pro svou novinku připravilo na začátek dva benzinové a jeden naftový motor. Základní 1.4 TFSI vyprodukuje 122 k a 200 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 9,3 s a k maximálce 203 km/h. Výkonnější alternativou je 1.8 TFSI s parametry 180 k a 250 Nm. Toto provedení zdolá stovku v čase 7,2 s a nejvíce se rozjede na 232 km/h. Zájemci o diesel mají jen jednu možnost, motor 2.0 TDI o výkonu 143 k a s točivým momentem 320 Nm (0-100 za 8,6 s, maximální rychlost 216 km/h). Časem přijde ještě 1.6 TDI a 1.2 TFSI.

Motory 1.4 TFSI a 2.0 TDI mají jako standard manuální šestistupňovou převodovku, 1.8 TFSI nabízí sedmistupňový dvouspojkový automat. Audi také oznámilo, že počítá s výkonnější verzí, která dostane pohon všech kol quattro.  

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků