Audi A3: další s platformou MQB

Audi představilo na autosalonu v Ženevě novou generaci modelu A3. Podobně jako tomu bylo v případě Porsche 911, také u nového hatchbacku byste na první pohled odhadovali, že jde spíše o facelift než o úplně nový vůz. Design se striktně drží jednotného Audi stylu, takže nic nového pod sluncem, po technické stránce se toho ale událo mnohem více.

Audi A3 na prvních oficiálních snímcích

Audi A3 na prvních oficiálních snímcích

Audi A3 nové generace stojí na nové platformě MQB. Na délku měří 4237 mm, vysoké je 1421 mm a široké 1777 mm. V porovnání s předchůdcem je novinka stejně dlouhá, ovšem je také o 12 mm širší a hlavně má o 23 mm delší rozvor náprav (2601 mm). Díky moderním materiálům a strategii „right material in the right place“ (kapota a blatníky jsou vyrobeny z hliníku) je představný automobil lehčí. U motorizace 1.4 TFSI ušetřili konstruktéři 80 kilogramů. Aby byl výčet rozměrů úplný, dodejme, že zavazadelník pojme v základním uspořádání 365 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi pro svou novinku připravilo na začátek dva benzinové a jeden naftový motor. Základní 1.4 TFSI vyprodukuje 122 k a 200 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 9,3 s a k maximálce 203 km/h. Výkonnější alternativou je 1.8 TFSI s parametry 180 k a 250 Nm. Toto provedení zdolá stovku v čase 7,2 s a nejvíce se rozjede na 232 km/h. Zájemci o diesel mají jen jednu možnost, motor 2.0 TDI o výkonu 143 k a s točivým momentem 320 Nm (0-100 za 8,6 s, maximální rychlost 216 km/h). Časem přijde ještě 1.6 TDI a 1.2 TFSI.

Motory 1.4 TFSI a 2.0 TDI mají jako standard manuální šestistupňovou převodovku, 1.8 TFSI nabízí sedmistupňový dvouspojkový automat. Audi také oznámilo, že počítá s výkonnější verzí, která dostane pohon všech kol quattro.  

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků